Byta handtag

Hyfield

Medlem
Byta handtag
Jag tänkte byta ut de ruskigt obekväma handtagen på min annars trevliga nya cykel (Crescent R60). Men hur i hela världen får jag av de tajt sittande handtagen? Tips på bekväma mtb-handtag?

Byta handtag
Kniv för att ta av sen köper du lock-ons :) Räcker inte tipsen så fortsätter de i två sidor här:

Byta handtag
OT-risk: Jag har små pianist-händer, men originalhandtagens omkrets är ändå såpass mycket mindre än inneromkretsen på min handflata vilket verkar resultera i valkar. Är detta battle scar-coolt, är de bra att ha likt hård hud på vänstergitarrhandens fingertoppar, eller bör jag skaffa tjockare handtag? Har stl 8, ibland 7,5 i handskar, så det är rätt otippat att defaulthandtagen skulle vara för små.

Byta handtag
OT-risk: Jag har små pianist-händer, men originalhandtagens omkrets är ändå såpass mycket mindre än inneromkretsen på min handflata vilket verkar resultera i valkar. Är detta battle scar-coolt, är de bra att ha likt hård hud på vänstergitarrhandens fingertoppar, eller bör jag skaffa tjockare handtag? Har stl 8, ibland 7,5 i handskar, så det är rätt otippat att defaulthandtagen skulle vara för små.
Jag har också fått skav på handflatans insida. Köpte tunna bygghandskar i skinn på Bauhaus för 129 kr, funkar väldigt bra för mig iaf.

Byta handtag
Jag har också fått skav på handflatans insida. Köpte tunna bygghandskar i skinn på Bauhaus för 129 kr, funkar väldigt bra för mig iaf.
Tackar för tips ? har rätt dålig disciplin vad gäller handskar på sommaren, men som någon sade ”you really ought to be wearing gloves because if you crash hands first it can take a really long time before you can properly, uhm, you know, again..”

Byta handtag
Om det ändå handlar om handskar så kör jag med långa fingrar i stort sett året om. Gore Trail C3 (eller vad de nu kan tänkas heta). Tycker de är så tunna på ovansidan så det varken gör till eller från. Är det kallt kör jag med tjockare

Tillbaka
Topp