CAAD10 billigast?

smorgos

Medlem
CAAD10 billigast?
Var köper man en Cannondale CAAD10 billigast?
Sverige på rea? England? Tyskland?
Runt 12000:- är det bästa pris jag hittat.
Letat runt men har inte full koll på vilka nätbutiker det är som gäller, och framför allt inte vilkas om säljer Cannondale.
Är en Röd, 105 utrustad jag är ute efter.

CAAD10 billigast?
DAha, en sån har jag exakt. Förträffligt nöjd. Henrikssons cykel i Borås var mitt inköpsställe. de har nätbutik, men vet inte om de rear. Ring Ulf på Henrikssons och fråga.

CAAD10 billigast?
Har för mig att jag såg ett par Caad 10:or från 2011 på cykloteket västberga när jag var där.

Ring runt till de olika cykloteket affärerna och fråga vilka caad 10:or och storlek som de har kvar. De lär ha ~15% på dom tror jag.

Köper du via svensk butik har du garantier och service.

CAAD10 billigast?
STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Köper du via svensk butik har du garantier och
> service.

Hur menar du med service? Är ju bara att lämna in cykeln på valfri verkstad som inte bara tar emot cyklar köpta där, helst hos någon man tycker jag är bra.

CAAD10 billigast?
cerro skrev:
> STIZZE skrev:
> --------------------------------------------------
> > Köper du via svensk butik har du garantier och
> > service.
>
> Hur menar du med service? Är ju bara att lämna
> in cykeln på valfri verkstad som inte bara tar
> emot cyklar köpta där, helst hos någon man
> tycker jag är bra.

Ja fast cykloteket t.ex gör själva arbetet gratis om du köper cykel där oavsett märke, livstids-service exkl slitage-delar som bytes. Man kan lätt få betala uppåt 400-500 spänn för att få växlar justerade om man tågar in på random verkstad.

CAAD10 billigast?
Förresten har du 58-60 i storlek så har cannondale kvar caad 10:or på lager, iaf för någon vecka sen. Då kan någon utav cannondale-återförsäljarna ta hem en sån åt dig.

CAAD10 billigast?
fredrikw skrev:
> Vem går in på en verkstad för att få växlarna
> justerade?

Finns en hel del som gör de. Men att betala 400-500kr för de hade jag aldrig gjort, vi brukar ta 150kr om man inte behöver böja växelöra, framväxlar och annat.

CAAD10 billigast?
fredrikw skrev:
> justerade?

Oerhört många kan jag tänka mig, jag har hört flera lämna in sina cyklar för justering av växlar när jag varit i affärer, även byte av bromsbelägg, t.o.m punkor lämnar vissa in sina cyklar för.

Om man inte nämner storlek samtidigt som man nämner färg och komponentgrupp, och inte har koll på att cannondales inte säljs via webshoppar, då kan man säkert vara i målgruppen för de som lämnar in cyklar för justering av växlar.

Och det är väl inget fel med att inte kunna det även om det kan va vettigt att lära sig i längden? Nånstans ska man börja också och första gången nått ska fixas kanske man inte gör det själv.

Jag ber fortfarande om hjälp när jag pillat för länge med mina växlar och inte får det att lira till 100%. Att ställa in växlar kan vara mer än att bara lära sig skruva ändlägen och finjustera vajerspänningen uppe på reglagen(eller på bakväxeln). Ibland behöver man grovjustera vajerspänningen för att ändlägena ska funka har jag märkt, och exakt hur spänd ska vajern vara i grundläge för att vara perfekt? Det är mer detaljer och erfarenhet som behövs för att fixa det lätt och snabbt varje gång, smådetaljerna och känslan är inget man kan läsa sig till.

För mig kan det ta en timme när det har strulat ordentligt då jag heller inte har mekställ hemma vilket gör det bökigare. Rullar jag förbi affären och ber dom titta på det är det löst på en minut max, och så får jag kaffe ibland också.

CAAD10 billigast?
Stizze,
växeljusteringar kräver faktiskt inget magiskt hantverkskunnande, och man kan i allra högsta grad läsa sig till hur man gör och lära sig relativt snabbt och enkelt. Sedan kan man ju välja att slippa göra sånt också förstås, och att dricka kaffe och snacka skit en stund kan ju ha sitt värde också, men gå inte omkring och tro att det krävs superkrafter för att genomföra det hela :)

CAAD10 billigast?
fredrikw skrev:
> Stizze,
> växeljusteringar kräver faktiskt inget magiskt
> hantverkskunnande, och man kan i allra högsta
> grad läsa sig till hur man gör och lära sig
> relativt snabbt och enkelt. Sedan kan man ju
> välja att slippa göra sånt också förstås,
> och att dricka kaffe och snacka skit en stund kan
> ju ha sitt värde också, men gå inte omkring och
> tro att det krävs superkrafter för att
> genomföra det hela :)

Klart han ska gå och tro de, tänk på att jag behöver jobb :p

CAAD10 billigast?
cerro skrev:
> Klart han ska gå och tro de, tänk på att jag
> behöver jobb :p

Ajdå, glömde visst bort det. =)

CAAD10 billigast?
Servicedelen är ju skitsamma tycker jag. Däremot gillar jag att på vissa saker (ramar, dämpare, gafflar etc) ha lokal garanti och köper därför dessa saker oftast lokalt...

CAAD10 billigast?
fredrikw skrev:
> justerade?

Ungfär 80% av alla som äger en cykel skulle jag tro. :)

CAAD10 billigast?
Är 184cm så antar det är en 54 eller 56:a jag skall ha.

