Byta däck?

insu

Medlem
Byta däck?
Köpte en enkel el-cykel med thickslick-däck 700-25c, vill byta till däck med mönster, kan någon rekomendera något bra för city-asfalt och grus körning?

Bilagor

• IMG_20201021_115748.jpg
    IMG_20201021_115748.jpg
    487.7 KB · Besök: 175
  • IMG_20201021_115756.jpg
    IMG_20201021_115756.jpg
    409.8 KB · Besök: 179
Byta däck?
Lär inte gå in så många mönstrade däck i det där. Kan du lägga upp bilder så man ser hur mycket plats som finns fram och bak? Gravelking SK finns i 26mm men det är väl det.

Tror du gör bäst i att kolla efter dom bredaste slicksen som går i. 28 borde gå fram om det finns plats i gaffeln, och bak samma eller kanske en storlek större alltså 30mm.

Byta däck?
Lär inte gå in så många mönstrade däck i det där. Kan du lägga upp bilder så man ser hur mycket plats som finns fram och bak? Gravelking SK finns i 26mm men det är väl det.

Tror du gör bäst i att kolla efter dom bredaste slicksen som går i. 28 borde gå fram om det finns plats i gaffeln, och bak samma eller kanske en storlek större alltså 30mm.

Så du menar att man kan sätta 28 (kanske 30) på en 25?

Byta däck?
Så du menar att man kan sätta 28 (kanske 30) på en 25?

Ja, men det beror på hur mycket plats du har i ramen. 3-5mm brukar man säga att man vill ha mellan däck och ram. Om du tänker att ett 28mm däck är 1.5mm bredare per sida än ditt 25mm däck så kan du ju bara kolla med tumstock hur det ser ut och om det får plats.

Sen är det ju det där med att olika däck kan bli lite olika breda på olika fälgbredder så du bör mäta bredden på ditt nuvarande däck med skjutmått och utgå från det måttet, och inte det som står på däcket.

Byta däck?

Svårt att säga. Däck med mönster på det där sättet brukar fylla ut en hel del på höjden. Kolla vad butiken har för returpolicy om du tänkt testa. Skulle själv, om jag var du, kolla något i nåt av dom stora tillverkarnas budgetsegment. Continental har ju sin Ride serie och Schwalbe har ju Cruiser serie. Definitivt bättre kvalitet. Och välja slicks skulle jag också göra. Den extra volymen gör definitivt mer för framkomlighet än lite mönster i dom storlekarna, om du frågar mig.

Tillbaka
Topp