[Chix DH träning] Ale Bikepark - 17 Juni !

Nej det vet jag :) Jag skrev Lisis först, för att det var ett svar på det hon undrade (om Eva kunde ta min hoj alltså). Röra....ska använda citat nästa gång....

Vilket drömarr ni kör, overkligt kul! Om det blir någon repris nästa år så kommer jag absolut att vara med :)

Önskar er en förträfflig kväll med massor av fullgung :) jag jobbar som vanligt (slutar kvart i åtta så det lite tight)

Med en uppslutning som denna så torde detta kanske ske inom kort igen? *håller tummar och tår*

// Linnea

Linnea77 skrev:
-------------------------------------------------------
> Önskar er en förträfflig kväll med massor av
> fullgung :) jag jobbar som vanligt (slutar kvart i
> åtta så det lite tight)
>
> Med en uppslutning som denna så torde detta
> kanske ske inom kort igen? *håller tummar och
> tår*
>
> // Linnea

Om detta mottags väl är iaf min tanke att köra ett flertal sessions under säsongen.
Det kan även bli tal om specifika träningspass för tex. drop/hopp, tidtagning, offcamber, tävlingsträning etc
:)

/ebeth

KrisL och Lisis: Om Kattis (min sambo Carolines kollega) kan överta hyresavtalet för hyrcykel i strl S då är det löst. Kattis har tydligen massa skydd hemman hos sina föräldrar från den tid hon körde MX. Caroline har en egen hojj (Kona Dawg) som borde funka gott och väl samt skydd lånar hon av mig. Om Kattis har fungerande skydd hemma, då har vi ett par knä- och benskydd i strl M över till någon behövande. KrisL och Lisis, ni skall ha ett stort tack för er hjälp iaf.

Man kan ju bara konstatera att FR och DH marken får ett kraftigt intrång av damerna, vilket är skitkul! Men lite nervös blir jag ju om min tant skall dra ifrån mig på nästa nerförlöpa efter det här med kommentaren "Min lille gubbe, börjar du bli gammal och ringrostig?" ;-)

E-beth skrev:
>
> Om detta mottags väl är iaf min tanke att köra
> ett flertal sessions under säsongen.
> Det kan även bli tal om specifika träningspass
> för tex. drop/hopp, tidtagning, offcamber,
> tävlingsträning etc
> :)
>
Fortsätt och kör på med de ide'erna!

Senast redigerad av en moderator:
Miche & Lisis: Linda vill hänga på och tar då min lilla FR, så tyvärr är den inte ledig längre.

MEN om jag skulle fastna på jobbet(God forbid) så plingar jag, så kan ni komma och hämta hojen + skydd ur min bil iaf.. (Linda åker med mig upp nämligen, fastnar jag så kan ingen av oss komma..)

Det borde väl finnas tillräckligt med hojjar så ni kan låna lite av varandra för att testa. Man blir redigt trött ändå på 2 timmar med lift.

KrisL: Tråkigt om du missar detta tillfälle. Beroende på om min dotter skall ner till mina svärföräldrar då har vi en plats över i bilen och då kan Linda (det var väl hon som var med och provade Voltarenbanan?) åka med oss upp. Vi har plats för 3 st hojjar. Med lite positivt seende så löser sig det mesta ;-)

>
> Om detta mottags väl är iaf min tanke att köra
> ett flertal sessions under säsongen.
> Det kan även bli tal om specifika träningspass
> för tex. drop/hopp, tidtagning, offcamber,
> tävlingsträning etc
> :)
>
> /ebeth

låter bra :)

Hej hej,

Jädra otur......hade sett fram emot detta sen jag träffade Erika och Elisabeth i ale för ett tag, men är inte hemma på tisdag så jag kan inte komma. Dessutom är min frambroms lös och måste fixas. Jag hoppas att det blir fler tillfällen ;-)

/Pia

Aaah, där är du Pia! Har letat efter dej i användarlistan... Synd att du missar detta, men vi hoppas att det blir fler tillfällen :o)

/E

Lillapi skrev:
> Hej hej,
>
> Jädra otur......hade sett fram emot detta sen jag
> träffade Erika och Elisabeth i ale för ett tag,
> men är inte hemma på tisdag så jag kan inte
> komma. Dessutom är min frambroms lös och måste
> fixas. Jag hoppas att det blir fler tillfällen
> ;-)
>
> /Pia

Hej alla!

Det händer ju lätt att man blir lite hungrig när man cyklar, om ni vill ta en paus för att grilla under kvällen så gör vi det, säg bara till här innan så vi vet hur mycket vi ska handla.

På menyn står det korv och brö'.

Ses på tisdag!

Daniel Karlsson
Alebacken

Hej, nu är det snart träningsdax!

