unsuspected
Aktiv medlem
[Byggtråd] Wille bygger cyklar
Hade koll på den innan, sjukt tuff.Finns en (tror jag) fin gangsta track i gris-stycknings-skrud.
Edit: Hittade ingen Gangsta men dock dennaVisa bilaga 687381
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hade koll på den innan, sjukt tuff.Finns en (tror jag) fin gangsta track i gris-stycknings-skrud.
Edit: Hittade ingen Gangsta men dock dennaVisa bilaga 687381
Helt rätt beslut, man vill ju ha minst en fastnavshoj!Här har det varit dött.. livet har kommit emellan och tid lagts på träning men nu är det sista ihop på bullitten och idag cyklades den hem till sonens förtjusning när den dök upp på förskolan. Blev tyvärr inte tid för en ny låda i första skedet men planerna finns kvar men kommer nog rulla den här setupen i år.
Självklart regn under jungfrufärden så man fick testa skärmarna
Visa bilaga 695033
Vår brukar ju också betyda någon form av fixed gear återfall. Sålde av min Dolan i höstas och trodde jag blivit vuxen men bara inse att det blir man inte. Så när en vigorelli dök upp på annons nästgårds var det bara cykla och hämta!
Visa bilaga 695034
Blir nog ett långsamt bygge dock, samla delar i den takt man kommer över dem och tänkte bygga egna hjul så kanske blir klar i höst ?
Lite så är det ju!Helt rätt beslut, man vill ju ha minst en fastnavshoj!
Blev så jäkla bra! Grattis till fint bygge!Hejhej bloggen,
Efter många om och men fick jag ge upp på att köra gården force vevpartiet på bullitten. Efter många ful lösningar med egna spacers och lösningar för att få det bredare och gå fritt för chain stays men ändå behålla lagerspänning utan glapp fick jag inse att min ram inte löser de vevarna. Synd men rotade fram det gamla praxis vevpartiet från Genesisen och en NW klinga och vips så var det vara skruva ihop allt. Det är fortfarande tight på vänster sida men bekvämt tight och funkar. Blev nästan en snyggare setup med då ramen är rätt chunky så forcen såg alltid lite tunn ut mot resten av komponenterna.
Aja annars rullas det mest utflykter och äventyr med grabben. Supermysigt, dock gnager fortfarande tankarna om en omnium…? ?
Visa bilaga 698692Visa bilaga 698693
härlig färg på bygget! såå snygg. Läckert med det tajta mellan skärmen och bakhjul men drar det inte stänk på det viset?Hejhej bloggen,
Efter många om och men fick jag ge upp på att köra gården force vevpartiet på bullitten. Efter många ful lösningar med egna spacers och lösningar för att få det bredare och gå fritt för chain stays men ändå behålla lagerspänning utan glapp fick jag inse att min ram inte löser de vevarna. Synd men rotade fram det gamla praxis vevpartiet från Genesisen och en NW klinga och vips så var det vara skruva ihop allt. Det är fortfarande tight på vänster sida men bekvämt tight och funkar. Blev nästan en snyggare setup med då ramen är rätt chunky så forcen såg alltid lite tunn ut mot resten av komponenterna.
Aja annars rullas det mest utflykter och äventyr med grabben. Supermysigt, dock gnager fortfarande tankarna om en omnium…? ?
Visa bilaga 698692Visa bilaga 698693
Tack så mycket, den blev härlig i grönt!härlig färg på bygget! såå snygg. Läckert med det tajta mellan skärmen och bakhjul men drar det inte stänk på det viset?
Ruskigt bra! Utgår även ifrån att du är extremt bredaxlad? Bra bredd på styret.Apropå Cinelli så byggde jag klart hjulen igår, rotade tag på en kedja som tyvärr var väldigt silver men den får bytas med tiden eller bli skitig ?
Har inga straps så slängde på ett par spd sl för att kunna provcykla. Riktigt rapp och lätt blev den! Nu kan jag förneka min ålder ett tag till! (Även om jag kanske slänger på en broms..)
Visa bilaga 707364
Visa bilaga 707365
Visa bilaga 707366
Visa bilaga 707367
Ruskigt bra! Utgår även ifrån att du är extremt bredaxlad? Bra bredd på styret.
Schnöggt! Vad blev slutvikten?Apropå Cinelli så byggde jag klart hjulen igår, rotade tag på en kedja som tyvärr var väldigt silver men den får bytas med tiden eller bli skitig ?
