Chainreaction

colan

Ny medlem
Chainreaction
Ska köpa några produkter från chainreactions för första gången. Är det säkert att handla där?
Ska köpa: sadel, svarta pedaler, olja, cykelrengörning, flaskhållare ev skärmar så det blir en del.

Chainreaction
Per-Staffan-Ingemar skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick en tillgodocheck för att dom hade restat en
> av mina grejjer. tackar! :)
>
> Handla på du!

Handlar du direkt med VISA då?

Chainreaction
Jag kör med E-kort och har funkat fint. Får hem grejerna en dryg vecka efter jag beställt om jag tar gratisleveransen. Går ju att få snabbare om man vill också men inte ofta jag har haft behov av det.

/Johan

Chainreaction
baby fat skrev:
> ja
+1

Jag har handlat för mycket pengar där i "många" år. Alltid utan problem.

(40K sedan 2005)

Senast redigerad av en moderator:
Chainreaction
Det är nog sveriges största leverantör av cykelprylar. Så visst är det "säkert". Om allt funkar är ju en annan sak. Det finns rätt mycket Schenkerhat i olika trådar här. Men för mig har allt löst sig så småningom.

Chainreaction
CRC är enkla att göra med och snabba (om grejjerna finns i lager, vilket mycket gör).. däremot är ju gls/schenker en flaskhals. Jag beställde alu skruv och lite annat som de reade ut här om veckan, tog 4 arbetsdagar att leverera till mitt ombud med frifraktmodellen, vilket får anses godkänt.

det är ju på inget sett raskt, men gratis är gott... även fast man kan anta att det som kallas 'gratis frakt' är påslag på produktpriserna.

Chainreaction
Handlade där en gång för drygt fem år sen. Då kostade frakten minimum £5 och levererades direkt till mig med DHL, på morgonen två dagar efter beställning. Men så verkar det inte vara längre...

Chainreaction
Jag har bara gott att säga om crc. Beställde måndag runt 14 och torsdag lagom till lunch knackade de på dörren. Dock tog jag den dyra frakten £22 eller något liknande. Bara att handla, smidigt med e-kort tycker jag!

Chainreaction
Handlade nyligen lite därifrån, 12 dagar tog det. Då hade paketet lämnat Danmark men inte kommit till Sverige på fyra av dom dagarna. Jag undrar fortfarande vilken väg paketet tog?

Chainreaction
Kung Ankan skrev:
> JT skrev:
> --------------------------------------------------
> > nej
>
> Nej?

Ja, jag tycker inte han ska köpa skärmar.

Chainreaction
MickePicke skrev:
> Handlade nyligen lite därifrån, 12 dagar tog
> det. Då hade paketet lämnat Danmark men inte
> kommit till Sverige på fyra av dom dagarna. Jag
> undrar fortfarande vilken väg paketet tog?

äre parcelforce, så äre ju schenker i sverige. tror de går via en hub i holland

Chainreaction
Jag har handlat ganska många gånger hos CRC. De tar ca 1 vecka att få hem grejerna med den fria frakten. Beställde en CUBE åt sambon i maj från dom och då åker man på extra frakt men det gick på 4 dagar och så kom cykeln med Jetpack till mitt jobb. De ringde och fråga var jag var och vart cykeln skulle levereras =)

Men jag brukar alltid först kolla med www.kompressor-bike.com i Luxenburg först. Gryma priser och du har sakerna hemma på 4 arbetsdagar. Har själv beställt några gånger och vi är många i min cykelklubb som handlar där.

//Henrik

Chainreaction
har beställt hos dom 2 gånger, funkat okej, förutom att schenker är sega och inte skickar någon info att paketet har kommit, så man får söka på paketnummret via gls för att se om det har kommit fram. crc,s produktinfo är också jäkligt bristfällig ofta tycker jag....

därför föredrar jag helt klart wiggle då dom använder posten sverige som är snäppet bättre, bättre info om varje produkt och Q&A på varje produkt som jag ofta haft hjälp av, bättre reviews funktion, gratis frakt efter ca 550 kr m,m

Chainreaction
Jag instämmer också i att CRC är bra och o-struliga. Inget gnäll och svarar gärna på frågor (har t.o.m. fått extra bilder mailade på en pryl jag var osäker på).

Om du handlar idag (5/10) och knappar in "FACEBOOK100K" som voucher-kod får du dessutom 10% extra rabatt.

Chainreaction
JT skrev:
> Kung Ankan skrev:
> -----
> > JT skrev:
> >
>
> > > nej
> >
> > Nej?
>
> Ja, jag tycker inte han ska köpa skärmar.