Som ni vet så har det regnat en del, men vi får hoppas på att det är uppehåll under själva träningspasset i morgon. Eftersom regn + cykel = lera är dh inget undantag. Ni som har - tag med regnkläder (modell lite större så att de passar över alla skydd). Även goggles kan vara väldigt bra att ha. Om ni inte har det funkar antingen skidgoggles eller vanliga solglasögon. Saknar ni även detta så är det inte hela världen, man får bara lite mer skit i ansiktet och i ögonen ;)

Förhoppningsvis har alla fått tag på skydd. Saknar någon något borde det kunna lösas på plats. Jag tar med mig lite extra av allting och jag antar att det är samma sak med er som har dubbla uppsättningar?

Finns det intresse för korvgrillning? Som Daniel skrev i det tidigare inlägget så kan de rodda ihop korv med bröd för den som vill. Någon mer än jag som vill ha? :)

Om någon behöver skjuts ifrån kortedala-hållet så vet jag att Emman har plats kvar i sin bil (även hojj-plats).

Ha det fint!!

/ebeth

Hej Hej!

Precis en bil avgår från SKF parkeringen senast kl 17.30, med plats för en cykel till. ring 031-7272620 om någon vill hänga med i bilen

Skrev tidigare att Eva kanske skall med, hon har tyvärr åkt på en skada i de finska skogarna och kan troligtvis inte vara med, skall till läkaren ion fm.

En korv kan nog slinka ner om jag är hungrig, gärna om den är grillad...;)

Miche: som vi sa när vi möttes i skogen, din tjej får ta min small cykel, jag kör med min egna, lika bra att inte vänja bort sig vid något för bra, det kan bli dyrt.

ses imon!
// Lisa

Dillen skrev:
>
> Miche: som vi sa när vi möttes i skogen, din
> tjej får ta min small cykel, jag kör med min
> egna, lika bra att inte vänja bort sig vid något
> för bra, det kan bli dyrt.
>
> ses imon!
> // Lisa
>
Det låter bra det, vi löser det på plats.

Vilken kanon kväll det var idag! Alla var glada och hade roligt, precis som det ska vara! Kul att se så mycket nya ansikten i Alebikepark, hoppas vi ses framöver!

Titta in på hemsidan när ni blir cykelsugna så kanske det finns en dag i närtid då liften går! För er som vill hyra cykel så görs det bäst likaså på hemsidan.

Tack för en rolig kväll!

Daniel Karlsson
Ale BikePark
www.alebikepark.se

Tusen tack för träningen idag, superkul! Liften blev nog min specialite ;) lift skall inte underskattas, haha.

Tack för lånet av cykeln Kris!

Lisa

Vilken superkväll! Stort tack till Bettan, Jon, Christian, och ni killar från Alebacken, som fixat ihop detta arrangemang.

Massa kul folk, bra tips, perfekt coachning, roliga banor, bra väder, god korv - det kan liksom inte bli bättre!
Så j-kla glad att jag kunde komma ikväll.. Och så många vi var då! Å vad alla körde grymt..

Väldigt bra med övningar på platt mark innan, tänk att det finns så mycket teknik i att trampa och bromsa.. Så himla kul när man fattar grejen och kan dra nytta av det i backen, har lärt mig massor idag och det tror jag alla andra känner också.

Vill mer!!

Hoppas ni tyckte det var kul och kommer tillbaka och provar mera.

IMG_5105.JPG ht=544

Caroline hälsar och tackar för evenemanget samt hakar på nästa gång också. Nu på söndag blir det Ale igen.

Tack alla som dök upp!

Det var riktigt kul att så många tjejer ville köra och lära.

Vi kommer att arrangera fler sådana här tillställningar framöver, inga datum är spikade eller så men de kommer komma, var så säkra.

Det finns många saker att behandla vad gäller teknik och tänk, allt för mycket för att peta in på den begränsade tid vi hade. Tänk nu på några av de övningar och tekniker vi har gått igenom under dagen och försök jobba in dem i Er åkning.
Vid nästa tillfälle så kommer vi gå igenom liknande saker (för att påminna de som var med och visa för eventuella nykomlingar) samt gå in lite mer på skogsåkningen.

Vi hoppas alla har fått ut något av detta, det blev ju så många! :) Vi skall försöka köra fler tränare och mindre grupper när det blir en fortsättning för att alla skall kunna få mer personlig hjälp och vägledning.

Tack för en rolig session på berget med skön stämning!

Om ni ser oss i backarna framöver så är det bara att hugga tag i oss ifall det uppstår frågor eller bara för att tjôta. :)

/Jon

Tack för en otroligt rolig kväll, jag ser verkligen fram emot nästa tjejträning!

Vill verkligen berömma ALLA, ni var otroligt duktiga. Vi som stod vid sidan såg verkligen vilka framsteg som ni gjorde. Tänk att vi är så många tjejer som cyklar utför bara i Göteborg?!

