Byggtråd: MTB till barn från Ukraina (GT Avalanche)

Här kommer en liten uppdatering. Då det var svårt att hitta några 27,5"-hjul så har jag valt att bygga med en annan ram (Trek Bruiser) som jag hade hemma.

20220713_123026.jpg

Idag har jag hämtat ett framhjul hos @Cinder2i40 . Väntar på leverans av sadel och styre från @IM samt pedaler, stam och skivor från @Valhalla_ .

Det som saknas just nu är:
  • Sadelstolpe 29,2 mm
  • Vevparti för fyrkantsaxel med lite kortare vevar.
En nödlösning för vevarna är att ta de som satt på GT:n men de är 175 mm långa.

Återkommer med fler uppdateringar framöver. Målet är att få klart cykeln till på fredag...

Uppdatering:
Jag lyckades få ihop en komplett cykel i fredags. Därmed kunde barnet få cykeln inför semester med värdfamiljen i norra Sverige. Tyvärr så hann inte delarna från @IM och @Valhalla_ komma fram så de får skiftas in senare. Tack vare bidrag från en kompis samt Sportson Backaplan så fick jag ihop cykeln.
20220715_193931.jpg

Tack för era bidrag och glada tillrop! ?

DSC_1469.JPG
received_3222947927993446.jpeg
DSC_1470~2.JPG

Här kommer en uppdatering på väg hem från Ramundberget, shit pommes frites vilken pangvecka, våra stora 10-åringar kör väldigt fort nu och alla vi vuxna har fått extra mycket tid i backarna. Ljuvligt!!! "Våran" 10 åring från Ukraina har drabbats av stora downhill-febern, han tog liften upp direkt första dagen med en för honom okänd kompis till oss, och tog sig ner för grön led utan större problem. Till saken hör att han började cykla i Sverige i påskas, och har väl använt sin biltema cykel på platt mark ett 10-talet gånger. Efter denna veckan kör han blå leder med självförtroende och ganska hög fart. Fantastiskt ?❤️ stort tack till alla som bidragit till en vecka denna 10-åring sent kommer glömma. Och särskilt stort tack till vår fina vän Erik med familj som gjort detta möjligt. Vi är så glada över att ha er som vänner / Rasmus Lina och Ivan

Visa bilaga 569447Visa bilaga 569446Visa bilaga 569451
Här kommer en uppdatering på väg hem från Ramundberget, shit pommes frites vilken pangvecka, våra stora 10-åringar kör väldigt fort nu och alla vi vuxna har fått extra mycket tid i backarna. Ljuvligt!!! "Våran" 10 åring från Ukraina har drabbats av stora downhill-febern, han tog liften upp direkt första dagen med en för honom okänd kompis till oss, och tog sig ner för grön led utan större problem. Till saken hör att han började cykla i Sverige i påskas, och har väl använt sin biltema cykel på platt mark ett 10-talet gånger. Efter denna veckan kör han blå leder med självförtroende och ganska hög fart. Fantastiskt ?❤️ stort tack till alla som bidragit till en vecka denna 10-åring sent kommer glömma. Och särskilt stort tack till vår fina vän Erik med familj som gjort detta möjligt. Vi är så glada över att ha er som vänner / Rasmus Lina och Ivan
Vissa inlägg är är extra roliga att läsa. ?

Tillbaka
Topp