Bult i cage (som fäster i body) - går den att få loss?

kogoyo

Aktiv medlem
Den tjocka bulten i bakväxlar-cagen, går den att få loss utan att sabba cagen? Nån som gjort d? Jag vet att den sitter fast, jag vet att jag kan skaffa en annan cage med rätt bult :-). Frågan kvarstår.
Tack för all ingenjörhjälp.

Ett experiment :-D. Bygga en Zee i karbån med kort cage som tar 11-40/42t. 11-delade lvg bakväxlare har kort cage med offset. Offsetet e nyckeln, men bulten i lvg-cage e junte samma som mtb. Har en donator till body i karbån, 9-växlad xtr som redan har donerat en del till en 10-delad xtr (problemfritt). Väntar på att få hem en knäckt zee. Sen till operationssalen. Behöver bara en cage-donator nu :-). Tänk om d funkar?

Jag har gjort liknande som nödmek när min xtr cage gick av och den behövde bytas mot något tillfälligt som blev en cage från en 90-tals LVG växel. Kanske inte var svar på frågan?

roskai sa:
Jag har gjort liknande som nödmek när min xtr cage gick av och den behövde bytas mot något tillfälligt som blev en cage från en 90-tals LVG växel. Kanske inte var svar på frågan?

Inte riktigt men nära. Översta trissan på 11-delad cage e off-set. Bulten på 11-delad lvg o mtb skiljer sig åt. Skulle säkert funka me en gs cage från 11-delat mtb, men d e en ss cage ja vill försöka ordna d me.

Tillbaka
Topp