BYGGtråd - Den blygsamma enhörningen...

Tack tack :)
Jo den skulle ju bli lång, låg o flack... 490mm reach kändes inte konstigt på något sätt, skulle säkert kunnat lagt på 10mm till :)

Hjulbasen är enl. ritning 1232mm, hur lång den är IRL får jag ta o mäta i morn. Men klart trendriktigt utsträckt är den :)

Jensen sa:
Får inte flaskan plats eller svår att få i? Om det senare, sidelod ställ

Svår att få i med befintlig 500ml’s flaska, men det finns ju andra med mindre öppning som borde passa.
Jag har faktiskt en rätt fräck side-load på väg hem från Kina-land, leverans mellan 21 mars - 15 maj. (Skapliga marginaler när det ska fraktas med båt.)

A362810E-F764-4C9E-AA42-EA9BF73BBD7D.jpeg

Härlig cykel! Problemet med det orangea kan ju vara att du inte har tillräckligt mycket av det! Det kan ju också bli heltokigt, svårt att veta innan du provat!

Blev ju supersnygg! Enda jag inte gillar är kabeldragningen på underröret, nu ser jag ju att fästena (för kabel/wire) sitter där de sitter, men känns som man inte ser cykeln för alla kablar? :-) Täcker typ loggan nästan?

Jo, kan bara hålla med ang kablarna, men ngn måtta får det vara på’n fåfängan :)

Ang. flaskhållaren så är derby numera fixat med lite ”garagemek”...

F22388E7-B461-49A7-9EC9-9CB34EE69AA9.jpeg

Tycker inte att kablarna är så dumma men varför är inte det 3 kablar i rad under dämparfästet? Så skulle jag nog ha kört. Eller kanske fråga Marino om hann kan göra CNC kabelfästen som typ:

Ragley_Cable_Guide.jpg

Annars då, nöjd?

aribr sa:
Tycker inte att kablarna är så dumma men varför är inte det 3 kablar i rad under dämparfästet? Så skulle jag nog ha kört. Eller kanske fråga Marino om hann kan göra CNC kabelfästen som typ:

Annars då, nöjd?

Jag tror kabeldragningen på sidorna til stor del beror på hålen för flaskstället. På de Marino-ramar som inte har flaskställ går väl kablarna mitt uppe på underröret

Tillbaka
Topp