Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ultralite sa:Time! Inga nackdelar som jag kan komma på. Float, lager som håller för evigt, lätta att klicka i även fulla av lera...
emmer sa:SPD
[Med 4 hojar och 8 par skor så blir ett byte till look för jobbigt...
...även om det löste de två stora minusposterna så dök det upp en ny stor.]
+ Jag har det redan
- Känsliga för skit
- Glappiga vertikalt
Gusthoren sa:Crankbrothers, eggbeater 11 är extremt lätta men oxå sån skön känsla när man klickar i o ur ingen leraa fastnar i den, perfekt nu på hösten har oxå provat 3an och de m är också br men inte fullt så lätta:)
42Hz sa:Ultralite sa:Time! Inga nackdelar som jag kan komma på. Float, lager som håller för evigt, lätta att klicka i även fulla av lera...
+74200!!
Alfsomfan sa:Om man är sugen på att testa time, vilken version är det man ska testa?
Ultralite sa:Tror det är mest vikten som ändras med priset. Tex mx2 solid stålaxel, mx4 hollow steel axel.
Jag kör mx4. Men kör mer åt endurohållet. Xc4 kanske?
Ultralite sa:Tror det är mest vikten som ändras med priset. Tex mx2 solid stålaxel, mx4 hollow steel axel.
Jag kör mx4. Men kör mer åt endurohållet. Xc4 kanske?
Lat man dör långsamt under stor vånda!Lejon sa:Shimanos, Wellgo, exustar, Ritchey. Är för lat och sparsam för att krångla med andra sorters klossar på alla skor, annars är jag sugen på Time. Verkar bra.
Har en kompis som är ännu latare - han har spd på ena foten sen hans Time pajade på andra sidan. Har kört så i tre år, han tycker det går bra...
upplever du dem svårare att komma i? Jag tycker själv de ä rätt lika, men shimano ä mer tå i. Medans xpedo ä mer rakt ner.landen sa:5 år på Eggbeaters men bytte till slut till SPD pga att klossarna slets otroligt snabbt på Crankbrothers, vilket ledde till att de ofta löste ut i spurter som i sin tur ledde till att jag förlorade tävlingar :(. Har kört Xpedo m8 nu i två år, men gått tillbaka till Shimano för CX. När man klickar ur mycket så är Xpedo ett helvete att komma i igen.
Nackdelen som många redan påpekat är ju att de väger bly, inte ens när man går upp på XTR får man någon vettig vikt. Nedan XT vs Xpedo, tror XTR väger runr 310g, fortfarande nästan 100g tynge än Xpedo.
Jensen sa:upplever du dem svårare att komma i? Jag tycker själv de ä rätt lika, men shimano ä mer tå i. Medans xpedo ä mer rakt ner.landen sa:5 år på Eggbeaters men bytte till slut till SPD pga att klossarna slets otroligt snabbt på Crankbrothers, vilket ledde till att de ofta löste ut i spurter som i sin tur ledde till att jag förlorade tävlingar :(. Har kört Xpedo m8 nu i två år, men gått tillbaka till Shimano för CX. När man klickar ur mycket så är Xpedo ett helvete att komma i igen.
Nackdelen som många redan påpekat är ju att de väger bly, inte ens när man går upp på XTR får man någon vettig vikt. Nedan XT vs Xpedo, tror XTR väger runr 310g, fortfarande nästan 100g tynge än Xpedo.
landen sa:Jensen sa:upplever du dem svårare att komma i? Jag tycker själv de ä rätt lika, men shimano ä mer tå i. Medans xpedo ä mer rakt ner.landen sa:5 år på Eggbeaters men bytte till slut till SPD pga att klossarna slets otroligt snabbt på Crankbrothers, vilket ledde till att de ofta löste ut i spurter som i sin tur ledde till att jag förlorade tävlingar :(. Har kört Xpedo m8 nu i två år, men gått tillbaka till Shimano för CX. När man klickar ur mycket så är Xpedo ett helvete att komma i igen.
Ja men egentligen bara ett problem på CX där några sekunders strul kan betyda att man förlorar ett helt race, då gillar jag mer känslan av att bara kunna glida i likt Shimano. Som du beskriver så är Xpedo mer rakt i och jag tycker det är lite klurigt och kan ibland hamna lite off där man tror att man är iklickad, men icke. För MTB-tävlingar kör jag fortfarande Xpedo då man inte klickar i/ur så ofta.
pnkcow sa:42Hz sa:Ultralite sa:Time! Inga nackdelar som jag kan komma på. Float, lager som håller för evigt, lätta att klicka i även fulla av lera...
+74200!!
+74201(?)
Annors sa:Jag har time på alla cyklar idag. Xc2 på pendlaren då den lite större plattformen ger lite extra stöd utan klossar. På racer o Mtb har jag mx4 och mx6 och 4orna är nu 8år gamla. Funkar alltid och jord o snö är aldrig problem vid iklickning. Valet av time var ett tips från något forum då jag fick ont i knäna av SPD. Det var en aha upplevelse! Med bytet försvann mina knäproblem och jag kör många långlopp utan några problem nu. SPD har jag på spinning o varje gång känner jag hur sladdrigt och kasst man sitter i pedalerna. Vet de kan vara slitna men 1h i spinning lokalen ger mer knäont än en vätternrunda för mig.
Mx2 eller Xc2 är mycket bra prisade men ibland är det rea på någon högre modell o då köper man denna istället.
Klossarna slits lite fortare än SPD men håller normalt i 4-5 år och de tappar inte direkt i funktion under tiden.
Bra sko är oxå viktigt. Mjuk sko kan förstöra känslan i alla pedaler.
Lejon sa:Jag håller också med om att xpedo är marginellt svårare än Shimano att komma i (antagligen för att de är mindre och kan ”fastna” framför eller bakom klossen i skon enklare).