Cyklar inte så mycket nu för tiden men skruvar lite för att hålla liv i cykelintresset..
Här hänger en sorglig syn i garaget, stal ju vevpartiet från Genesisen till Omniumen så efter det har den varit ocykelbar. Så nu är det dags att den får den kärlek den förtjänar efter många hundra mil pendling i ur och skur i Stockholm. Dags att bli sitt bästa nya jag för Skåne.
Visa bilaga 793949
Rev av allt och sadelstolpe som suttit fast i cykeln sedan jag tog över den efter
@Lingon ska bort. Jag har cyklat runt med en lös sadelklämma i någon förhoppning att gnugga loss den men icke..
Visa bilaga 793950Visa bilaga 793951
Efter att ramen rensats var jag redo med kaustiksodan och skulle just såga av stolpen när jag kände att ett till våldsamt försök i skruvstädet är den värd. Bände lite i den för tre år sedan men ville inte sabba stolpen då så gav upp och accepterade att den funkade ok i höjd och varit nöjd så sedan dess.
Men nu klämdes den fast för allt vad stolpen gick för och sen fick hela ramen agera hävarm.
Döm av min förvåning när det sa PANG och det helt plötsligt gick att vicka på den relativt enkelt.
Visa bilaga 793952
Visa bilaga 793953
Visa bilaga 793954
Vilken lättnad och hela projekt rädda ramen blev så mycket lättare! Fantastiskt, lika bra att surfa lite happy och fira.
Har länge letat efter en vettig kolfiber gaffel men qr och rakt styrrör har tydligen gått ur tiden så vettiga alternativ som inte kostar skjortan växer inte på träd.
Då mitt i min euforiska surfning dyker
@krabbe upp med en annons på en Genesis kolgaffel, succé den slog jag till på!
Visa bilaga 793955
Så nu är ramen räddad, lacken klara sig och kolgaffel på plats!
Visa bilaga 793956
Nu har jag beställt ett gäng nya prylar den förtjänar och ska skruva ihop den till en premium hoj igen