nickenyfken
Medlem
(Byggtråd) Monstercross 2.0
Väcker ett habegär...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
aki sa:Verkar intressant det där styret. Det står på Ritchey's hemsida att bredden mäts vid "the initial bend rather than at the hoods". Hur brett blir det vid hoodsen?
Tack för en läsvärd byggtråd!
nickenyfken sa:Väcker ett habegär...
RideOn sa:Fint!!
(och ja, ser ut att behöva vänd stam, kanske tom en brantare vinkel)
NickPick sa:Dropper och kort hög stam är ju populärt som fan ;) snygg!
Hittade för övrigt lite risk-skruvar men aliexpress var bättre än ebay vad gällde sortiment :)
Vad blir det för pedaler? ( https://r2-bike.com/XLC-Pedals-PD-S15-SPD-grey- pang för pengen...)
thisismycat sa:Äntligen! Helknäpp cykel och därför alldeles underbar. Man blir sugen på att prova...
(glöm inte att de ska ha lite "övertryck" i systemet till skillnad från shimanobromsar)AlfaAlfa sa:ska bara lufta bromsarna, de är lite slappa!:)
emmer sa:(glöm inte att de ska ha lite "övertryck" i systemet till skillnad från shimanobromsar)AlfaAlfa sa:ska bara lufta bromsarna, de är lite slappa!:)
jomper sa:Härligt överambitiöst bygge!
Loggan påminner lite om den som (insomnade?) Sson hade: http://sson.org/ - men det kanske är med flit?
Lejon sa:Cool!
Jag gillar idéen, kan tänka mig att den kan funka bra till mycket.
RideOn sa:Blev superfin.
Galet ambitiöst bygge.
(men för att vara så fin måste du passa däcken mot ventilerna... ;)
Raggamuffin sa:Tuff :)
Kan inte annat än instämma :-)anjoh_01 sa:Har följt bygget sen starten och tycker att det blev väldigt bra!
emmer sa:Kan inte annat än instämma :-)anjoh_01 sa:Har följt bygget sen starten och tycker att det blev väldigt bra!
Konkret sa:Riktigt snygg. Vad kostade kalaset? Vad fick du ge för lack-jobbet?
thisismycat sa:Kul! Jag vill också ha en! Men varför valde du bort Sawtooth?
NickPick sa:Snyggt! Bakväxelmoddningen låter som något för starbike Weight weenies :)
Ang titanbultar nu igen så ska dom tydligen vara en "alloy" för att bli starka som fan. :)
Makten sa:Mulligt! :-) Men ska du inte vinkla fram styret en smula? Det är förstås en smakfråga, fast det brukar rekommenderas att hoodsen är ungefär horisontella.
akt1 sa:För en som inte fattar alls vad det är för framgaffel....Hur funkar den?
AlfaAlfa sa:akt1 sa:För en som inte fattar alls vad det är för framgaffel....Hur funkar den?
Lättaste förklaringen är nog att se den här videon :
Fördelarna är att den är underhållsfri och lätt! Funktionen är en smaksak men personligen så skulle jag inte vilja ha en annan gaffel än en lauf så länge jag cyklar min "cykelvasa" terräng, MEN det är ingen enduro gaffel heller.
Utseendet är en smaksak, men jag gillar den, gillar också lefty eller Rock Shox RS-1 så jag kanske har udda smak?:)
MEL F.AT sa:Snygg och stilrent bygge, gillar den matt svarta tonen mot det guldfärgade på texten och skruvarna.