WZAAAAA!! Im here. :)
Min Torque 2 har storlek Medium, dvs 18½". Den finns även i 16½" och 20". Jag är lite drygt 180 cm och är toknöjd, har kört XC, Åre och BikePark.
Storleken Medium hade jag dels luskat ut själv, men fick även genom de mått man anger på Canyons sida när man beställer sin cykel.
Själva handlandet och leveransen gick i stort sett ut på att jag beställde via deras hemsida, betalade när cykeln var ihopsatt nere i Tyskland och fick den sen levererad hem.
Vad som dock är anmärkningsvärt är att cykeln gick via Schweiz samt att det tog 4 månader att få den. Ärendet med Schweiz är lite oklart men leveranstiden har att göra med tiden då jag beställde, sista mars = starten på säsongen. De som beställt samma hoj såhär års har bara behövt vänta en dryg månad.
Fråga gärna mer om det är nåt du undrar. :)
Edit: Låter som du i stort sett bestämt dig för hojjen, men för att dra en snabb recension tycker jag den är löjligt prisvärd men har en ev. nackdel i bakdämpningen som kan vara klurig att ställa in.
Har man för mjukt ställd dämpare så "försvinner" nästan en del av slaglängden, känns det som iaf. Den kan bli väldigt plush med bieffekten att man får en energislösande men fantastiskt bekväm XC-rigg. ;D Kör man grövre terräng med den settingen bottnar den dock för ofta. Det andra ändläget är att den är för hård och man kan bli tvungen att köra med för lite sag. Vad som väl balanserar detta är den fantastiska bakdämparen. Med rätt bottom-out och rätt tryck i piggybacken uppför sig cykeln väldigt fint.
En annan, men dock lättignorerad nackdel, är att man kan råka ut för Skoda-syndromet med den här hojjen. Män med mindre penis och dubbelt så dyra, nästan likvärdiga cyklar sätter lappar på din rygg där det står "sparka mig" osv. Händer detta är det bara att kontakta mig så köper vi en varsin Bullit eller SX-Trail-ram, flyttar över alla komponenter och bjuder sedan våra banemän på Bio 100 gånger.