Oj oj, nu måste jag visst bikta mig lite, har ju faktiskt haft ramen ”i mitt våld” i flera dagar utan att posta här :O
Men ni vet hur det är, livet kommer ju ibland i mellan...
Nåväl, i måndags kunde jag lösa ut min o Peters ramar från postombudet. Strax över 1100kr bidde det med hanteringsavgift (125kr), tullavgift (122kr) & moms (858kr) för våra två ramar.
Genom att skicka tillsammans sparade vi först 25USD/ram i frakt, sen blev det ju ”bara” 247kr i tull & hanteringsavgift (istället för 247kr/ram), så där blev det dryga hundringen billigare också ??
Så efter gemensam paketöppning stod vi bara o log (som små fåniga småglin på julafton) åt dessa skönheter...
Efter det så har jag inte hunnit med så mycket mer än en fotosession samt ”ytbehandling” med helikoptertejp för att för första gången i livet försöka spara på lacken! Fåfängan vet inga gränser ??
Ett visst spänningsmoment uppstod då jag skulle montera bakhjulet (inkl 29x2.5” Aggressor) och dämparattrappen justerad med eye-2-eye för maximal kompression (210-50=160mm)...
Tur att det inte blev dämparen med 5mm längre slag...
Idag har jag även ”fyllt” hela ramen med linoljebaserat rostskyddsspray, så nu får den stå o droppa av tills i helgen, då jag förhoppningsvis hinner bygga lite mer. Bakdämparen lyser dock fortfarande med sin frånvaro, men den som väntar på ngt gott...