[Byggtråd postcykel] Nu behöver jag tips, råd och ideer för bygge!

Det där blev ju mycket bättre än jag kunnat föreställa mig från de första bilderna...flexar det bra däruppe? Bara att droppa sadeln, köra den som en chopper med ape hangers, next level gravel, glöm inte var ni såg det först!

Det där blev ju mycket bättre än jag kunnat föreställa mig från de första bilderna...flexar det bra däruppe? Bara att droppa sadeln, köra den som en chopper med ape hangers, next level gravel, glöm inte var ni såg det först!
Kanske får testas?! ?
Ska på en barnstol på också. Pappsen måste ju glida till förskolan med stil! ??

Kanske får testas?! ?
Ska på en barnstol på också. Pappsen måste ju glida till förskolan med stil! ??
Jupp, kolla in mitt vapen för ändamålet, har börjat modda lite smått:

Men du tänkte ha din fram, eller hur var det?

Jupp, kolla in mitt vapen för ändamålet, har börjat modda lite smått:

Men du tänkte ha din fram, eller hur var det?
Snygg! ?

Nä det blev till slut en som monteras bak genom att fästa på sadelröret. Därför jag skitit i pakethållaren ?

Måste bara fixa lite med klarlacken innan den monteras ?

Nu är postis körbar!
Behöver poleras upp lite mer men det tar jag med tiden. Nu kan man iaf ge sig ut med den!
Tyvärr passade inte kedjeskyddet med den nya drivlinan så får köra utan till jag kommit på hur jag ska fixa till något snyggt fäste till det. ?

Edit: Även stödet ska snyggas till innan det monteras!

20210909_131350.jpg
20210909_131323.jpg

Nu är postis körbar!
Behöver poleras upp lite mer men det tar jag med tiden. Nu kan man iaf ge sig ut med den!
Tyvärr passade inte kedjeskyddet med den nya drivlinan så får köra utan till jag kommit på hur jag ska fixa till något snyggt fäste till det. ?

Edit: Även stödet ska snyggas till innan det monteras!

Visa bilaga 511670Visa bilaga 511671
Har du funderat på att montera lampan uppe där precis vid infästningen till styret? Mer chopper.

Stiligt!! Om du lackar ramen blå och sätter en svart trälåda där fram så blir den ruggigt lik min :D
Och ja..tunga är dom :D
Fram med bild! ?

Min har ändå blivit bra mycket lättare nu känner jag med alla de nya delarna, samt bristen på vissa delar ?

Så här 2 månader senare så är där fortfarande inget stöd på cykeln.. Måste få tummen ur att fixa det ?

Men dottern älskar att åka iväg med den till lekplatserna i stan och den är underbar att sticka och handla med!

Man sitter ju som en kung på den, även om det nog ser lite fel ut med 192cm cyklist på cykel med 26" och 24" hjul ?

IMG_20211101_132845_656.jpg

Lacken blev hemsk och jag gav upp. Flammig och jävlig. Men så pratade jag med en granne som sa att det där kan nog ändå bli bra med klarlack på.

Så till slut så testade jag! Och mycket riktigt så blev det betydligt bättre än vad allt såg ut utan klarlack.

Så nu kunde man inte låta bli att börja montera också. Får ta och fina till klarlacken efter montering ?
Men nu börjar det likna en cykel igen!

Visa bilaga 511497

Tillbaka
Topp