[Byggtråd] Världens lätt... snyggaste* Scott Genius

tror jag måste skicka lite frågor nu när jag följt dina byggprojekt så länge.
tror du har fler fans här än vad som framgår o många frågor finns de från mig iaf.

några av dem är.
1: använder du aldrig något medel när du tar bort färgen från kolfibret?
2: har du inte funderat någon gång på de här med motivlack på någon av dina cyklar?
3: har de aldrig hänt att du har skadat kolfibret när du skrapat o tagit bort färg o moddat?

Tack för uppmuntran! Minst sagt spänd och förväntansfull på att få ihop hojen jag med.

planetx sa:
tror jag måste skicka lite frågor nu när jag följt dina byggprojekt så länge.
tror du har fler fans här än vad som framgår o många frågor finns de från mig iaf.

några av dem är.
1: använder du aldrig något medel när du tar bort färgen från kolfibret?
2: har du inte funderat någon gång på de här med motivlack på någon av dina cyklar?
3: har de aldrig hänt att du har skadat kolfibret när du skrapat o tagit bort färg o moddat?
Det är bara att fråga på det!

1: Problemet är att man inte kan vara helt säker på att det inte påverkar resinet, alltså själva limmet, i kolfibern. Har man otur så står man där med en överkokt spaghetti till ram. Det finns en produkt som heter Carbolift som är utvecklad just till kolfiber, men av vad jag läst så låter det väldigt ojämnt hur bra det egentligen verkar. Så har bara kört på med gamla hederliga metoden skrapa och slipa.
Hörde av en kille att när en helikopter skulle inspekteras/lackas om interiört så var det två killar som körde igång och började skrapa rent. Och används metoden fortfarande inom flygindustrin så får man anta att det helt enkelt inte finns så mycket bättre sätt att tillgå.
2: Absolut, har massor av idéer! Nästan högst på listan står nog att göra en Motörhead-inspirerad hoj, typ mattsvart med polerat eller vitt och självklart loggor i stil med Scött, Föx osv. Hur cheesy det än låter så hade jag blivit barnsligt glad av att äga en sån haha. Så en vacker dag blir det något.
3: Har absolut gått igenom ett lager ett par gånger, men bara på väldigt små ytor. Det är självklart inte optimalt, men med tanke på att ramarna sandas redan på fabrik när de tas ur formarna och man där går igenom här och var så verkar det finnas en del marginal. Därför jag föredrar att köra med kniv så mycket som möjligt, då ser man exakt var man är och jobbar. Med sandpapper döljer man ju arbetsområdet och det är lättare att man råkar gå igenom av bara farten för att man kör på lite för mycket alldeles bredvid det var tänkt.

?????? Dina projekt är så jäkla BÄST ????
Eftersom du redan har det mesta klart, så hoppas jag du kan intesiv-posta mot slutet av veckan, bara jag hinner hem o bänka mig med chips o bärsen ?
Typ två högupplösta detaljbilder i timmen..
Please ???????

Snyggt! En tanke som slog mig, blir inte färgsättningen tämligen lik originallacken som du med stor möda skrapat bort ;-) (jag menar inte att vara neggo, jag gillade originallacken)?

larsaw sa:
Eftersom du redan har det mesta klart, så hoppas jag du kan intesiv-posta mot slutet av veckan, bara jag hinner hem o bänka mig med chips o bärsen ?
Please ???????
Jag beklagar å det djupaste att det blev avbrott i tråduppdaterings-tablån... Är ju dessutom magiskt fint väder så blev ju tvungen att irl-cykla nu på kvällen också.

MEN, lyckades ta ledigt idag så jag hann göra klart ramen. Nästan tårögd av lycka. Räknar man med bakdämparen och länkarmarna tror jag fan det är över 50 timmar lagda på skiten. Tror inte jag kan hålla mig utan kommer en preview imorrn när jag fått riktig bild tagen!

Till dess bjuder jag på strippat och polerat, samt färg nummer fyra. Så ingen Canyon, det som inspirerad mig lite var dock Stinner Frameworks alla olika fade-lackeringar varav en del är sjukt läckra.

Angående tämligen lik originallacken så ville jag att det fortfarande skulle se ut som en Genius, så körde liknande stuk på underröret ihop men lite annat i övrigt som "min" stripe på överröret. Helt annan färgskala dock.

p5pb15960748.jpg

p5pb15960749.jpg

Exempel på Stinner:
210D744A57D39DCC091317

Världspremiär på Happy då!
Ni får överleva att jag är med och förstör, bilderna togs för Instagram, lär ju bygga varumärke och så ni vet.. ;)

p5pb15961944.jpg

p5pb15961945.jpg

Sluta visa dina välpolerade ben. Jag har alltid varit stolt över mina muskulösa ben. Men dina får mina att se ut som två strängar ?

Hahaha skrattade på riktigt högt av Dum&Dummare-klippet!!
Fantastiskt att komma hem från en riktigt stressig jävla dag och läsa igenom alla reaktioner!

För att sätta hästalåren i perspektiv så väger jag faktiskt bara typ 75kg på 183cm så på intet vis stor, men snart 8 år av benböj och en miljon matlådor har ju gett dem en del form och detaljer iaf!

Riktigt kul att ni verkar gilla lacken så pass, var ändå en ganska ovanlig väg att gå så hade nästan förväntat mig lite blandade reaktioner. Men även på Instagram verkar det vara i stort sett rakt igenom uppskattat.
Dock redan fått en liten skavank på kedjestaget, svor som en sjörövare. Tur man har bättringsfärg kvar...

Cyklist sa:
Hahaha skrattade på riktigt högt av Dum&Dummare-klippet!!
Fantastiskt att komma hem från en riktigt stressig jävla dag och läsa igenom alla reaktioner!

För att sätta hästalåren i perspektiv så väger jag faktiskt bara typ 75kg på 183cm så på intet vis stor, men snart 8 år av benböj och en miljon matlådor har ju gett dem en del form och detaljer iaf!

Riktigt kul att ni verkar gilla lacken så pass, var ändå en ganska ovanlig väg att gå så hade nästan förväntat mig lite blandade reaktioner. Men även på Instagram verkar det vara i stort sett rakt igenom uppskattat.
Dock redan fått en liten skavank på kedjestaget, svor som en sjörövare. Tur man har bättringsfärg kvar...

Slant du med morakniven? Reklamera kniven

Cyklist sa:

Tog låret i?

Cyklist sa:
larsaw sa:
Please ???????
Jag beklagar å det djupaste att det blev avbrott i tråduppdaterings-tablån... Är ju dessutom magiskt fint väder så blev ju tvungen att irl-cykla nu på kvällen också.

MEN, lyckades ta ledigt idag så jag hann göra klart ramen. Nästan tårögd av lycka. Räknar man med bakdämparen och länkarmarna tror jag fan det är över 50 timmar lagda på skiten. Tror inte jag kan hålla mig utan kommer en preview imorrn när jag fått riktig bild tagen!

Till dess bjuder jag på strippat och polerat, samt färg nummer fyra. Så ingen Canyon, det som inspirerad mig lite var dock Stinner Frameworks alla olika fade-lackeringar varav en del är sjukt läckra.

Angående tämligen lik originallacken så ville jag att det fortfarande skulle se ut som en Genius, så körde liknande stuk på underröret ihop men lite annat i övrigt som "min" stripe på överröret. Helt annan färgskala dock.
Lite besviken över att det inte blev färgkombon från stinnerramen. Men "fade to quads" funkar ?

Läckert, men tycker att du skulle skippat fadning på sadelstaget, alternativt fortsatt lacken på framtriangeln. Nu blir det lite skumt när den fadar över till det "röda" och sen slutar färgen så tvärt.

Ska bli kul att se lite mer detaljerade bilder sen.

Slant varken med kniven eller skrapade upp den med cutsen i låren haha. Var stressmek de luxe (man ska aldrig göra sånt men av någon anledning blir det ofta så?) idag för att försöka få cykeln provisoriskt körbar till helgen. Som vanligt dök det upp krångel, så lyckades i processen trycka in en kugg på framdrevet in i svingen. Men "bara" stenskotts-size så nu när jag lugnat ner mig, tagit en whiskey och påmint mig själv om att jag har ju faktiskt bättringsfärg så känns det nästan okej.

Man får absolut visa låren i den här tråden, enda kravet som finns är väl att det ska vara i jeansshorts helst?

xyklisten: Man kan ju inte kopiera rakt av så fick bli så!

H: Tack, och angående den biten så blir det lite mer logiskt när man ser ramen från en annan vinkel då det är fade från guld till koppar ovanpå toppröret så tanken är att det sedan "fortsätter" ner på sadelstagen. Behövs fler bilder hör jag ju själv när man försöker förklara haha!

Senast ändrad:
Enduro Fredrik sa:
Sluta visa dina välpolerade ben. Jag har alltid varit stolt över mina muskulösa ben. Men dina får mina att se ut som två strängar ?

Se det på den ljusa sidan, din mjölksyra blir aldrig lika kraftig som hans... ;D

larsaw sa:
Enduro Fredrik sa:

Se det på den ljusa sidan, din mjölksyra blir aldrig lika kraftig som hans... ;D

HAAAA, sant! Men jag fattar inte vad en kille med sådana lår ska ha "världens lättsste spark" till? ?

Alltså dom där låren (kan inte släppa dom)...

Du får ursäkta om det blir lite OT här men när man börjar posta lår-porr sådär får man lite skylla sig själv. Det är ju bodybuilderkkass på dom!

Jämför med en Mr Olympia-vinnande Arnorld i sitt livs form.OK han hade väl inte BB-historiens bästa ben (i alla fall om man jämför med dagens monster) men ändå...

Screenshot_20180602-000438.jpg

20180602_000358.jpg

Att du tränar på gym tar jag för givet, men hur mycket styrketräning kör du och är det hela året eller bara off-season?

Senast ändrad:
Haha angående låren så är jag nog en byggare instängd i en cyklists kropp. Kört på i 8 år snart och med undantag för vintern/säsongen -16/17 då jag cyklade väldigt mycket så har jag generellt spenderat mer tid på gymmet än på cykeln. Detta tillsammans med 3-5 matlådor om dagen i många utav dessa år, är såklart nån semestervecka här och där när jag äter mer random men annars rullar det på för det mesta.
Tunga böj och raka mark är väl basövningarna jag nästan alltid kör, ihop med annat.

Tyvärr så har jag uppenbarligen noll potential att faktiskt bli stor, viktmässigt och så alltså, men med väldigt smala leder och allt lyftande har man väl fått lite form/illusion på det.
På videon nedan hade jag nyligen mätt 5,5% kroppsfett, och med tanke på att jag faktiskt hade räfflor på skinkorna så var det nog inte helt fel iaf haha.
Men som ni sedan ser på gruppbilden med Perbellum SS tagen ett par månader senare så är jag inte alls särskilt grov (eller är vi alla grova?) med mina typ 75kg på 183cm, men låg fettprocent gör mycket för proportionerna och hur tydligt musklerna syns.

Kör styrka året om, men med mer fokus på vintern såklart. Då är det oftast 6 pass i veckan, vilket det kan bli på sommaren också ibland men med mycket lägre intensitet. Man har helt enkelt inte energi/återhämtning att köra fullt med både och. Särskilt benträningen blir ju såklart lidande på sommaren, brukar bara försöka underhålla lite lätt då.

p5pb15968605.jpg

Fick till slut ihop ett temporärt bygge med premiär nu, fy fan vilken cykel!! Fem år sen man körde utför sist men kände mig förvånansvärt hemma på en gång, vilket säger en hel del om cykeln. Helt sjukt att det gick att köra som det gjorde med en hoj med "bara" 150mm i slag och i nuläget typ 11,7kg.
Slänger med en bild som visar lacken på ramen lite bättre också!

p5pb15968603.jpg

p5pb15968602.jpg

Senast ändrad:
När jag vinner på Eurojackpott så ska du få bygga en hoj åt mig(men inte en Scott).

Tillbaka
Topp