Canyon -07

Canyon -07
Enkelheten är ganska snygg, men loggan såg lite "skum" ut.

"For 2007 we have made some radical changes to the look of Canyon and our bikes. The characteristics of our developments can be summed up in the appearance of our new mark. The design of our products and logo were changed. The effect? Clarity and precision... now you can not mistake a Canyon bike for any other! Our new signature is a message to our dedication to provide a pure riding experience"

Bilagor

• nerve-es-series.jpg
    nerve-es-series.jpg
    30.2 KB · Besök: 30
Senast redigerad av en moderator:
Canyon -07
Instämmer, kul att de i varje fall i viss del gått ifrån den tidigare svarta/kromade färgsättningen! Loggan tror jag kan växa... men tänk om de tyska märkena fattade lite mer vad image/utseende betyder! Red Bull, Cicli B och i vissa Canyonmodeller ser ju för taskiga ut - även om de är grymma hojar.

/Kalle , stolt ägare till en Canyon Roadmaster Pro...

Canyon -07
Håller med Kupa. Blev ju vindögd och småpackad av loggan. Fast nu köper man ju inte Canyon pga utseendet utan för att det är så gräsligt billigt... Min cheapo-racer kommer vilken dag som helst!

Canyon -07
Ska bli himla intressant att se om de gjort nåt åt "vipparmen" bak på Torquen, ser nästan ut så. Skulle inte förvåna mig om de förlänger den en aning.

Vad det gäller design är jag rätt nöjd att jag köpte min 2006. :P

Canyon -07
Jag gillar Torque FRX! Men vad tusan har hänt med loggan..ser ännu billigare ut nu. Ser ut som ett experiment av någon som nyss har upptäckt photoshop.

Canyon -07
Lite oroväckande att så många tjafsar om loggan. Skogen och bergen bryr sig en skit om loggan och själv sitter jag på hojen (för det mesta) så att jag inte behöver se den :). När jag tittar på en cykel kollar jag sällan på loggan.... Men visst, prestige är viktig ;)
Bra komponenter för ett suveränt pris. ESX8:an blir grym.

Canyon -07
Ismael skrev:
-------------------------------------------------------
> När
> jag tittar på en cykel kollar jag sällan på
> loggan.... Men visst, prestige är viktig ;)

Prestigen är oviktig, utseendet är dock viktigt!

Canyon -07
Har letat efter cyklar i en månad nu, för att bestämma mig vilken min första "riktiga" cykel ska bli. Nu har jag bestämt mig för en Grandcanyon comp eller Yellowstone -06. Min fråga till er är, tror ni det finns kvar några från -06? Eller måste jag vänta till nästa år för att kunna köpa en -07? Har mailat till Canyon men inget svar än. :(

Finns det någon här på happy som har någon av de cyklarna, som kan ge sitt utlåtande?
Är de något att ha?

/applehorn

Canyon -07
applehorn skrev:
> Har letat efter cyklar i en månad nu, för att
> bestämma mig vilken min första "riktiga" cykel
> ska bli. Nu har jag bestämt mig för en
> Grandcanyon comp eller Yellowstone -06. Min fråga
> till er är, tror ni det finns kvar några från
> -06? Eller måste jag vänta till nästa år för
> att kunna köpa en -07? Har mailat till Canyon men
> inget svar än. :(
>
> Finns det någon här på happy som har någon av
> de cyklarna, som kan ge sitt utlåtande?
> Är de något att ha?
>
>
> /applehorn

Ring! Då får du ett snabbt svar...de talar engelska

Canyon -07
Det finns inga CrandCanyon Comp kvar i S eller M iaf, pratade med dem igår efter diverse felringningar. Fick även ett nail från en viss Marco om att det kommer in nya tidigt 07 vad det verkar. Men skulle själv vilja ha 06:an med den underbart matta svarta färgen.

Om det blir färgjusteringar eller komponentförändring visste de inte på raka arm på telefon .

Canyon -07
Ismael skrev:
> applehorn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har letat efter cyklar i en månad nu, för att
> > bestämma mig vilken min första "riktiga"
> cykel
> > ska bli. Nu har jag bestämt mig för en
> > Grandcanyon comp eller Yellowstone -06. Min
> fråga
> > till er är, tror ni det finns kvar några
> från
> > -06? Eller måste jag vänta till nästa år
> för
> > att kunna köpa en -07? Har mailat till Canyon
> men
> > inget svar än. :(
> >
> > Finns det någon här på happy som har någon
> av
> > de cyklarna, som kan ge sitt utlåtande?
> > Är de något att ha?
> >
> >
> > /applehorn
>
>
>
> Ring! Då får du ett snabbt svar...de talar
> engelska

Jo, man kanske skulle ta och göra det. Grejen är väl att man talar ju rätt "knackig" engelska själv. ;) Ingen som har lite kommentarer om Grandcanyon comp eller Yellowstone att ge?

Canyon -07
Michael skrev:
> Det finns inga CrandCanyon Comp kvar i S eller M
> iaf, pratade med dem igår efter diverse
> felringningar. Fick även ett nail från en viss
> Marco om att det kommer in nya tidigt 07 vad det
> verkar. Men skulle själv vilja ha 06:an med den
> underbart matta svarta färgen.
>
> Om det blir färgjusteringar eller
> komponentförändring visste de inte på raka arm
> på telefon .

Vilket nummer är rätt nummer då? Hörde att det fanns de som hade problem med att hitta rätt.

Canyon -07
Rätt nummer finns på Canyons hemsida, Canyon hotline 0049 261 4040010 inga konstigheter alls, kan bara vara knivigt att komma fram.

Lycka till.

Förövrigt har de sålt slut på ESX6 medium ram

Canyon -07
Ringde till canyon och de hade varken Grandcanyon elite, Grandcanyon comp eller Yellowstone i storlek M kvar. :( Däremot hade de några sandstone kvar. Vad tror ni om den? Duger den som "första hoj"?

Förlåt ifall jag skräpar ner tråden. Men jag fick lite information om -07 hojarna ialf. Han "trodde" att man kunde börja beställa de i mellan Oktober-November och att de första hojarna skulle hitta hem till ägarna i December. OBS, det var det han trodde.

Vad ska man göra, köpa sandstone eller vänta på en -07:a?

Tacksam får råd och tips! Ni kan PM:a mig ifall ni känner att det skräpar ner här.

/applehorn

Canyon -07
Aghaa, jag försökte ringa Canyon nu i eftermiddags och lyckades slå lite fel nummer och hamnade hemma hos en trevlig tysk herre, det var inte ovanligt att folk ringde honom och var lite förvirrade. Någon mer som hamnat hos denna man ?

/STEFAN

Canyon -07
Hamnade själv hos socialen i Koblenz samt en bilmånglare dagen efter, den siste lotsade fram mig till hur man skulle slå rätt nummer. Trevliga tyskar i Koblenz...

Canyon -07
Grävde upp den här gamla tråden... Det jag undrar är det någon som har koll när nästa års modeller släpps för försäljning? När jag var i kontakt med dom senast sas det att de skulle släppas typ för en vecka sen. Det kan inte finnas många -06or kvar tycker jag.

//

Over and out

Canyon -07
De har stoppat in en liten anmärkning under bilderna på Torquearna på hemsidan att det "inte finns många kvar så ring" typ. Så de helt klart på upphällningen, och jävligt billiga!

Canyon -07
finfina hojar, avtalsenligt leveranstid, funkade fint med att betala med banktsansaktion.

Edit. betalade icke med kort ju.

Canyon -07
Har endast erfarenhet av min Canyon F10 Elite kolfiberracer, helt nöjd med både kontakt, beställning, betalning, leverans, samt cykelns pris och prestanda.

Förra året så fick man vänta till slutet på december innan man kunde beställa nya modeller, gjode min beställning dagen innan julafton och fick cykeln i slutet på januari.

/Leo

Canyon -07
OlaDanskavägen skrev:
> Det jag undrar är det någon som har koll när nästa
> års modeller släpps för försäljning?

"In der Regel kannst Du mit Ende Nov / Dez. rechnen."

"ab ende oktober ist der katalog da, und dann kann man auch bestellen!"

"Also die letzten Jahre war es immer Nov/Dez wo man bestellen konnte, aber die ersten Bikes kamen dann erst im Januar/Februar je nach Modell."

Enligt http://www.mtb-news.de/forum/forumdisplay.php?s=&daysprune=-1&f=124

/Anders

Canyon -07
Jag skulle nog lyfta luren om jag var du. De svarar inte helsnabbt på mail och lagerstatusen ändras snabbt, jag pratade med dom om en modell som fanns kvar på måndag och beställde ett par dagar senare, när jag ringde för att konfirmera efter kanske en vecka hade de ännu inte gjort något åt min order oc modellen var slut i min storlek.
Är det rea gäller det att agera snabbt.

//

Calle skrev:
> Hatr mailat nu och kollat om det finns några
> BigBear Comp kvar i lager!! Jag vill ha en NU!
> innan frosten når blekinge.. fast det kan man
> väl glömma kanske.. inväntar svar iallafall..
>
> //Fredrik

Canyon -07
Canyons cyklar är ju visserligen billiga från början, men jag förstår inte det här med rea som det talas om. Jag har kollat lite med jämna mellanrum och har inte sett att de sänkt några priser alls bortsett från XC3,4 samt den där tour de france-grejen, men det var ju länge sen nu... Har visserligen ingen stenkoll på priserna men normalt brukar man ju vara väldigt tydlig med att visa sänkta priser!

Canyon -07
Jag pröjjade €2400 för min höj i våras, Torque 2. Gaffeln som sitter på kan man nog hitta för halva det priset över disk, bakdämparen är inte hellre gratis, räknar man med bromsarna är resten av cykeln "gratis". Nu kostar den (hojjen) €1900!!

Tillbaka
Topp