Om ni inte kan vänta tills nästa tjej-happening så kommer ju liften i ale gå som vanligt i morgon mellan 18-20, samt på söndag 12-16. Hjärtligt välkomna! Ni kommer känna igen många ansikten. :)

Godnatt på er alla!

//
Elisabeth

Det här var nåt utav det häftigaste jag varit med om! Snacka om Girlpower ;o) Grymt jobb och engagemang! Pistvakter, korvgrillare, tränare, punkalagare, supportrar och cyklister.

Hoppas vi ses snart /E

grymt arrangemang! Nästan så man önskade att man tillhöde andra halvan av befolkningen. När blir det guys-training!?
Fick i alla fall vara med och knäppa lite bilder =)

Väldigt bra uppsluting må jag säga. Mycket fler än någon hade väntat sig tror jag! Kul att se
IMG_3840.jpg ht=483

IMG_3876.jpg ht=725

IMG_3878.jpg ht=483

IMG_3881.jpg ht=725

IMG_3889.jpg ht=483

IMG_3894.jpg ht=483

IMG_3905.jpg ht=725

IMG_3926.jpg ht=725

IMG_3931.jpg ht=725

IMG_3949.jpg ht=483

IMG_3961.jpg ht=483

IMG_3972.jpg ht=725

IMG_3976.jpg ht=725

IMG_3984.jpg ht=725

IMG_3987.jpg ht=725

IMG_3993.jpg ht=725

IMG_4001.jpg ht=725

IMG_4013.jpg ht=725

IMG_4020.jpg ht=725

IMG_4036.jpg ht=725

IMG_4039.jpg ht=483

IMG_4046.jpg ht=725

IMG_4062.jpg ht=725

rouster skrev:
> När blir det guys-training!?
>
Ja det kan man undra, skulle vara kul att få lite bra tips av profs ;-)

Hej Hopp och tack alla ansvariga för en toppenkväll. Jättebra arrangerat och fantastisk uppslutning!
Man blir ju gryyyyyyymt sugen på att springa till affären och köpa en DH, fylla bilen med fil och havregryn (världens bästa mellanmål) och dra till Ale för att stanna där några veckor.

Hoppas på en uppföljning SNART!

/Emma

Instämmer i lovsången! Superkul, får börja spara alla mina slantar så jag också kan köpa en ny cykel snart :)

/Anna

Sitter och spånar lite:

Det kommer självklart att bli fler tillfällen med tjejträning i Ale. Frågan är bara när och hur vi skall lägga upp dem? Jag har lite idéer som ni gärna får filosofera och ha synpunkter kring:

Eftersom det verkar finnas ett stort intresse och alla har olika grundnivåer kanske det är bra att vi i även i fortsättningen delar upp oss i olika grupper. (dessutom är det svårt för instruktören att lära ut när gruppen blir för stor)

* nybörjarträning *
Målgrupp: För den som är helt ny på cykel och varken kört dh eller xc innan.
- Liftåkning
- Hur man står på cykeln, vad man skall tänka på etc.
- Basic övningar

* teknikträning*
Målgrupp: De som kört dh några månader, och/eller känner sig rätt hemma på sin xc-cykel.
För den som vill fila på sin teknik.
- kurvtagning/berms
- branter
- hopp/dropp
- bunny-hopp, köra på bakhjulet osv

* tävlingsträning *
Målgrupp: För den som vill ställa upp i voltarenrace, göteborgs dh-cup, svenska downhillcupen.

Funderingar kring träning inför tävling. Hur går en tävling till, hur fungerar det i svenska cupen?
Vi sektionstränar ett utvalt spår och lägger sedan till tidtagning.

* mek-kurs*
Målgrupp: alla som vill lära sig mer om hur man mekar cykel.
Vi kan hålla flera mek-kurser där vi betar av det nödvändigaste, tex:
- riva isär sin gaffel, byta olja
- inställning av bromsar, hur blöder jag mina hydraliska bromsar? Vad ska man tänka på?
- hur fungerar mina dämpare. Inställningsmöjligheter?
- Hur byter jag vajer till mina växlar
... listan kan göras lång

Det finns säkert ännu mer som ni vill lära er så skriv gärna en rad om vad just Du vill se! :)

/ebeth

Super bra arrangerat Elisabetn, Jon, Christian och givetvis killarna i Alebacken som höll liften extra-öppet bara för oss tjejer.

Bra med alla tekniktips, särskilt tack till Jon för tipsen om spårval.

Imorgon bär det av till Gesunda, så nu kliar det i fingrarna att prova alla tekniktips.

/Helena

Jag har 300 bilder.. Däremot svärmade jag mest runt erikaB och gänget som hängde med christian. Beskriv din sambo så kanske jag kan lura fram något!
Plumse och Peter fotade också. Där kanske det finns att hämta något.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp