Canyon Strive 9.0 Team

Basil

Ny medlem
Canyon Strive 9.0 Team
Hej, är det någon mer som köpt detta flagskepp i Strivefamiljen. En fråga, vad fick ni för framdämpare levererad? Och har ni remote CTD?

Canyon Strive 9.0 Team
Den är väl specad med Fox 34 Float CTD FIT Factory Kashima? Då kommer den väl med nämnda också?

Det är ingen remote till varken bakdämparen eller gaffeln. Men å andra sidan finns det absolut ingen poäng med en remote till dessa heller. Sadelstolpen har remote.

Och ja, den verkar slutsåld.

Här kan du läsa mer om den:
http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/bike.html?b=3262#tab-reiter2

Ska du ha en Strive så ser det ut att bli 8.0 Race som är närmsta jämförbara. Jag älskar min, men det är ingen stigraket.

Canyon Strive 9.0 Team
Stämmer... den var specad med en Talas remote, ändrad till en float remote, sedan ändrad igen till float adjust... Jag hann beställa på Talastiden (the glory days). Tänkte mest bara kolla om det är jag som blir uppskjortad av Canyon

Canyon Strive 9.0 Team
Ja precis, har fått cykeln med en floatgaffel ist, samt ingen remote vilket var specen vid köpet.

Jag tänkte kolla vad andra köpare av denna hoj fått levererat med tanke på alla förändringar i specen sedan köp.

Canyon sa att jag kunde få ett presentkort a 40eur som kompensation...jag tror fortfarande de skämtar med mig...

Canyon Strive 9.0 Team
Float är ju vassa än Talas så jag hade varit nöjd med den uppgraderingen jag. Talas krånglar mycket, kräver service och har sämre dämpprestanda är min erfarenhet.

Tillbaka
Topp