[Byggtråd] Canyon Ultimate 4.991kg, Ett lätt vinternöje
I brist på mil i sadeln har det blivit allt för mycket internetcykling vilket vi alla vet hur det slutar, så i väntan på att min CX ram kommer tillbaks från insjön förhoppningsvis som ny och vardagspendlaren kan skruvas ihop så har jag kikat på väggarna och kommit på att det kan nog få plats att hänga upp en lätt liten kokosraket nånstans.
Så med det sagt kan jakten på delar börja.
Målsättning, cykelklar slutvikt UCI gräns -1kg ungefär
Tidsram, klart till snösmältningen
Måsten, blir elektronisk växling och kanttrådsdäck.
Budget, helst inte mer än Rando hojen så allt under 50' vore ju bra
Börjar väl med ramen då det är en hyfsat central del, har hittills kollat in Giant TCR advanced och SL då jag har sån sedan tidigare scott addict ligger bra till med tanke på vikten men är öppen för förslag runt 800gr strecket.
Förutsättningar, är ju bara 172 så storleksmåssigt hamnar jag i överkant på S och underkant på M så beroende på utbud av ramar får vi se vad det kan bli, jagar även tips på lätta fälgar som tar 25mm slaglöst måste inte vara kolfiber men letar vikter under 400gr.
Ja vi börjar väl där
Så med det sagt kan jakten på delar börja.
Målsättning, cykelklar slutvikt UCI gräns -1kg ungefär
Tidsram, klart till snösmältningen
Måsten, blir elektronisk växling och kanttrådsdäck.
Budget, helst inte mer än Rando hojen så allt under 50' vore ju bra
Börjar väl med ramen då det är en hyfsat central del, har hittills kollat in Giant TCR advanced och SL då jag har sån sedan tidigare scott addict ligger bra till med tanke på vikten men är öppen för förslag runt 800gr strecket.
Förutsättningar, är ju bara 172 så storleksmåssigt hamnar jag i överkant på S och underkant på M så beroende på utbud av ramar får vi se vad det kan bli, jagar även tips på lätta fälgar som tar 25mm slaglöst måste inte vara kolfiber men letar vikter under 400gr.
Ja vi börjar väl där
Senast ändrad: