Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sixten Fors sa:Finns inget sådant samband. Men av en slump är de ändå ganska lika. Sram ca 3,5 mm per index och Shimano ca 3,6 mm. Det funkar alltså, men inte perfekt.
Kimpa951 sa:Så för att göra det perfekt så bör man alltså byta ut även bakväxeln? Eller kommer kassetten att bli grinig då denna fortfarande är en SRAM är anpassad efter deras reglage?
Pratar du om någon annan förflyttning (av bakväxeln) än den i sidled? Funkar inte M7000 reglage med M9000 bakväxel, eller inte M9000 reglage med M8000 bakväxel menar du (?) då alla reglage och bakxävlar verkar dra lite olika mycket kabel både här och där? Enligt din teori?kogoyo sa:Kasetten kan du bhålla. Vill du bhålla bakväxeln så e xtr närmre srams parallellogram än xt. Kolla in sheldon browns hemsida så kanske du blir klokare...lr tvärtom. Att den"drar" en viss mängd stämmer bara på genomsnittet. Reglagen drar olika på olika växlar, annars hade d aldrig funkat. Likaså flyttar sig bakväxeln olika mängd, per växel.
Sixten Fors sa:Pratar du om någon annan förflyttning (av bakväxeln) än den i sidled? Funkar inte M7000 reglage med M9000 bakväxel, eller inte M9000 reglage med M8000 bakväxel menar du (?) då alla reglage och bakxävlar verkar dra lite olika mycket kabel både här och där? Enligt din teori?kogoyo sa:Kasetten kan du bhålla. Vill du bhålla bakväxeln så e xtr närmre srams parallellogram än xt. Kolla in sheldon browns hemsida så kanske du blir klokare...lr tvärtom. Att den"drar" en viss mängd stämmer bara på genomsnittet. Reglagen drar olika på olika växlar, annars hade d aldrig funkat. Likaså flyttar sig bakväxeln olika mängd, per växel.
Är det också slumpmässigt olika avstånd mellan dreven på kassetten? På vilket sätt är 11-42T kassetter från Sram, Shimano och Sunrace oliks map. avstånd mellan dreven? Enligt din teori?
kogoyo sa:Ursäkta mig men sa jag att det var "min teori"? Är du möjligtvis analfabet och inte kan läsa att jag hänvisade till Sheldon Brown? Jävla sopa.
Så vad menar du då med dina påståenden? Jag läser vad jag läser i ditt inlägg. Där står det inte "Enligt SB <länk> är det på detta viset, själv har jag ingen aning eller åsikt".kogoyo sa:Jävla sopa.
kogoyo sa:Jag har d inte helt i huvet, o har ej tid att lägga ner tid på att leta upp länken; SBs hemsida e ganska omfattande. Jag såg det när jag letade ftr info om annan bv-reglage o från vad jag kommer ihåg så har xtr 1:1,2. Ungefär samma som sram exactuation (deras förhållande är ej 1:1 trots att de påstår d. Om xtr-sram är blandningsbart låter jag vara osagt.
Däremot har jag testat zee-reglage (drar samma som xt) med xtr-bv och det fungerade inte.
Kimpa951 sa:Har NX 1X11 på min nya hoj, men jag ogillar växelreglaget starkt....
Någon som har koll på om det bara är att byta ut det rakt av mot ett XT istället?
Båda borde väl dra lika mycket då det är 1X11 system på båda?