Clas Ohlsons punkteringsspray

Justus

Ny medlem
Jag har sökt med Google på Happy efter punkteringsspray och punkaspray men inte hittat något.
Vad jag undrar är om deras punkteringsspray är bra? Vad jag är ute efter är något som går snabbt att använda på tävlingar.

Jag tror att den är helt ok, vi köpte varsin till SiR men behövde aldrig använda dom.
Snackade med hjalmar om dessa saker och han hade aldrig fått det att funka på slangbaserade däck, endast på UST. Han tyckte att det var helskumt, men så var det iaf.
På mjölbybiken fick han punka (körde på sin träningshoj med slang) och det funkade inte alls, så han var tvungen att byta slang ändå.

Biltema har ett ,men jag har aldrig behövt använda min=).
Har sett flera elitåkare med Biltemas punkaspray så det borde funka.
Men man måste köpa adapter om man för med Prestaventil

För 19 spänn från Biltema är det värt att testa. Funkar det inte, har man slösat hela 5 sekunder, funkar det har man sparat minst 5 minuter!

Precis vad jag tänkte, fast om alla varit jätteneggo hade det ju inte ens varit någon idé att testa.
Här ska handlas punkaspray :)

Stora hål, som snakebites tenderar att bli, har jag inte lyckats täta med spray. Små stickhål däremot har funkat. Har gjort tre försök, två med Biltema och ett med CO punkaspray. Ett av dem var litet stickhål och fungerade.

Biltemasprayen har ett trevligare format, CO är ganska klumpig. På stickhål går det helt klart snabbare med spray, men om det inte funkar så tappar man ganska mycket tid på att först behöva fnula med sprayen bara för att upptäcka att man har hjulet fullt med lödder och måste byta slang ändå.

Tillbaka
Topp