chainreactionbikes bra/dåliga??

Maxmix

Ny medlem
Hej tänkte beställa new world disorder 8 från dem nån som har erfarenhet av dem om dem är bra däliga??
snabba leveranser osv.

De ahr fan bröjat slarva på slutet och när de slarvar är de jävligt dåliga på att göra rätt för sig utan skyller gärna på kunden.

Men de har bra grejejr och vettiga priser.

Jag har fått allt som jag har beställt och det har tagit ca 5 dagar till Stockholm vi alla leveranser... :-)
Fast jag handlar bara sånt som inte går att få tag på via min LBS, jag gillar fortaferende möjligheten till att kunna prova innan köp eller enkelt byta felaktig vara/garanti reklamation mm... :-/

på CRC håller jag mig långt borta från saker som inte finns i lager i alla fall, tog nog minst 3 månader innan jag fick mina saker i våras, som var "6-10 days" på för att få in.. Eller hur..

Nu verkar det dock ha gått fort, beställde i söndags och sakerna är påväg..

Har gjort 3 köp från CRC, Schenker trollade bort första paketet under en vecka eller två. Bra kontakt med CRC. De två senaste köpen har varit kanon i pris och leveranssnabbhet. Jag kommer att handla där igen.

CRC är jättebra att ha att göra med. Men som sägs ovan: Undvik att beställa restnoterade grejor för det är inte alltid uppskattad leveranstid stämmer.

Har beställt tre omgångar från CRC den senaste månaden och det har fungerat fint. Ett par restnoterade bromsar kom in tio dagar före beräknat datum vilket jag inte är ledsen för. Första paketet (skickades via Royal Mail) fick jag hämta på Posten/ICA. Det andra paketet skickade Schenker till en tobaksaffär trots att jag ville ha det till en företagsadress. Tredje paketet kom som det skulle till företaget (med Schenker).

Min första order lade jag när Royal Mail strejkade, och då ringde CRC upp mig och hjälpte mig lägga en manuell order som skickades när strejken var slut. Av någon anledning fick jag då 20% ytterligare rabatt (utöver höstrean) på hela ordern. Sista ordern innehöll ett par hjul, och där hade CRC slarvat lite med förpackningen så att det var en liten repa på navet, så om du beställer några hjul kan du ju lägga en kommentar om att de ska förpacka extra noga.

Helt klart delade meningar låter det som:) Har man tur fungerar det bra har man otur vilket blir allt vanligare så är de ganska dåliga.

Men för att klargöra om leveranstider så kan jag ju skriva vad jag lärt mig av alla beställningar som gått(blivigt ett gäng)

Beställer du varor som är under 100£ så är det inte fraktfritt och då skickar de med rayal mail vilket är riktigt snabba. Packetet brukar komma på ca 24-48 timmar. Paketet hanteras i sverige av posten som faktistk gör ett helt ok jobb här i sverige.

MEN går du över 100£ på ordern så du får fraktfritt så skickas ordern med parcel force som tas om hand av GLS och sedan skickas med schenker på hemmaplan. GLS tycker det är helt normalt att packetet tar två dagar för varje gräns den paserar vilket gör att 6 arbetsdagar är helt normalt för dem till sverige. Här på hemmaplan är det som sagt schenker som gör jobbet coh det vet vi sedan tidigare att de är riiktiga jävla amatörer som inte gör många rätt.

Men har man inte bråttom så fungerar det. Men upp tilltvå veckor är inte så ovanligt för en leverans.

Sen finns ju alltid DHL alternativet som jag börjar använda mig av oftare och oftare. Framförallt om man är några som delar. det kostar 25£ och då har du packetet alltid på 24 timmar. Misslyckas de får du frakten gratis.

Inget som har med CRC att göra men som ändå påverkar dina ordrar.

Apro på CRC då, jag funderar på att köpa en Sidekick MkIII MTB 08:an då självklart, någon som vet storleken på sadelstolpe och klamman? Och btw någon som testat en?? ska ha den te dirt o street.

23228.jpg ht=350

Tillbaka
Topp