[Byggtråd] #Trenduro Banshee Spitfire V2

jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> Grymt! Jag har däremot försökt skaffa någon
> form av bash eller taco.

Några tips på en bash eller taco?

Det ser ut som du har gjort dig världens björntjänst genom att köpa ett tvådelat vevparti? Då har du inte längre några billiga val som jag känner till. Om du vill ha en styrare är Mrp AMg ett val, då får du taco och övre styrare för sköna 94 euro eller något sådant. Vill du ha vevarmsmonterad bash tror jag att det blir Blackspire Defender som också är skitdyr. Det är värt att överväga om det inte är bättre att köpa en 3-delad slxvev och en billig bash från http://bbgbashguard.com/

Vill du vara riktigt dumsnål väntar du och ser om du verkligen behöver göra något tills du har skrotat din nuvarande chainring.

Du har väl monterat din kedjering på ytterpositionen och får därför inte fast en bash där? Jag vet inte om man kan fulmeka fast något, men jag tror det är lite trixigt.

Update med ny bakdämp, då jag misstänker att den gamla var det nått fel på.

12722359_10207293951299692_659972493_o.jpg

Framgaffeln ska sänkas till 140mm så fort jag tar och köper mig den där tunnväggiga hylsan.

Om någon är intresserad av den gamla Fox CTD dämpen så kan jag sälja den till en bra pris, då jag är osäker på vilket skick den är i.

Ramen är till för en 140mm gaffel, så tänkte att det skulle vara passande att köra med rätt slaglängd. Dessutom så tycker jag 160mm slag känns lite för mycket för min åkstil.

Dom är byggda för att köras med 150 - 160 mm gaffel enligt Banshee. Jag tror dom listar a2c 545 mm för geometrin om jag inte minns fel.

jofahjalm sa:
Dom är byggda för att köras med 150 - 160 mm gaffel enligt Banshee. Jag tror dom listar a2c 545 mm för geometrin om jag inte minns fel.

Korrekt. Och där ryms en Pike 150 i 27,5" med 3mm marginal.

Men det viktiga är såklart hur det känns.

Jag körde min med både 150 mm Pike och 160 mm Fox 36 (tror det är 549 mm a2c) och både kändes bra. Kan inte säga att jag kände någon större skillnad.

Steensma sa:

Framgaffeln ska sänkas till 140mm så fort jag tar och köper mig den där tunnväggiga hylsan.

Om någon är intresserad av den gamla Fox CTD dämpen så kan jag sälja den till en bra pris, då jag är osäker på vilket skick den är i.

Åhå, en McLeod!

Återkom gärna med lite intryck när du testat den lite mer :)

P.S.
Du klarar dig utan den tunnväggiga hylsan, funkar fint med en insex i luftventilen. Lite meckigare att montera ihop, men om du gängat i några varv i bottnat läge så kan du dra ut gaffeln till full längd sen innan du drar åt :)

theBrand sa:
Steensma sa:

Åhå, en McLeod!

P.S.
Du klarar dig utan den tunnväggiga hylsan, funkar fint med en insex i luftventilen. Lite meckigare att montera ihop, men om du gängat i några varv i bottnat läge så kan du dra ut gaffeln till full längd sen innan du drar åt :)
Har inte du köpt bling-dämperi så det räcker redan? :)

Jag överväger att köpa verktygskittet nu när det blir två likadan gafflar hemma. Får se hur det blir med det framåt sommarn när det är dags för service av min.

Rattnalle sa:
theBrand sa:
Steensma sa:

Åhå, en McLeod!

P.S.
Har inte du köpt bling-dämperi så det räcker redan? :)
Mjo, jag är nog ganska nöjd just nu, men man får väl vara nyfiken?
:D

Rattnalle sa:
Jag överväger att köpa verktygskittet nu när det blir två likadan gafflar hemma. Får se hur det blir med det framåt sommarn när det är dags för service av min.

Verktygskittet är nog rätt bra att ha, även om det bara är den tunnväggiga hylsan jag känt att jag saknat. Men då har jag ju ett ganska välfyllt garage i övrigt :)

Tillbaka
Topp