[Byggtråd] Rocket Max

[Byggtråd] Rocket Max
Håller med. På måndag reser den till Järvsö för garantihantering iaf.

Bilagor

• 20170526_221746.jpg
    20170526_221746.jpg
    111.7 KB · Besök: 10
[Byggtråd] Rocket Max
marr sa:
mikipedia_ sa:
sobrius sa:

Vad är det för fel då? Blir nästan lite orolig själv med en ny inköpt inline?

Har du testat climb switchen? Isåfall, lovar jag att du hade märkt det. Den låter fasen inte klokt. Skrapar o skramlar :(

Pjew! Nä min är tyst å funkar med distinkt skillnad.

Men den här dämparen (ts) är den ny från kartong och jävlas?? Det är ju helt jävla sjukt isf!

[Byggtråd] Rocket Max
mikipedia_ sa:
marr sa:
mikipedia_ sa:
sobrius sa:

Vad är det för fel då? Blir nästan lite orolig själv med en ny inköpt inline?

Har du testat climb switchen? Isåfall, lovar jag att du hade märkt det. Den låter fasen inte klokt. Skrapar o skramlar :(

Pjew! Nä min är tyst å funkar med distinkt skillnad.

Men den här dämparen (ts) är den ny från kartong och jävlas?? Det är ju helt jävla sjukt isf!

Kom helt ny med ramen. Climb switch gjorde nog ingen skillnad alls heller. De lilla jag hann kika på den.

[Byggtråd] Rocket Max
Kom som sagt med ramen och inte körd en meter. Kass från början. Surt men järvsö var trevliga iaf. Har läst om fler som haft samma problem så det är kanske inget unikt.

[Byggtråd] Rocket Max
sobrius sa:
Kom som sagt med ramen och inte körd en meter. Kass från början. Surt men järvsö var trevliga iaf. Har läst om fler som haft samma problem så det är kanske inget unikt.

Är ju stört att det inte bara kommer en ny dämpare med expressfrakt direkt från CC utan den måste lämnas till verkstad? Dom säger att dom löst nästan alla bekymmer men tydligen inte tillräckligt många. När den sen funkar är det en riktig toppendämpare iaf?

[Byggtråd] Rocket Max
mikipedia_ sa:
sobrius sa:

Är ju stört att det inte bara kommer en ny dämpare med expressfrakt direkt från CC utan den måste lämnas till verkstad? Dom säger att dom löst nästan alla bekymmer men tydligen inte tillräckligt många. När den sen funkar är det en riktig toppendämpare iaf?

Fick intrycket av att den skulle vara riktigt bra men får vänta med utlåtande. Har en film där man kan njuta av ljudet men lyckas inte få med den här.

[Byggtråd] Rocket Max
Alltså, du bör ju reklamera dämparen. Finns ingen anledning att acceptera att den ska in på reparation när den inte ens är använd! Kräv en ny på studs. Du har betalat för något som funkar, inte för något som inte funkar.

Följde den med ramen så är det återförsäljaren som får ordna skiten. Inte CC:s reparationsverkstad eller ombud i Sverige.

[Byggtråd] Rocket Max
Min DBinline spökade några månader efter inköpet, på samma sätt som din. Kontaktade Fillariosa då de var närmaste servicecenter, och han ordnade så att jag fick en flång ny dämpare från Cane Creek mot att jag skulle skicka in en bild på att jag hade förstört den gamla dämparen efteråt.
Kändes lite onödigt att fördärva en dämpare som förmodligen var lagningsbar men det gick ju snabbt och fint i alla fall.
Den nya har också svart dämparrör istället för det ljusa som du har, så jag hoppas att den på något vis är nån nyare/bättre version.

Senast ändrad:
[Byggtråd] Rocket Max
Makten sa:
Alltså, du bör ju reklamera dämparen. Finns ingen anledning att acceptera att den ska in på reparation när den inte ens är använd! Kräv en ny på studs. Du har betalat för något som funkar, inte för något som inte funkar.

Följde den med ramen så är det återförsäljaren som får ordna skiten. Inte CC:s reparationsverkstad eller ombud i Sverige.

Men tydligen så funkar dom efter service så jag personligen skulle hellre ta en som blivit servad hellre än en ny som kanske inte heller funkar som tänkt.

[Byggtråd] Rocket Max
Känns som att snabbaste lösningen med är att låta JBP fixa. Fippla med o skicka kors i tvärs till uk verkar mest jobbigt.

Sobrius fick en fin tur på xc hojen idag istället :p

[Byggtråd] Rocket Max
marr sa:
Känns som att snabbaste lösningen med är att låta JBP fixa. Fippla med o skicka kors i tvärs till uk verkar mest jobbigt.

Sobrius fick en fin tur på xc hojen idag istället :p

Japp. Jobbet för mig blir detsamma oavsett vart den ska skickas. Skulle den gått till Cotic hade de tagit den vidare till TF och då kan jag lika gärna ta den till Järvsö. Det är ju lokalt (Sverige) och förhoppningsvis går det fortare. En fixad/genomgången/testad kan ju vara bättre än en ny som även nämnts ovan. En ny hade jag ju redan och det var ju sådär. :)
Oavsett så är den på väg norrut nu och jag hoppas på en snabb retur.

[Byggtråd] Rocket Max
....och där kom den. Vet inte vad de gjort men något är det för bussningarna sitter på fel ställe och jag har inga verktyg till det. Dessutom är hovmekanikern på utflykt så där kan inget lånas på ett tag. Imorgon monterar jag den på fel håll så länge så jag iaf kan kolla så att missljudet är borta. Hade varit kul att få den helt klar. =/

Bilagor

• 20170609_230738.jpg
    20170609_230738.jpg
    179.5 KB · Besök: 12
[Byggtråd] Rocket Max
Har bara hunnit med en ordentlig runda hittills och det är en riktigt go cykel att köra på. Fanns ett par segment och där gick det fortare än tidigare även om det inte säger så mycket. Nu sitter CC'n på så det ska bli intressant på fredag.

Ang dämparen var den kass/gnisslade när jag fick den så den åkte direkt på reparation. När jag fick tbx den var den likadan så jag kontaktade CC och ville ha en ny men den skulle tvunget tbx för nytt försök. Fick slutligen reda på att den inte gick att reparera så jag försökte få tag i CC om leveranstid men fick inte tag i någon. Då tog Cotic kontakt och jag fick mail direkt från CC att den var på väg. Tog en massa veckor men nu har jag den ett par dagar innan semestern börjar. Fick iaf den nya air inline med "much better reliability" Alltid något. Den är snygg iaf. =)

[Byggtråd] Rocket Max
sobrius sa:
Har bara hunnit med en ordentlig runda hittills och det är en riktigt go cykel att köra på. Fanns ett par segment och där gick det fortare än tidigare även om det inte säger så mycket. Nu sitter CC'n på så det ska bli intressant på fredag.

Ang dämparen var den kass/gnisslade när jag fick den så den åkte direkt på reparation. När jag fick tbx den var den likadan så jag kontaktade CC och ville ha en ny men den skulle tvunget tbx för nytt försök. Fick slutligen reda på att den inte gick att reparera så jag försökte få tag i CC om leveranstid men fick inte tag i någon. Då tog Cotic kontakt och jag fick mail direkt från CC att den var på väg. Tog en massa veckor men nu har jag den ett par dagar innan semestern börjar. Fick iaf den nya air inline med "much better reliability" Alltid något. Den är snygg iaf. =)

Skönt att det löste sig! Min CCDB Coil "gnisslar" också vid rebound, sen en tid tillbaka. Och då har jag inte kört särskilt länge på den. Hade en Inline förut som också pajjade tämligen tidigt, så man undrar lite vad CC håller på med. De är ju skitbra när de funkar dock.

Tillbaka
Topp