Byta framgaffel efter krash?
Under årets sista lopp med racern så lyckades jag vurpa. Det hände nåt framför och folk bromsade och väjde. Killen som låg framför mig svängde vänster när jag låg utanför honom och han körde i princip undan mitt framhjul, PANG rakt ner i backen. Styret tog nog den värsta smällen och när jag tittade upp från backen så såg jag cykeln klota och sedan lägga sig till ro.
Frågan är nu om man borde byta framgaffeln efter krashen? Den är i kolfiber men jag kan inte se några direkta skador på den. Det vore ju rätt trist om det fanns nån spricka i den som inte syns och så går den av vid nästa pass.
Resultatet av krashen blev ett brutet nyckelben, operation och 2 dagar på tyskt sjukhus :-(
Frågan är nu om man borde byta framgaffeln efter krashen? Den är i kolfiber men jag kan inte se några direkta skador på den. Det vore ju rätt trist om det fanns nån spricka i den som inte syns och så går den av vid nästa pass.
Resultatet av krashen blev ett brutet nyckelben, operation och 2 dagar på tyskt sjukhus :-(