Colting börjar med MTB...

HaraldN skrev:
-------------------------------------------------------
> rickards skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > schture skrev:
> >
>
> > -----
> > > Haha, hans inlägg på Instagram var riktigt
> > kul!
> > > Ironi på hög nivå :-)
> >
> >
> > Jag sa redan på sida 1 att han va skön ?
> Men
> > happykollektivet hade visst redan bestämt att
> han
> > är idiot.
>
> Helt vid sidan av diskussionen om Colting måste
> jag ändå ställa mig frågande till den här
> bevisföringen.
>
> "Han sa ju nåt halvroligt och inte alls särskilt
> stötande på Instagram alldeles nyss, då kan han
> väl aldrig ha gjort nåt idiotiskt!"
>
> Att han är ett praktarsel är i min mening
> ställt utom allt tvivel sedan länge. Hans
> resultat inom triatlon känns för mig inte
> kopplade till det på något sätt. Däremot är
> det väl de som gjort att han lyckas nå ut med
> sina dumheter till en hyggligt stor publik.

Lite vänlighet kostar inget extra.
Sen verkar hans kvinnosyn verkar vara något felkalibrerad

HaraldN skrev:
> rickards skrev:
> -----
> > schture skrev:
> >
>
> > -----
> > > Haha, hans inlägg på Instagram var riktigt
> > kul!
> > > Ironi på hög nivå :-)
> >
> >
> > Jag sa redan på sida 1 att han va skön ?
> Men
> > happykollektivet hade visst redan bestämt att
> han
> > är idiot.
>
> Helt vid sidan av diskussionen om Colting måste
> jag ändå ställa mig frågande till den här
> bevisföringen.
>
> "Han sa ju nåt halvroligt och inte alls särskilt
> stötande på Instagram alldeles nyss, då kan han
> väl aldrig ha gjort nåt idiotiskt!"
>
> Att han är ett praktarsel är i min mening
> ställt utom allt tvivel sedan länge. Hans
> resultat inom triatlon känns för mig inte
> kopplade till det på något sätt. Däremot är
> det väl de som gjort att han lyckas nå ut med
> sina dumheter till en hyggligt stor publik.

Äh, slappna av lite. Det finns ju praktarslen som är ganska sköna om man inte tar allt på så blodigt allvar.

Det finns inget roligare än ofrivillig rolighet från en människa som försöker vara rolig. Jag ser fram emot att se de paisleyfärgade shortsen...

Han blandar och ger för ojämnt för min smak, roliga inlägg blandas med kukar och avsugningar vilket ska tolkas som ironi, ibland tror man nästan att det två olika personer som skriver i Coltings namn. Och jag tycker också att det är någon form av bugg i appen som hanterar kvinnor i hans huvud...

schture skrev:
> Han blandar och ger för ojämnt för min smak,
> roliga inlägg blandas med kukar och avsugningar
> vilket ska tolkas som ironi, ibland tror man
> nästan att det två olika personer som skriver i
> Coltings namn. Och jag tycker också att det är
> någon form av bugg i appen som hanterar kvinnor i
> hans huvud...

Han verkar ha en torktumlare i huvudet och blandar och ger. Tyvärr överskuggar nedlåtande utlåtande om golfare, cyklister med feta magar, crossfit och gud vet allt han har åsikter om. Att sen säga att folk inte har någon humor när han får på skallen för att han sticker ut är bara löjligt. Är det PK och jante att ha vanligt jävla folkvett så... då är det väl så. han kommer aldrig bli min favorit, hur många VM han än har vunnit.

Singular skrev:
> Det finns inget roligare än ofrivillig rolighet
> från en människa som försöker vara rolig. Jag
> ser fram emot att se de paisleyfärgade
> shortsen...

Samma här! :)

Är paisleymönstrat så stort inom golf förresten?

Colting borde ta en kurs i folkvett och hans sponsor, de få han har, skulle behöva skicka han på mediaträning. Tror personligen att han bara är bitter att han inte tjänar så mycket pengar på sin idrott fast han lägger ner så mycket tid. Fast han borde kanske tänka på hur hans uttalanden och beteende påverkar sponsorer. Vem vill sponsra personer som mobbar andra idrottsutövare?

Skulle gärna höra han grina lite om e-sporten där ungdomar tjänar mer än han och de promenerar inte ens.

Så visst är han en bra idrottsman men annars verkar det mest bli fel när han pratar och tänker. Han kanske borde ta ett tysthetslöfte och sluta prata så kanske han blir mer sympatisk.

Stal skrev:
> Så visst är han en bra idrottsman men annars
> verkar det mest bli fel när han pratar och
> tänker. Han kanske borde ta ett tysthetslöfte
> och sluta prata så kanske han blir mer sympatisk.

Fast är det inte bara när han skriver som han kan tolkas som osympatisk?
Han är väl en t.ex favorit som talare för företagare?

...han verkar inte vara så osympatisk här (men jag orkade inte kolla hela, han kanske blir otrevlig i slutet av filmen?).

Tror nog att Colting är mycket väl medveten om vad han säger. Det är en del av hans profil och varumärke att vara kontroversiell och sticka ut.

Tror också att han är en ganska flitigt anlitad föredragshållare och "peptalkare" vid diverse företagskonferenser och dylikt, det hade han knappast blivit utan att vara profilerad. Om han hade varit snäll och sympatisk så hade han inte alls varit lika intressant utan bara en tämligen framgångsrik idrottare inom en (i Sverige) relativt smal idrott. Typ som den där bågskytten som vann ett OS-guld nån gång som ingen kommer ihåg vad han heter.

Ivar skrev:
> Dödade jag och DT den här tråden nu?
> Förlåt.

Oh no! :-o

Är det inte lite Ranelid-takter över Colting, ett behov av att framhäva sig själv. Iofs så gör Ranelid det genom att förstora sig själv, medan Colting gör det genom en kombo, förstora sig själv-förminska andra.

Jag tror att herr Colting missar många möjligheter p.g.a sin toppar och dalar. De som känner till “den roliga lchf-killen” tycker nog det är kul att ha med honom på något företagsevent men de som sett hans lågnivå-trams är inte riktigt lika sugna längre.

Med ett litet försök till Colting-ironi undrar jag: Hur många skulle bjuda in Kim Jong-un till ett företagsevent för att föreläsa om basket i Nordkorea och blunda för vad han sysslar med i övrigt?

Klart det gäller att göra sig ett namn, annars blir man inte anlitad. Men någonstans går gränsen för vad som bra och dålig publicitet. Företaget där jag jobbar (stor firma med vanliga kontorsmänniskor typ ;)) anlitar hälso- och träningsföreläsare ibland. Bl a Paolo Roberto, några äventyrare, kostföreläsare m.m. Skulle de ta in Colting skulle jag sätta ner foten direkt. Men det är jag det. Att stöta sig med halva golf-Sverige, crossfitutövare, ev feminister och gud vet allt är i min värld synnerligen kommersiellt osmart. Det gäller att dra in degen och det går inte att äta sponorsprylar eller betala hyran med dem. Det står emot friheten att "inte bara vara hårt tränande triahlet utan även vara en person med åsikter". Men är man 40 år fyllda får han ta det ansvaret själv och det gör han säkert. Han kanske tjänar storkovan på sina roadshows och böcker, jag har igen aning och bryr mig helt frankt inte.

Perra10 skrev:
> Klart det gäller att göra sig ett namn, annars
> blir man inte anlitad. Men någonstans går
> gränsen för vad som bra och dålig publicitet.
> Företaget där jag jobbar (stor firma med vanliga
> kontorsmänniskor typ ;)) anlitar hälso- och
> träningsföreläsare ibland. Bl a Paolo Roberto,
> några äventyrare, kostföreläsare m.m. Skulle
> de ta in Colting skulle jag sätta ner foten
> direkt. Men det är jag det. Att stöta sig med
> halva golf-Sverige, crossfitutövare, ev
> feminister och gud vet allt är i min värld
> synnerligen kommersiellt osmart. Det gäller att
> dra in degen och det går inte att äta
> sponorsprylar eller betala hyran med dem. Det
> står emot friheten att "inte bara vara hårt
> tränande triahlet utan även vara en person med
> åsikter". Men är man 40 år fyllda får han ta
> det ansvaret själv och det gör han säkert. Han
> kanske tjänar storkovan på sina roadshows och
> böcker, jag har igen aning och bryr mig helt
> frankt inte.

Precis. Då är Paulo en bättre kille. Han har ju bara glidigt omkring i stan och misshandlat lite folk och varit en gangster under ett 10-tal år. Inte alls jämförbart med att håna folk på Twitter.
Twitterhån är värre och helt oförlåtligt.

