Skruff
Aktiv medlem
[Byggtråd, typ] Crescent Världmästare
Tack.Det beror på hur skadan ser ut, om det bara är en bit av röret som släppt i muffen hade jag hellre fått det lött, är det sprickor i muff och sadelstag TIG-svets
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack.Det beror på hur skadan ser ut, om det bara är en bit av röret som släppt i muffen hade jag hellre fått det lött, är det sprickor i muff och sadelstag TIG-svets
Fint det blev!Min Monark (samma ram och cykel som 307) med nytt styre och handtag dagen till ära (Tack! @miyatafarfar), en riktig bra cykel för långfärder. 10 kg på pakethållaren märks inte, upp till 20 kg kan man cykla som vanligt och stå upp om man inte är alldeles för yvig, upp 30 kg är inga problem men man sitter helst ned och då är det max vad bakdäcket är godkänt för. Klarar dessutom 47 mm däck vilket jag nog köper nästa gång, Schwalbe Marathon 40 mm är på nu :)
![]()
Ja, tror det finns sådana någonstans här också.. kanske ska köra på det.Angånde långa bromsar så nämnde någon att sidodragna 70-tals Shimano Tourney finns i drivor att köpa. Jag har sådana själv på min cykel med 622-hjul och det fungerar utmärkt.
Jag har även "stadsdäck" 35-622 Michelin. Jag kör inte mycket i grus, men de har inte krånglat då jag gjort det. Men du ska nog egentligen ha grövre mönster för grus.
Dom ser intressanta ut! Ska mäta mitt avstånd och återkomma ?Hur mycket kraft vill du ha i bromsarna? Tourney med en pivot är rätt kassa, jag har haft många hojar med den typen av broms och vid varje tillfälle har jag förvånats över den dåliga prestandan. Det finns förstås undantag, men jag skulle inte vilja använda sidodragna Tourney annat än som frambroms i kombination med rullbroms bak. Det är helt enkelt för osäkert att cykla i en storstad annars.
Jag skulle verkligen rekommendera att köpa ett par Dia-Compe BRS202, de har dual pivot och är modest prissatta. Min fru har dem på sin Felix och de är riktigt bra. Du kan spara in på mycket, men bromsar är inte en av de sakerna - jag har varit med om tillräckligt många incidenter i göteborgstrafik för att inskärpa detta.
velo-orange.com
Tack, men det får bli billigare. Det priset är mer än vad jag har lagt på cykeln så här långt.Vill du ha dyra, bra och snygga så finns Velo Orange...
![]()
Grand Cru Long Reach Brakeset
The Grand Cru Long Reach Caliper Brakes are super stiff and have clearance for fenders, too! Available in Polished Silver and Black Finishes.velo-orange.com
Apropå sadeln,nästa gång du behöver något, tveka inte på att fråga. Jag skulle gärna få smörj av dig.Hur mycket kraft vill du ha i bromsarna? Tourney med en pivot är rätt kassa, jag har haft många hojar med den typen av broms och vid varje tillfälle har jag förvånats över den dåliga prestandan. Det finns förstås undantag, men jag skulle inte vilja använda sidodragna Tourney annat än som frambroms i kombination med rullbroms bak. Det är helt enkelt för osäkert att cykla i en storstad annars.
Jag skulle verkligen rekommendera att köpa ett par Dia-Compe BRS202, de har dual pivot och är modest prissatta. Min fru har dem på sin Felix och de är riktigt bra. Du kan spara in på mycket, men bromsar är inte en av de sakerna - jag har varit med om tillräckligt många incidenter i göteborgstrafik för att inskärpa detta.
Sadeln?Apropå sadeln,nästa gång du behöver något, tveka inte på att fråga. Jag skulle gärna få smörj av dig.
Den högre upp i tråden. Inlägg #93.Sadeln?
Kanske var lite oklart, men vände mig till dig, fett- & lackeringsexperten.?Sadeln?