Bunnyhop

Gurkan10

Medlem
Bunnyhop
Jag har tränat i snart 4 månader på bunnyhop men har aldrig lyckats.
Jag kan rycka upp styret men får inte med bakhjulet.
Hur gör man?

Är det värt att köpa en dirt?

Bunnyhop
Lika dåligt om kablarna är dragna som på en MTB. Går utmärkt att göra tailwhips på en MTB så länge du har tagit bort frambromsen och lindat bakbromsslangen några varv runt styrröret.

Bunnyhop
xdr sa:
Tergorotas sa:
Jag jobbar stenhårt på manuals, inte fören de sitter i sömnen så kommer jag ge mig på Bunny hop helhjärtat.

Inte för att det är dåligt att lära sig manuals, men det är väl inte nödvändigt för att lära sig bunny hops?

Del1 I ett bunny hopp är ju en manual =)
Man kanske dock inte behöver fulländad manual innan man ger sig på ett bunny hopp kan jag ju tycka.

Edit: om vi pratar American bunny hopp dvs.

Senast ändrad:
Bunnyhop
etnica sa:
xdr sa:
Tergorotas sa:
Jag jobbar stenhårt på manuals, inte fören de sitter i sömnen så kommer jag ge mig på Bunny hop helhjärtat.

Inte för att det är dåligt att lära sig manuals, men det är väl inte nödvändigt för att lära sig bunny hops?

Del1 I ett bunny hopp är ju en manual =)
Man kanske dock inte behöver fulländad manual innan man ger sig på ett bunny hopp kan jag ju tycka.

Edit: om vi pratar American bunny hopp dvs.

Jojo, men när jag tänker manual är den väl minst 30-50 meter.

Bunnyhop
Gör en tråd-recycle här, för att posta om denna pedagogiska träningsvideo på ämnet Bunnyhop ?
Visst kan jag ta mig över hinder ”on the fly” men det är ju mera åt ”ryck-i-styret” melodin...
Hittade denna video som verkar mera pedagogisk, så nu är det bara att ut o öva ?

Tillbaka
Topp