Har inga straps så slängde på ett par spd sl för att kunna provcykla. Riktigt rapp och lätt blev den! Nu kan jag förneka min ålder ett tag till! (Även om jag kanske slänger på en broms..)
Visa bilaga 707364
Visa bilaga 707365
Visa bilaga 707366
Visa bilaga 707367
Vikten som på bilden med en ytterst tveksam våg låg på 6.7kg men får nog kontrollmäta det med något bättre nån dag. Sen ska det på plattformspedaler med breda straps istället så blir nog lite tyngre.Schnöggt! Vad blev slutvikten?
Föredrar att ha frambroms jag också. Man kan köra som en dåre ändå ?
Jag trodde triathlon var en sådan gubbsport pga att man måste ha tid = ha barn som är i tonåren minst. Strongt om du hinner med det med småbarn. Polaren som var stark triatlet i kombination med småbarn behöver nu vara stark pappa bara varannan vecka... Var rädd om familjen!Har inte så mycket tid just nu då pojke två just anslutit sig till familjen och jag i någon form av ålderskris ska göra en ironman i augusti, alltså blir det mest tempocykel som cyklas just nu..
Så passar på att internetcykla och köpa ett projekt för hösten. Ett projekt som såldes av här på K&S som fick hitta ner i förrådet. Blir någon form av SS, slask hoj
Visa bilaga 710969
Ja, det är verkligen tidskrävande men utvecklande för mig personligen då jag tvingats bli en hyfsad löpare och lära mig simma. Men som du säger känns det svårkombinerat med familjelivet så det blir bara en ålderskris så kan man gå tillbaka till att vara pappa och köra lådcykel sen igen ;)Jag trodde triathlon var en sådan gubbsport pga att man måste ha tid = ha barn som är i tonåren minst. Strongt om du hinner med det med småbarn. Polaren som var stark triatlet i kombination med småbarn behöver nu vara stark pappa bara varannan vecka... Var rädd om familjen!
Lät som att jag på något sätt förbjuder dig att träna, och det är verkligen inte meningen! Ens eget välmående är ju grymt viktigt för "familjeprestationen" eller vad man ska säga. För min del är träningen helt avgörande för att jag ska fungera bra i övriga delar av tillvaron.Ja, det är verkligen tidskrävande men utvecklande för mig personligen då jag tvingats bli en hyfsad löpare och lära mig simma. Men som du säger känns det svårkombinerat med familjelivet så det blir bara en ålderskris så kan man gå tillbaka till att vara pappa och köra lådcykel sen igen ;)
Före eller efter träning?Glöm inte bort att kissa på cykeln. Annars är du ingen riktig triatlet
Och är alltid bättre än eller...Före eller efter träning?
Låter bra det här!Juste! Hej hej bloggen, glömt bort lite här när det är fullt upp med jobb och familjeliv!
Men ja är lite rokad på G i cykelstallet.
Tog mig igenom min ironman i Augusti så efter det såldes tempo cykeln som jag kört på inför det bort:
Visa bilaga 727249
Efter det var det dags att fundera på vad man skulle göra med crescent ramen och delarna som plockades upp innan sommaren, skruvade ihop den med lite som fanns i lådorna och hamnade här:
Visa bilaga 727250
Där stod man och velade sedan över om det skulle bli en Ss med rakt styre eller bock och växlar.. kunde inte bestämma mig så den stod så ett tag. I takt med att man klurade väcktes tanken på om jag verkligen behövde den eller om det egentligen inte var en riktig gravel jag behövde? Sagt och gjort, tankeprocessen var igång och den såldes som det stod på bilden.
Dags att klura på gravel, har samlat på mig lite delar inköpta här och var och nu är det nära en komplett hoj, men ram saknades. Lekte med tanken om en Waltly men det får jag drömma vidare om. Landade i en Carbonda 696 igen, hade ju en för några år sedan så nu beställdes en storleken större.
Förra bygget blev såhär:
Visa bilaga 727251
Var inne på att måla den i någon grön ton igen men eftersom dom flesta byggen här i tråden verkar slutat i grönt och cresenten någonstans startande tankeprocessen kommer den bli en gul ton, vad lämnar jag som överraskning tills den landat hemma.
