Cape Epic 2011

und3ad

Medlem
Cape Epic 2011
Som många säkert vet så körs Cape Epic nu och eftersom jag inte hittar en färsk tråd i ämnet så passar jag på att skapa en.

TV-sändningar från Cape Epic verkar det vara dåligt med i vårt avlånga land.. Konstigt med tanke på hur stort det är, IMHO.

Resultatet från etapperna kan man se här: http://live.cape-epic.com/

Stander och Sauser ligger (inte helt otippat) i ledningen just nu.

Cape Epic 2011
härligt! kul att se.
Vinnade lag på dagens etapp gick i mål på 3:52.13,9 @ 89km, dvs en medelhastighet på ~25km/h . rätt hyffsat tycker jag, tanke på terrängen..
Inga svenskar dock?

Senast redigerad av en moderator:
Cape Epic 2011
Sverige är ju ett tyvärr ett u-land, när det gället cykel, i Sydafrika brukar det sändas på tv om jag inte minns fel.
De sänder rätt mycket cykel där.

Jag kollade start listan härom veckan då var det inga svenskar med.

Cape Epic 2011
Stage 1’s distance was a shade under 90km (with 2050m of climbing), which may sound short but it was not to be underestimated! The flat roads out of town left few clues as to what was to come. Very soon the short(ish) but incredibly steep, rough and loose climbs appeared, and on the treacherous descents, volley-balled sized rocks and sand patches pocked the little-used dual tracks. While the pros made short work of it, the first 50km took some backmarkers over five hours. The stage’s last climb on some rough roads brought riders to the top of one of the most precariously difficult downhills they’ve seen at the Absa Cape Epic. With large rocks, deep ruts and a sheer drop on the left, riders were wise to take it slow.

Cape Epic 2011
Ser helt magiskt fint ut, vilket lopp! Och vilket föredömligt arrangemang det verkar vara!

Trist att världsmästaren Jose Hermida fick problem enligt hans twitter:
Hey today we had a good legs and good position for the win!But a crash in a bad moment twist our chain and damage our rear deralleur.

Cape Epic 2011
Kjell F skrev:
-------------------------------------------------------
> Satt och kollade på det i går kväll i tv,
> sänds på extreme sports channel

Jaså? Jag har kikat lite på deras TV-tablå, men såg inget. Måste ha missat det! Vilken tid var det?

Cape Epic 2011
und3ad skrev:
-------------------------------------------------------
> Kjell F skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Satt och kollade på det i går kväll i tv,
> > sänds på extreme sports channel
>
> Jaså? Jag har kikat lite på deras TV-tablå, men
> såg inget. Måste ha missat det! Vilken tid var
> det?

Igår kväll började vid 20.20 var 2 sändningar på raken så slutade 21.40 tror jag det var

Tillbaka
Topp