Säljs inte Cannondale via nätbutiker? Med nätbutiker menade jag även vanliga butiker med en hemsida tex cykloteket. Var i kontakt med http://www.westbrookcycles.co.uk/ men tydligen så säljs cykeln inte i rött i UK så då går det bort, ja utseende är inte helt oviktigt..
Men har inte hittat något ställe i tex tyskland som det går att köpa Cannondale CAAD10 från, tips?

Har inget emot att köpa i sverige men har ingen lokal återförsäljare att köpa ifrån så då kan jag lika gärna köpa där det är billigast.

Edit: skall vara 184 cm i längd

Senast ändrad:
CAAD10 billigast?
smorgos skrev:
> Är 186cm så antar det är en 54 eller 56:a jag
> skall ha.
>
> Säljs inte Cannondale via nätbutiker? Med
> nätbutiker menade jag även vanliga butiker med
> en hemsida tex cykloteket. Var i kontakt med
> http://www.westbrookcycles.co.uk/ men tydligen så
> säljs cykeln inte i rött i UK så då går det
> bort, ja utseende är inte helt oviktigt..
> Men har inte hittat något ställe i tex tyskland
> som det går att köpa Cannondale CAAD10 från,
> tips?
>
> Har inget emot att köpa i sverige men har ingen
> lokal återförsäljare att köpa ifrån så då
> kan jag lika gärna köpa där det är billigast.

Grejen är väll att Cannondale egentligen inte tillåter att deras cyklar säljs på "postorder", alltså från nätbutik. därav kan det vara svårt att finna så många nätbutiker som ä villiga att skicka den, o som inte kräver att du själv kommer o hämtar den. Cannondale vill helt enkelt att hojen monteras i butik o inte kommer i en låda i delar. sen kan man diskutera hur vettigt det är, men det är en annan femma.

för övrigt, så spontant känns en 54 för liten om du är 186 cm lång. beror självklart på hur långa ben du har osv. Men jag som är 182 cm körde på en cannondale system six 56:a förut, o det var för perfekt för mig.

Senast ändrad:
CAAD10 billigast?
smorgos skrev:
> Är 186cm så antar det är en 54 eller 56:a jag skall ha.
>
>----------------------------
>
> Men har inte hittat något ställe i tex tyskland
> som det går att köpa Cannondale CAAD10 från,
> tips?

Efter en hel del testturer valde jag en Caad 10 Ultegra.

Jag valde en stl 54 med mina 174 cm. Enl. lite olika sajter borde jag ha en 56:a (bla Canyon)

Under en resa i Tyskland besökte jag lite olika butiker. Listpriser i Frankrike och Tyskland
låg då på 1799 Euro. Jämfört med 19 500 sek här hemma.

Handlade cykeln hos http://www.bunnyhop.de/ och fick ett väldigt bra pris efter lite förhandling.

Fick hem cykeln via DHL - Posten efter ganska exakt en månad. Berodde på att Cannondale var seg med sin leverans tydligen.

Kom i en låda där jag skruva på styre, sadel, frambroms, bakre växel samt hjul. Blev endast liten
mindre justering av bakväxel.Allt annat satt bra från start.

Killen som ska vara bra på engelska heter Micheal.

Happy hunting

CAAD10 billigast?
smorgos skrev:
> Är 184cm så antar det är en 54 eller 56:a jag
> skall ha.

Alla har ju olika proportioner men med mina 187cm och 91cm i grenmått (har inte koll på min armlängd) och en bikefit blev det en 58cm med 120mm styrstam.

CAAD10 billigast?
smorgos skrev:
> Är 184cm så antar det är en 54 eller 56:a jag
> skall ha.
>

Det här är anledningen till att Cannondale mfl inte säljs via nätbutiker.

CAAD10 billigast?
54 är helt utesluten. Jag är inte jätte hemma på C-dale men jag satt kanon på en hyr-supersix 58cm med mina 185cm på kanarieholmarna.

CAAD10 billigast?
Jensen skrev:
> smorgos skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är 186cm så antar det är en 54 eller 56:a
> jag
> > skall ha.
> >
> > Säljs inte Cannondale via nätbutiker? Med
> > nätbutiker menade jag även vanliga butiker
> med
> > en hemsida tex cykloteket. Var i kontakt med
> > http://www.westbrookcycles.co.uk/ men tydligen
> så
> > säljs cykeln inte i rött i UK så då går
> det
> > bort, ja utseende är inte helt oviktigt..
> > Men har inte hittat något ställe i tex
> tyskland
> > som det går att köpa Cannondale CAAD10 från,
> > tips?
> >
> > Har inget emot att köpa i sverige men har
> ingen
> > lokal återförsäljare att köpa ifrån så
> då
> > kan jag lika gärna köpa där det är
> billigast.
>
> Grejen är väll att Cannondale egentligen inte
> tillåter att deras cyklar säljs på "postorder",
> alltså från nätbutik. därav kan det vara
> svårt att finna så många nätbutiker som ä
> villiga att skicka den, o som inte kräver att du
> själv kommer o hämtar den. Cannondale vill helt
> enkelt att hojen monteras i butik o inte kommer i
> en låda i delar. sen kan man diskutera hur
> vettigt det är, men det är en annan femma.
>
> för övrigt, så spontant känns en 54 för liten
> om du är 186 cm lång. beror självklart på hur
> långa ben du har osv. Men jag som är 182 cm
> körde på en cannondale system six 56:a förut, o
> det var för perfekt för mig.

Klart du kan köpa cannondale via internet, dock gäller inte garantin på t ex en us modell i europa. Vi monterar ihop cykeln, går igenom den och sen tar av nödvändiga prylar för att få ner den i en kartong, men vi exporterar den inte utanför norge det får kunden styra med själv.

är man 186lång ska man ha en 56a caad 10 eller alternativt en 58ifall man har långa ben och inte vill ha en alltför aggresiv sittställning.

Tillbaka
Topp