Byta hjul CAAD5?
Cyklar på en Cannondale CAAD5 som jag köpte begagnad för 3 eller 4 år sen för 4000. Jobbar alltså med annan budget än många här. Har i princip aldrig cyklat på en annan racer. Har storlek 56 och 130 mm styrstam (tror jag). Har fått för mig att den passar mig rätt bra ändå men vet egentligen inte. Kör på Continental Grand Prix 4000S II. Hjulen.. ser enkla ut, låg profil.
Hur mycket missar man genom att cykla på en såpass billig cykel? Hur mycket snabbare blir man av en annan cykel? Vill egentligen mest bli snabbare.. Är det värt att byta hjul? Snittar 31 på min 45 km referensrunda. Hur mycket snabbare kan man bli med annan cykel? hjul? Har bara 9-delat nu. Kan man uppgradera till 10-delat?
Edit: är 181 cm
Hur mycket missar man genom att cykla på en såpass billig cykel? Hur mycket snabbare blir man av en annan cykel? Vill egentligen mest bli snabbare.. Är det värt att byta hjul? Snittar 31 på min 45 km referensrunda. Hur mycket snabbare kan man bli med annan cykel? hjul? Har bara 9-delat nu. Kan man uppgradera till 10-delat?
Edit: är 181 cm
Senast ändrad: