[Byggtråd] mtbIte Marino bygge.

MtbIte

Aktiv medlem
Efter att ha kollat i marino tråden i några månader och dreglat och suktat över alla snygga stål ramar så kontaktade jag marino och mailkonversationen började, Efter sådär 30 mail så var vi överens om att grunden på ramen tas från en BTR ranger och sen så ändrar vi lite små grejer bara så den blir anpassad efter mig.

detta är min första lösa ram jag bygger ihopp så stort tack till EST och Paco för all hjälp , skönt att man som nybörjade får hjälp i detta träsk :D

Gaffel - Rockshox pike 140mm RCT3 solo air.
Hjul - DT Swiss E 1900 Spline
Däck - F: Ardent EXO TR tr 2.4" B: Ardent EXO TR 2.4"
Bromsar - Shimano XT M8000
Skivor - Shimano XT RT86 203mm fram och 180mm bak.
Drivlina - SRAM GX Eagle GXP 32Tx10-50 170mm
Dropper - Brand-X Ascend
Sadel - Raceface Atlas
Styre - Renthal Fatbar 760mm
Stam - easton
Handtag - Raceface Half Nelson

Bilagor

• min Marino 1.jpg
    min Marino 1.jpg
    158 KB · Besök: 134
  • min Marino 2.jpg.png
    min Marino 2.jpg.png
    103.3 KB · Besök: 121
Senast ändrad:
Nu har vi ju redan pratat en del, men välkommen i Marinofamiljen!

Ser fram emot bygget??

larsaw sa:
Kul med ännu en Marino!
När ska vi ha Marino-date för alla våra stål-cyklar? Och vart?

Jag ser helst att det blir en hel helg där vi cyklar bikepark, stig och landsväg/grus så jag får användning av alla mina Marinos.

Paco sa:
Nu har vi ju redan pratat en del, men välkommen i Marinofamiljen!

Ser fram emot bygget??

tack så mycket skänns kul och vara med i familjen, ska förhoppningsvis bygga den i början på nästa vecka.

larsaw sa:
Kul med ännu en Marino!
När ska vi ha Marino-date för alla våra stål-cyklar? Och vart?

tack, ja vore grymmt kul och ha en Marino träff någon helg.

Senast ändrad:
Bombmaestro sa:
Släktträff! Jag köpte ju min av jofahjalm. Blir det lite som att vara ingift i familjen? Eller adoptivpäron?

Vi andra kommer se det som att du har tagit över jofas ex och det kan därför bli lite tryckt stämning till en början. Men så fort vi har upptäckt vilken skön person du är så är minnet av Jofa snabbt bortspolat?

Paco sa:
Bombmaestro sa:
Släktträff! Jag köpte ju min av jofahjalm. Blir det lite som att vara ingift i familjen? Eller adoptivpäron?

Vi andra kommer se det som att du har tagit över jofas ex och det kan därför bli lite tryckt stämning till en början. Men så fort vi har upptäckt vilken skön person du är så är minnet av Jofa snabbt bortspolat?

hahah klockrent svar , jofas ex :D

Blir ju lite avundsjuk på alla fina stålhojar men jag är inte avundsjuk på ditt planerade framdäck. Jag körde ardent fram en stund, det är inget jag på något sätt rekommenderar, speciellt inte när du verkar bygga hyggligt kralligt i övrigt

Alfakrull sa:
Blir ju lite avundsjuk på alla fina stålhojar men jag är inte avundsjuk på ditt planerade framdäck. Jag körde ardent fram en stund, det är inget jag på något sätt rekommenderar, speciellt inte när du verkar bygga hyggligt kralligt i övrigt

mycket intressant att du skriver så.... hur upplevde du ardent som framdäck ? , av det jag har läst så har ardent fått positiva betyg som fram & bakdäck och ska påminna lite om hans dampf.

Gud nej. Jag önskar pärlan allt det bästa och är fortfarande tacksam för vår tid.

Kul att du är nöjd! Jag är sugen på att bygga en v2 vid tillfälle och bara ha en kortare cykel. Jag gick lite väl bananer med storleken i förhållande till min ringa längd.

jofahjalm sa:
Det gör det verkligen inte. Ardent rullar väldigt bra och erbjuder väldigt lite grepp. På blött berg är det helt livsfarligt.

aj då låter inte bra, får se när jag monterat dom vad jag tycker annars blir det vanliga hans dampf som jag haft på tidigare hojar.

Senast ändrad:
Jag kör Ardent på fs funkar fint på våra platta stigar i kilsbergen tills man vill bromsa å såna petitesser, rullar fint men inte så mycket grepp ;) Körde i vintras med funkade då med...

EST sa:
Jag kör Ardent på fs funkar fint på våra platta stigar i kilsbergen tills man vill bromsa å såna petitesser, rullar fint men inte så mycket grepp ;) Körde i vintras med funkade då med...

låter endå som du tycker dom är helt okey då , vi får om jag byter... ett par däck är endå inga pengar.

Kör Ardent som framdäck på min SS och så länge det är torrt i backen så är det inga problem. Skulle dock inte ha det som framdäck när det gäller utförsåkande.

Bygget har börjat , eller ja est bygger och jag är med som stöd ?

Bilagor

• IMG_20180827_170758.jpg
    IMG_20180827_170758.jpg
    265.4 KB · Besök: 75
  • IMG_20180827_182440.jpg
    IMG_20180827_182440.jpg
    269.3 KB · Besök: 119
larsaw sa:
Bra där, langa på bärsen i lagom takt nu, så är EST klar innan kvällen är slut... ;)

haha tuvärr så fick han ingen bärs men han byggde på bra utan, han kommer belönas med en fin flaska whiskey.

VanGarg sa:
Snyyygg!
62° e galet gött flack gaffelvinkel, funkar det mumma eller lite overkill?

ja den är ganska flack :D, inte provcyklat än utan bara provsuttit men tror det kommer bli mumma.

Senast ändrad:
MtbIte sa:
larsaw sa:
Bra där, langa på bärsen i lagom takt nu, så är EST klar innan kvällen är slut... ;)

haha tuvärr så fick han ingen bärs men han byggde på bra utan, han kommer belönas med en fin flaska whiskey.

VanGarg sa:
Snyyygg!

ja den är ganska flack :D, inte provcyklat än utan bara provsuttit men tror det kommer bli mumma.

Kör 63 på HT med 150mm gaffel och det är mumma;)

Paco sa:
MtbIte sa:
larsaw sa:

VanGarg sa:
Snyyygg!

Kör 63 på HT med 150mm gaffel och det är mumma;)

Hehe kan jag tänka mig att det är ?, låång och flack skare va :)

Tillbaka
Topp