Cannabis o cykel?

Cannabis o cykel?
ErikGBL skrev:
-------------------------------------------------------
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Erik, kan du avstava lite så kanske man kan
> läsa
> > din (?) text
> Jag gick bara första klassen i svensk skola (det
> var 55 år sen) och har sen dess inte bott i
> Sverige och den ända svenska jag har skrivit är
> några inlägg på det här forumet.
>
> Förlåt mig därför min rostiga svenska
> stavning, men jag räknade med att upplysta
> MTB-åkare från et multikulturellt Sverige kunde
> jobba sig genom ett inlägg på mer än två
> linjer.

Frågan är egentligen vilket/vilka ord JLarsson anser att du bör avstava. Eller så menar han kanske egentlilgen det du förstått det som att han menar? :-)

Cannabis o cykel?
Den enda drogen jag tar är alkohol. Jag kan erkänna att jag ser rött när vanlig tobaksrök blåser på mig...jag vill inte ha det på mig eller i mig. Kan inte rökare visa mer hänsyn? Ibland går de bort för att röka och så blåser röken på folk ändå. Hur tänker man då? Står jag vid busshållplatsen så vill jag naturligtvis inte gå bort för att ett pucko står och röker. Samma sak vid Stockholm central, när man väntar på pendeln.

Hur som helst...jag tar en bira eller starkare saker ibland. Om det är doping så kan jag säga att jag inte gör det inför en tävling...

Sedan är det riktigt att man tillåter alkohol mem fördömer andra droger. Det är väl så att man inte ser alkohol som någonting farligt. "Man blir inte alkoholist...familjen tar inte skada...min egen kropp tål det här". Alkoholism är ju en sjukdom.

"Spola kröken" var en kampanj som någon drev på 70-talet...vet inte om det var idrottsrörelsen? Det ligger mycket i det.

Om man kollar på Systembolagets hemsida så kommer man snabbt in på balansen mellan ansvar och service, http://www.systembolaget.se/OmSyste...ar/Uppdrag/Att-balansera-ansvar-och-service/. Det är intressant. Likaså http://www.systembolaget.se/Alkohol-och-halsa/Fakta-och-forskning/ där ingen av rubrikerna till länkarna ger en positiv bild av alkohol.

Det var lite blandade karameller från mig.

Cannabis o cykel?
Totteman skrev:
> Den enda drogen jag tar är alkohol. Jag kan
> erkänna att jag ser rött när vanlig tobaksrök
> blåser på mig...jag vill inte ha det på mig
> eller i mig. Kan inte rökare visa mer hänsyn?
> Ibland går de bort för att röka och så blåser
> röken på folk ändå. Hur tänker man då? Står
> jag vid busshållplatsen så vill jag naturligtvis
> inte gå bort för att ett pucko står och röker.
> Samma sak vid Stockholm central, när man väntar
> på pendeln.
>

Prova med att stänka lite sprit på den som blåser rök på dig. 1-1 i mina ögon men det lär dock sluta med att du blir anmäld, rejält utskälld eller liknande. :)

Cannabis o cykel?
Scubamike skrev:
>
> Prova med att stänka lite sprit på den som
> blåser rök på dig. 1-1 i mina ögon men det
> lär dock sluta med att du blir anmäld, rejält
> utskälld eller liknande. :)

Nä, det går inte...de fattar ju inte att de "gör fel".

Det sjukaste som brukar inträffa är när man sitter ute och äter och så frågar en rökar "om det är ok att jag röker", fastän jag inte är klar med maten. Jag har då sagt att det inte är ok...vad tror de egentligen?

Så...nu lägger jag ned det här med att konstatera att det blir några öl i morgon kväll. :)

Cannabis o cykel?
Jag förespråkar inte några droger.. och nyttjar sällan droger. men dom gånger jag gör det föredrar jag cannabis framför alkohol.
Det som skrämmer mig är dubbel moralen här i sverige. där en stor majoritet fördömer cannabis men tycker det är ok att supa sig full på helgerna..
vet inte om det är okunnighet, dumhet eller bara för mycket propaganda som vi svenskar har matats med i generationer.
bott mestadels av mitt vuxna liv utomlands, där man har en helt annan syn på droger i allmänhet.
men o andra sidan är drog och alkohol ett lika stort problem överallt vart man än kommer i världen..
måttlighet är en dygd eller vad är det man säger?
nu avslutar jag denna konversation med att konstatera att det kommer nog bli en joint på min lediga dag i helgen:)
puss o kram

Cannabis o cykel?
WeedBike.jpg

Cannabis o cykel?
jochen88 skrev:
> Jag förespråkar inte några droger.. och nyttjar
> sällan droger. men dom gånger jag gör det
> föredrar jag cannabis framför alkohol.
> Det som skrämmer mig är dubbel moralen här i
> sverige. där en stor majoritet fördömer
> cannabis men tycker det är ok att supa sig full
> på helgerna..

Jag upplever inte att majoriteten tycker det är ok att supa sig full på helgerna. (om man med det menar regelbundet, som i en majoritet av helgerna)

Däremot har vi den kulturella belastningen av alkohol, som gör den svårare att förbjuda. Precis som tobak.

Jag tror att eftersom såpass många hart ett eget, positivt, förhållande till alkohol finns det ett stort motstånd mot förbud, medan såpass få har samma egna erfarenheter av droger som ej är legala här, och då finns inte opinion för att tillåta.

Jag tror tillexempel inte jag själv skulle förespråka liberalisering av alkohollagstiftningen om jag bodde i ett land med restrikiv alkohollagstiftning, och inte har egna positiva erfarenheter av alkohol. Jag skulle ej heller motsätta mig ett totalförbud mot tobak.

Däremot skulle jag nog protestera högljutt om jag inte fick mitt kaffe.

Cannabis o cykel?
Tänk vad lungt o skönt Åre skulle vara vintertid om folk tog ett bloss ist för att vara dyngraka dygnet runt.. nä, "alla" super inte i Åre, inte småbarnsföräldrar i vissa andra. men typ resten. fan vad gott att flytta..

Cannabis o cykel?
Det är väl inte konstigt alls att vi tillåter alkohol men inte cannabis.
Vi druckit skiten riktigt länge, riktigt riktigt länge. Det är bara det det handlar om, inte att alkohol är ofarligt. Ett brittiskt program, som faktiskt var seriöst, rankade de 20 farligaste drogerna och hade alkohol varit med hade det hamnat på sjätte plats, före många droger vi tycker är tunga.

Cannabis o cykel?
Hmm Troll, nope!

Gjorde en reflektion øver ett æmne som det talas mycket om i Værlden bara.Det handlar væl om kanske 50 lænder som inte førbjuder cannabis længre.

Efter det har jag læst in mig på æmnet under några månader, så jag har ganska bra koll på det.

Førundras bara øver av det faktum att efter 10.000 års av bruk kan ingen visa upp några faktiska biverkningar. Under så många år borde tom dom mest fanatiska måtståndarna hittat något!.

Och kollar man listor øver farliga substanser, tja då finns Cannabis inte med.

Kallar du mig troll, tja kanske børjar jag att kasta stenar:)

Cannabis o cykel?
Nä, här har du helt fel. Cannabis är en relativt ofarlig drog. Men senast idag kom ju siffror från holland som medicinskt bevisade långsiktiga skador på cannabisrökare i pågående bruk mellan åldrarna 15-20 år. 1 av 4 (!) visade psykiska men av relativt grov art, ungefär vad jag av emperiska studier tycker mig hålla med om. Vanerökare blir rätt tossiga i huvudet. Eller iallafall en hel del av dem.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp