[Byggtråd] Trek Crockett

[Byggtråd] Trek Crockett
Då var hjulen på plats :)
DSCF2175X-T101-300sek.vidf-56.jpg

DSCF2177X-T101-1250sek.vidf-40.jpg

DSCF2187X-T101-480sek.vidf-45.jpg

En sadel landade också, får se vilken cykel den hamnar på.
DSCF2167X-T101-680sek.vidf-40.jpg

[Byggtråd] Trek Crockett
Oj! Fina grejer. Tror Crocketten kommer bli riktigt grym med svarta hjul/däck och den Miami-blåa kulören på ramen! ?

Vad är det för sadel?

[Byggtråd] Trek Crockett
Granne med skolan där jag gick i mellanstadiet var det en som lackat en gammal Cadillac likbil i flake blå. Cool!

Tyvärr kan du väl inte göra samma med sadelstolpen.

[Byggtråd] Trek Crockett
Stumpy sa:
Granne med skolan där jag gick i mellanstadiet var det en som lackat en gammal Cadillac likbil i flake blå. Cool!

Tyvärr kan du väl inte göra samma med sadelstolpen.
Blir nog svårare att lösa med stolpen. Å andra sidan går det ju alltid att köpa en stolpe till ;)

[Byggtråd] Trek Crockett
Efter lite mindre besvärligheter så blev den klar till slut innan det bar iväg till Mallorca i början av april. Så den har redan hunnit med en bit över 100mil. Riktigt nöjd med slutresultatet.
Nedan full spec samt lite bilder.

Ram: Crockett 2019 Miami green, stl 52
Hjul: Roval C38
Däck: Continental GP5000TL 32mm. Schwalbe G-One 35mm
Vevparti: SRAM Rival 1, 46t.
Wattmätare: Power2max NGeco
Kedja: KMC
Växlar: SRAM Rival 1
Bromsar: SRAM Rival 1/ Force
Kassett: Shimano XTR 11-40
Styrstam: 3T Apto 100mm, customlackad
Styre: Zipp Service Course 80, 40cm
Styrlinda: Lizard Skin
Sadelstolpe: Canyon VCLS
Sadel: Specialized Power ARC Expert

DSCF2320X-T101-850sek.vidf-56.jpg

DSCF2322X-T101-500sek.vidf-56.jpg

DSCF2323X-T101-400sek.vidf-56.jpg

DSCF2325X-T101-1400sek.vidf-56.jpg

DSCF2324X-T101-420sek.vidf-56.jpg

DSCF2329X-T101-340sek.vidf-80.jpg

DSCF2338X-T101-1700sek.vidf-36.jpg

DSC02743DSC-RX100M31-200sek.vidf-35.jpg

[Byggtråd] Trek Crockett
Gött
Med breda däck och den stolpen lär du få titta vilket underlag du kör på för det känns i alla fall inte .
Tycker min set-up med 28 bak 25 fram och samma stolpe blir som hemma i skinnfåtöljen .

M

[Byggtråd] Trek Crockett
aki sa:
Ojoj! Gillar de mixade komponentvalen, Rival 1 och XTR tex. Gillar mångsidigheten också.
Det blev en blandad kompott till slut.
Styrstam valdes pga av ruskigt snygg och unik.
Styre från tidigare cykel då jag helt enkelt gillar formen.
Sadelstolpe då lite extra komfort inte är fel.
XTR kassetten då jag ville ha en något tätare än 10-42 som jag kört tidigare. Måste säga att kombinationen Rival och XTR växlar riktigt bra, kanske tom bättre än med SRAM 10-42.

[Byggtråd] Trek Crockett
xyklisten sa:
aki sa:
Ojoj! Gillar de mixade komponentvalen, Rival 1 och XTR tex. Gillar mångsidigheten också.
XTR kassetten då jag ville ha en något tätare än 10-42 som jag kört tidigare. Måste säga att kombinationen Rival och XTR växlar riktigt bra, kanske tom bättre än med SRAM 10-42.

Hur tycker du hoppen mellan utväxlingarna på 11-40 funkar för landsvägsåka? Jag körde 42T med 11-28 förut men saknade 16T lite för mycket på platten så bytte nu till 38T fram (för mixat underlag) och 48T x 11-26 för snabb(are) asfaltcykling.

[Byggtråd] Trek Crockett
NLC sa:
xyklisten sa:
aki sa:

Hur tycker du hoppen mellan utväxlingarna på 11-40 funkar för landsvägsåka? Jag körde 42T med 11-28 förut men saknade 16T lite för mycket på platten så bytte nu till 38T fram (för mixat underlag) och 48T x 11-26 för snabb(are) asfaltcykling.

Tycker inte att det är något större problem faktiskt. Men då är jag ju van vid liknande utväxling på mtb sen flera år. Skulle säga att 46T med 11-40 känns bättre än 44T med 10-42 som jag körde en del förra året. Är man väldigt känslig för olika kadens så kan det ju bli rätt stora hopp. Sen spelar det nog roll hur lvg-cyklingen ser ut, om det är i klunga eller solo. Jag kör mest solo så kanske inte behöver de mindre skillnaderna som en tätare kassett ger.
Inte omöjligt att det snart blir 42T när det blir lite mera gruscykling med äventyrsinslag.

[Byggtråd] Trek Crockett
Klucken sa:
xyklisten sa:
Efter lite mindre besvärligheter så blev den klar till slut....
Du menar smärre mektabbar... ?
Mektabben menar du!
Hade en liten incident då jag skulle lufta bromsarna. Det visade sig att jag inte riktigt hade rätt storlek på "sprutan" som skulle sättas på oket och gängorna fick sig en liten justering åt det sämre hållet. Tur att Wiggle har expressfrakt....

Tillbaka
Topp