Ja men du ser. Fast det var ju inte det TS frågade.

Chainreaction
Tack för tipset om voucherkod - var precis på väg att lägga en liten "smått-och-gott"-beställning och visst fick jag 10% igår kväll!

Var hittar man info om sådana här voucherkoder?

Chainreaction
> Var hittar man info om sådana här voucherkoder?

Jag följer CRC på Twitter. Under veckan som varit har de proklamerat lite för att man skall bli ett fan på FB för att de skall nå över 100000 fans.
Igår nådde de tydligen över gränsen och för helt plötsligt dök det upp kvitter med frågan om vad man köpt med 10% rabatt. Lite grävande i deras ström på FB gav resultat om voucherkoden (den syntes inte på Twitter).

Själv hade jag precis hämtat ut ett paket därifrån, så jag var ju tvungen att beställa mer prylar ;-)

Chainreaction
Hmm... inte helt lätt att hitta de där voucherkoderna med andra ord. På vissa sajter kan man lätt goggla fram sådana rabatter men verkar lite svårare med CRC då.

För att återgå till huvudfrågan - är nog inte ensam om att köpa regelbundet från CRC och är mkt nöjd. Visst kan det bli något litet fel ibland men det brukar lösa sig. Enda problemet är ju deras partner i Sverige men det är ju ett känt fel som kan hanteras genom att beställa i god tid

Visst kommer internethandeln från djävulen men ser inte det som ett problem - viktigaste är ju att priserna är bra ;)

Chainreaction
AddeN skrev:
> Jag har hört att de där nymodigheterna med
> internethandel kommer från djävulen och att man
> ska passa sig.

Ja, men om man vill frottera sig med dessa mörka krafter och värre än så kan man nätshoppa denna:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0786715103

Sorry för trådkapningen och den brutala höjningen av trådens intellektuella nivå.

Chainreaction
PerryE skrev:
> Enda problemet är ju deras partner i Sverige

Jag hade ett långt snack med en trevlig dam på kontoret i Spånga när jag kollade upp min senaste leverans. Det visade sig att i det elektroniska dokumentet som kommer från ParcelForce så finns det inte något mobil/telenummer inlagt. Paketen har dessutom som status att bli levererade vid dörren.
Kombinationen av "inget tele" och "dörr-lelverans" gör att det går en extra dag pga att någon på Schenker manuellt måste leta nummer till mottagaren (via bl.a. hitta.se), eftersom paketet med telefonnumret finns i en lagerlokal någonstans. När de sedan misslyckats med att nå mig (frugan står på telefonnumret) så skickas de till lokala ombudet.

Jag har mailat CRC och frågat ifall det går att peta in tele-nummer resp. ombud i min nuvarande order. Återkommer när jag fått svar.

Chainreaction
"Shaking hands with the devil" finns i bokhyllan och väntar på att bli läst ... Pinsam läsning för Kofi Annan och västvärlden att inget gjordes ...

Chainreaction
pme skrev:
> Kombinationen av "inget tele" och
> "dörr-lelverans" gör att det går en extra dag
> pga att någon på Schenker manuellt måste leta
> nummer till mottagaren (via bl.a. hitta.se),

Mha trackingfunktionerna så har jag sett var mitt paket befunnit sig och kunnat gå och hämta det vid mitt postombud en eller ett par dagar innan jag fått avi i brevlådan. Har funkat smidigt de gånger jag beställt och jag har fått de grejer jag beställt.

Chainreaction
stereo skrev:
> pme skrev:
> > Kombinationen av "inget tele" och
> > "dörr-lelverans" gör att det går en extra
> dag
> > pga att någon på Schenker manuellt måste
> leta
> > nummer till mottagaren (via bl.a. hitta.se),
>
> Mha trackingfunktionerna så har jag sett var mitt
> paket befunnit sig och kunnat gå och hämta det
> vid mitt postombud en eller ett par dagar innan
> jag fått avi i brevlådan. Har funkat smidigt de
> gånger jag beställt och jag har fått de grejer
> jag beställt.

Det var tracking-informationen som fick mig att ringa. Statusen var nämligen "Mottagaren kontaktad" :-/
Själv var jag i Gbg på konferens och inte alls kontaktad...

Chainreaction
Timothy skrev:
> Är det fortfarande lika säkert? :)

Mmmmmmmm, inte är dom mindre säkra nu mot vad dom var då. Troligen kommer dom att se över sin säkerhet pga det som hänt dom;7)Jag tror dom behöver göra det i allafall.

Tillbaka
Topp