Cannondale, värd varje krona...

Källis

Aktiv medlem
Man får vad man betalar för...

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"

//Källis

Jag är gammal och sur, gillar singlespeed och rockn' roll, och har emellanåt viss skäggväxt i ansiktet, men som jag länge misstänkt; kolfiber is da shit när det gäller rammaterial på en cykel!!

Kul filmer!

Inte minst är de ju bra inlägg i debatten om huruvida kolfiberramar faller i smulor om man råkar luta dem lite oförsiktigt mot en sten...

Men helt ärligt, det han gör på första klippet (klämmer ramen med skruvstäd) verkar ju över huvud taget inte påverka ramen whatsoever! Kan det verkligen vara så??? Jag menar om man gick ut i garaget och klämde ihop samma rör på sin fungerande hoj, skulle det inte på något sätt skada ramens hålfasthet? Jag fattar inte italienskan dom pratar så jag är inte till 100 med vad som sägs men detta går ju mot allt man lärt sig om att inte klämma fast kolfiberramar i mekställ osv osv....

Vilken skitkvalitet det verkade vara på plastramen...lacken lossnade ju efter bara några slag...och när han skulle göra den smalare så gick det inte...tråkigt.

/Andreas

Edit: Itne?

Senast redigerad av en moderator:
Det knakar ju i ramen när de klämmer ihop den så tror nog kolfibret spricker en hel del på insidan. Jag hade aldrig vågat göra något liknande på en hel ram. Klämma fast i mekställ beror ju på hur hårt man klämmer.

Cliff Barnes: Är inte alltid så lätt att få lacken sitta kvar på kolfiber, vet iaf att Cannondale hade lite problem med de på sina första Taurineramar, iaf efter stenskott och sådant på underröret.

Det skulle varit ännu bättre om Cannondales aluminiumram tålde samma stryk som deras kolfiberram. Det vore bra reklam. I övrigt mycket imponerande hållbarhet. Styrka/Vikt förhållandet är kolfibrets sanna stryka.

Nästa gång jag ska köpa en cykel som jag ska klämma ihop i ett skruvstäd så ska jag köpa en Cannondale.

cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> bla bla
>
> Cliff Barnes: Är inte alltid så lätt att få
> lacken sitta kvar på kolfiber, vet iaf att
> Cannondale hade lite problem med de på sina
> första Taurineramar, iaf efter stenskott och
> sådant på underröret.

Borde ha gjort så här ;-) efter min text :-)

/Andreas

Allrajt, jag har provat på min kolfiberracer, den höll. Nu ska jag prova med dynamit, håll för öronen!

Senast redigerad av en moderator:
Selast skrev:
> men detta går ju mot allt man
> lärt sig om att inte klämma fast kolfiberramar i
> mekställ osv osv....

Lyssna aldrig på en cyklists läror om kolfiber!

hehe, nästan så man tycker synd om ramen :D men är väll ett redan trasigt exemplar eller nått :D o som cerro skriver, man skulel ju itne vilja provcykla den ramen sedan :D

JT skrev:
> Nästa gång jag ska köpa en cykel som jag ska
> klämma ihop i ett skruvstäd så ska jag köpa en
> Cannondale.

My thoughts exactly

Jag är glad att jag såg den här filmen innan jag satte ihop min cykelhållare för montering på biltaket. När jag skulle testa den så klämde jag ihop lite för hårt så att röret klämdes ihop ett par milimeter på var sida. Jag tog en djup suck och insåg vad jag sett tio minuter tidigare. Hade jag inte sett den filmen så hade jag nog varit lite orolig att något gått sönder i ramen. Men nu kan jag sova gott.

Bästan lika bra film som den när en snubbe kör över olika rör med en bil. Ett alu, ett kolfiber, och ett titan...Där vann titanet. Och alla måste således köpa titan till sina cyklar.

varför är adlrig stålet med i dessa filmer?!,..är det för att det egfentligen skulle vunnit?

Tillbaka
Topp