Tack ?
Nja, mig veterligen finns det ingen vinning att byta från aluminium 7075 på stora drev.
Titan är starkt, men rostfritt är ganska vekt i relation till sin vikt om man inte tittar på extrema rostfria (eller roströga) stål såsom SS2387 tex som man använder inom vattenkraften.
Det vanliga S2333 som är handels-rostfritt är ganska bräckligt.
Både titan och vanligt rostfritt är tyngre och mångt besvärligare/långsammare att bearbeta.
Titan är snyggt eloxerat, det är ett plus.
Rostfritts fördel är just korrisionsmotstånd, inte styrka, vilket ett aluminiumdrev som är anodiserat också har tillräckligt.
Jämförelsevis i skärhastighet så kör jag 500mm/min med hårdmetallfräsar, eller 1000-1500mm/min med vändskärsfräsar i aluminium.
Rostfritt ligger kring 80-120mm/min.
Titan ännu långsammare.
Tittar vi på premiumkassetter såsom XTR som har titan i de minsta dreven handlar det om slitage.
Ett stort drev har inte samma påfrestningar, och klarar vara i ett "sämre" material.
Så tex XTR har aluminum på de största, stål på de i mitten, och titan på de minsta.
Medans Garbaruk fräser hela kassetten utom sista stora i stål, men nyttjar styrkan och fräser ur de såpass att det blir lätt, men stora klingan är fortfarande aluminum.
Mindre än 24T skulle jag nog gjort i stål utan närmare beräkningar.