Byta framdrev Specialized Pitch

Husatomten

Ny medlem
Undrar vilka framdrev jag ska titta på? Skaffade precis en Specialized Pitch från 2016. Den är ganska medfaren så jag bytte kasett och kedja idag. Märker nu att framdreven är lika dåliga och tänkte beställa nya. Kan jag köpa alla som har fyra skruvar eller hur vet jag vad som är kompatibelt?

enligt specs heter crankset Specialized Stout, men det står inget om själva dreven.

Du behöver mäta diameter på infästningspunkterna. Så är det fyra skruv kan du mäta center/center på skruven som sitter mittemot varandra. Om du får det till t.ex 104mm så kan du köpa drev som heter nått med BCD 104 och för rätt antar armar/infästningspunkter. Du har väl tre drev(?) så det är olika på minsta och de andra två. Du bör ju veta hur många tänder det är på dreven och kanske köpa lika.

Det brukar stå på dreven allt detta, men det kan ju vara tänkt i skit eller borta nu.

Husatomten

Ny medlem
Du behöver mäta diameter på infästningspunkterna. Så är det fyra skruv kan du mäta center/center på skruven som sitter mittemot varandra. Om du får det till t.ex 104mm så kan du köpa drev som heter nått med BCD 104 och för rätt antar armar/infästningspunkter. Du har väl tre drev(?) så det är olika på minsta och de andra två. Du bör ju veta hur många tänder det är på dreven och kanske köpa lika.

Det brukar stå på dreven allt detta, men det kan ju vara tänkt i skit eller borta nu.

Tack, ska mäta! Tre drev: 42,32, 22.

Husatomten

Ny medlem

Mäter jag från hålets kant eller mitt i hålet? Får närmsta hålkant till hålkant ca 6cm. ca 6,5cm mellan mitten på hålen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer