[Byggtråd] Jofa goes XC, #yolofilingcabinet + ANNAT

Imponerande kundsupport! Mailade precis (kl 21 en söndag) och fick svar efter 2 min.
Tillräckligt billigt för att det ska vara värt att testa om cykeln klarar 1˚ flackare HA utan att geometrin går åt skogen.

jofahjalm sa:
Foxis sa:
Det där var ju jäkligt intressant! Har alltid tyckt min stighoj skulle vara mer flack. Om man får undra: var beställde du offset-bushings och är det några nackdelar rent mekaniskt?

Jag köpte från http://www.offsetbushings.com/

Inte riktigt lika profsigt web-interface MEN antingen billigare eller möjlighet att köpa i TITAN finner ni offset-bussningar hos ProShox (ifrån Polen, tror jag...) inköp görs via deras ebay-shop och supporten är även här riktigt bra :)

Bling bling TITAN: http://www.ebay.com/itm/TITANIUM-OF...038323?hash=item43f0386bf3:g:BQcAAMXQ6DBSCyod
Snik snik, steel is real: http://www.ebay.com/itm/Offset-Shoc...hash=item45fdd22152:m:mglDrqNl56Qk7OLYrn_WUPw

Bussningar i stål känns lite märkligt? Det är väl inte dämparen som ska slitas, utan just bussningen?

Jag har en Mattoc på Fiven, men det har mest varit min HT som har fått gå i vinter. Jag fick just tillbaka Fox36an från biketoys som mycket motvilligt fixade den. Från att ha hittat felet i oktober så tog det till slutet av januari att få den fixad.

Jag har en gaffel över om någon är intresserad. Mattocen har gått väldigt lite, Foxen är nyservad men har fått smaka en hel del...

jofahjalm sa:
Jag har en Mattoc på Fiven, men det har mest varit min HT som har fått gå i vinter. Jag fick just tillbaka Fox36an från biketoys som mycket motvilligt fixade den. Från att ha hittat felet i oktober så tog det till slutet av januari att få den fixad.

Jag har en gaffel över om någon är intresserad. Mattocen har gått väldigt lite, Foxen är nyservad men har fått smaka en hel del...
Vad kostar foxen? Vad är lämplig bytesvaluta??

Du är inte intresserad av en Mattoc i nyskick istället?

Min Fox36 har repor på innerbenen och sådant. Det är inget som påverkar funktionen och jag kör gärna gaffeln själv, men det känns väldigt värdeminskade för en eventuell köpare. Jag skulle nog vilja ha 5 lax för den. Eller byte mot något begagnat av motsvarande nypris som jag har användning för.

Jag och Orangen är mycket lyckliga tillsammans. Jag skulle nog vilja påstå att den är the shit. Den gör sig ännu bättre med offsetbussningar som sänker BBt och flackar ut den ytterligare. Det är i pincip vad den nya geometrin är.

Enklaste formen av singel pivot fungerar utmärkt. Det är absolut inget man lider av på den här typen av cykel och den trampar fint. Om man ska hitta något att gnälla på så är det väl att den har dåligt klättergrepp när det är väldigt brant och otekniskt. Jag vet inte om det har med avsaknaden av länkage eller geometrin att göra.

Annars så verkar även en bucklig Five hålla bra och det är en enkel cykel att leva med. Få kullager att byta ut och ramen är rak och fin.

Det är lite synd att jag inte kan ha 17" ramarna eftersom sadelröret blir lite för långt, annars skulle jag lätt köpa en Orange även nästa gång jag ska ha en ny cykel.

Tillbaka
Topp