CK för ensamma fetton?
Jag funderar på att det vore trevligt att köra lite lvg tillsammans med någon, men jag känner mig alldeles för kass för att gå med i en seriös cykelklubb. Kör rundor på 40-50 km med ett snitt runt 23-25 km/h beroende på stigningar o s v. Ganska långsamt med andra ord. (och då blir jag trött) Jag bor i Skärholmen i södra Stockholm. När klungor blåser om mig på Ekerö eller Värmdö så känns det som att jag har rätt långt kvar innan jag drar på mig en klubbdräkt och hänger med i en kedja i 35 blås.
Jag fyller 40 om 2 år och tänkte att en lagom krisåtgärd är en vätternsatsning, med halvvättern som delmål nästa år.
Så min fråga: Finns det klubbar i mitt närområde som har en lite mindre seriös inriktning och där jag skulle kunna lära mig lite grunder som klungkörning och sånt? Samt förstås, och kanske viktigast, trevliga människor i liknande situation som jag som bara vill ha kul på två hjul...
Jag fyller 40 om 2 år och tänkte att en lagom krisåtgärd är en vätternsatsning, med halvvättern som delmål nästa år.
Så min fråga: Finns det klubbar i mitt närområde som har en lite mindre seriös inriktning och där jag skulle kunna lära mig lite grunder som klungkörning och sånt? Samt förstås, och kanske viktigast, trevliga människor i liknande situation som jag som bara vill ha kul på två hjul...