I övrigt blir det en lite udda setup med 2x11 ultegra Di2 drivlina och ett par kolhjul. Ramen tillåter ju en del volym, men för att inte maxa och göra den för trött ligger ett par 45mm gravelking och väntar nu. Får se om det landar i dom.
Så lite har hänt men dåligt med uppdateringar, hoppas du orkar läsa världens längsta post. För att till slut svara @jolov på annonsen på Cinellin så har vel gravel bygget spårat ur lite och tänkte finansiera den..
Ska uppdatera bättre kring gravel bygget!
Hade älskat det, borde bygga hjul själv och ha en 1xdrivlina men en snygg silver vev.Låter bra det här!
När jag blir ansvarsfull så ska jag också lära mig att sälja saker och inte bara hoarda dom
Hoppas helhjärtat på gul cykel med silvriga detaljer![]()
En kort anekdot angående gul/svart cykel. Hade en gul Cannondale med svarta Shimano-komponenter. På väg till en arbetsplats möter jag en kollega, som storögt tittar på cykeln och utbrister: -Ful cykel! Tydligen fel färger för en inbiten Djurgårdare. :-DHade älskat det, borde bygga hjul själv och ha en 1xdrivlina men en snygg silver vev.
Tyvärr blev det tillfället som gav specen lite då hjul och grupp kom med en deal.
Men hoppas en gul/svart om än tråkigare kommer bli trevlig!
Svart-gult är alltid rätt.Hade älskat det, borde bygga hjul själv och ha en 1xdrivlina men en snygg silver vev.
Tyvärr blev det tillfället som gav specen lite då hjul och grupp kom med en deal.
Men hoppas en gul/svart om än tråkigare kommer bli trevlig!
Cool färg!Igår kväll kom posten äntligen förbi! Oklart om pappa eller äldsta sonen var mest taggad.
Visa bilaga 732593
Ett stycke Carbonda 696 nu med UDH växelöra, väldigt nöjd med färgen, svår att fånga i lysrörsljus men kommer ute bilder sen.
Visa bilaga 732594
Nu blir det att bygga lite när tiden finns över.
Snygg höstfärg!Igår kväll kom posten äntligen förbi! Oklart om pappa eller äldsta sonen var mest taggad.
Visa bilaga 732593
Ett stycke Carbonda 696 nu med UDH växelöra, väldigt nöjd med färgen, svår att fånga i lysrörsljus men kommer ute bilder sen.
Visa bilaga 732594
Nu blir det att bygga lite när tiden finns över.
Tack!Cool färg!
Vad kostar det att få hem en 696 2024?
Styret ser bekvämt, praktiskt och snabbt ut.Kunde inte hålla mig från att pilla så efter jobbet idag drogs det di2 kablar och bromsslangar.
Di2an är uppe och snurrar så nu ska det vara städas lite i kabeldragningen.
Trodde jag hade komplementerat med det jag behövde för att få ihop resten men insåg att jag bommat adapter till främre bromsoket så det får beställas.
Ramen är också stor! Tror stemen som sitter på blir lång även om jag är lång men ska testa lite när jag fått på vevparti och kan provsitta lite.
Får se om jag hinner med mer i veckan men såhär står den nu:
Visa bilaga 732707
Benägen att hålla med! När jag såg det först så tyckte jag ser såg helmärkligt ut, men nu fattar jag grejen.Styret ser bekvämt, praktiskt och snabbt ut.
Det finns små väskor som precis passar in i "hålet" på styret. Perfekt för godis, mobil, batteripack, kamera etc...Benägen att hålla med! När jag såg det först så tyckte jag ser såg helmärkligt ut, men nu fattar jag grejen.
Jag tänkte mer på att man kan använda den där extra böjen för att komma ner i aero, utan att ha hela tempopinnar.Det finns små väskor som precis passar in i "hålet" på styret. Perfekt för godis, mobil, batteripack, kamera etc...
Det var mitt förstaval av användning. Har man bråttom och i motvind är det guld att komma i tempoposition. De andra funktionerna med väska är bonus.Jag tänkte mer på att man kan använda den där extra böjen för att komma ner i aero, utan att ha hela tempopinnar.
Ja, vattendelare helt klart!Styret ser bekvämt, praktiskt och snabbt ut.
Du får berätta vad du anser efter test.Ja, vattendelare helt klart!
Köper in på konceptet och ska bli kul att testa!