Bygga om Trek från 2x10 till 1x12

Hur har det gått? Kom hit för att kolla om det är värt att göra på min 2018 x-caliber (2x10 till 1x11) men nepp, känns onödigt för min del. Oavsett, berätta hur det gick för dig.

Det har dykt upp en massa andra saker, resor m.m. så har inte hunnit klart. Men bakhjulet är byggt nu i alla fall, med nytt nav och nya ekrar. Har lite tid senare idag så då kommer jag en bit till på väg ?

cykelthomas sa:
Det borde DT Swiss fixa, särskilt nu när alla kommer vilja byta till microsplines. Perfekt med en liten DT Swiss pawl2ratchet microsplines adapter ?

Alla vill inte byta till microsplines. Alla har "inte hunnit byta till xd-body" än heller. Shimano kommer släppa 22delat till vanlig body inom 3år tror jag. Jag ser ingen vinst med den nya bodyn.

Någon som testat att köra shimano 12-delat med sram klinga fram? Pratade med LBS och de menade att jag är tvungen att byta vevparti och klinga ifall jag ska gå från GX/NX 12 delat till motsvarande Shimano.

/S

Sedder sa:
Någon som testat att köra shimano 12-delat med sram klinga fram? Pratade med LBS och de menade att jag är tvungen att byta vevparti och klinga ifall jag ska gå från GX/NX 12 delat till motsvarande Shimano.

/S

Det lär gå bra. Det enda jag läst är att den ena kedjan inte passar på den andra kassetten. Tror shimano kedja på eagle kassett.

Tillbaka
Topp