Haha ja... så är det. Paolo Roberto är ingen duvunge precis. Han har dock lyckats ändrat sitt varumärke på ett lyckat sätt de senaste åren. Hans historia är även fundamentalt annorlunda. Nu gör han reklam för typ postkodslotteriet (eller vad det nu är). Och sin egen pasta. Man ska inte döma folk för evigt. Och det omfattar även Colting. Nu tror jag iofs att många faktikst inte vet vem Colting är... I triatlonvärlden är hans världskändis men hos gemene man är det lätt att överdriva hans impact.

Perra10 skrev:
> han kommer aldrig bli min favorit, hur många VM han än har vunnit.

Dvs inga?

Just att göra reklam för postkodlotteriet vet jag inte om det smäller så högt i min bok. Verkar som att det kanske inte riktigt är en så altruistisk företeelse som de vill ge sken av.

Fliken skrev:
> Jag gör entré i tråden genom att länka Paolo
> Roberto om feminismen.
>
>

Jag håller med paolo till 100! Frågade min fru om detta och hon håller oxå med till 100%

Det här är faktiskt riktigt riktigt bra och han sätter ord på hur jag känner det.

Men, åter till Colting... Har han twittrat nåt kul idag då?

Det kanske var instagram

6752.jpg

Fliken skrev:
> Jag gör entré i tråden genom att länka Paolo
> Roberto om feminismen.
>
>

Meeeh! Han snackade ju bara om föräldraförsäkringen. Typ 0,5% av vad femenism egentligen handlar om

schture skrev:
> Vem har sagt kvinna? Det står bara feminist, kan
> vara en skotte i kilt som är feminist...

Ah, du är uppenbarligen mer vidsynt än den här gamle konservative insnöade tomten.

Om man i sin familj har en tradionell uppdelning där kvinnan tar ut mer föräldraledighet, vabbar oftare och kanske går ner i arbetstid under småbarnsåren så tycker jag att man ska tänka på att avsätta de pengar som kvinnan genom det går miste om i pension. Det är ett reellt problem att kvinnor som tagit ett stort ansvar för hemmet under småbarnstiden sedan riskerar att stå som fattigpensionärer om t.ex. någon skilsmässa kommer upp på vägen. Vilket ju inte är helt osannolikt. Om man är allergisk mot progressiva politiska lösningar är det ett praktiskt sätt att arbeta för jämställdhet i det egna förhållandet.

Jo så var det har jag för mig. Han erbjöd sig att sparra Colting på MTB för att han var så snygg ;-)

Fliken skrev:
> En eloge till MTBiker som vågar säga det
> happyförbjudna, att Colting är snygg. Eller hur
> var det nu igen?
>
> ;-)

Tänkte även att han kunde få duscha hos mig. Vi har ny webkamera i badrummet...

;)

schture skrev:
> Jo så var det har jag för mig. Han erbjöd sig
> att sparra Colting på MTB för att han var så
> snygg ;-)
>
> Fliken skrev:
> -----
> > En eloge till MTBiker som vågar säga det
> > happyförbjudna, att Colting är snygg. Eller
> hur
> > var det nu igen?
> >
> > ;-)

Jenny W skrev:
> Fliken skrev:
> -----
> > Jag gör entré i tråden genom att länka
> Paolo
> > Roberto om feminismen.
> >
> >
>
>
> Meeeh! Han snackade ju bara om
> föräldraförsäkringen. Typ 0,5% av vad femenism
> egentligen handlar om

Fast han pratade även om grundproblemet med rabiata feminister. Det handlar om jämställdhet inte om vem som gör vad.

Jag är precis som Paolo av den uppfattning att det skiljer mer på man och kvinna än vad vi har mellan benen.

MTBiker skrev:
> Jenny W skrev:
> -----
> > Fliken skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag gör entré i tråden genom att länka
> > Paolo
> > > Roberto om feminismen.
> > >
> > >
> >
> >
> > Meeeh! Han snackade ju bara om
> > föräldraförsäkringen. Typ 0,5% av vad
> femenism
> > egentligen handlar om
>
>
> Fast han pratade även om grundproblemet med
> rabiata feminister. Det handlar om jämställdhet
> inte om vem som gör vad.
>
> Jag är precis som Paolo av den uppfattning att
> det skiljer mer på man och kvinna än vad vi har
> mellan benen.

Mitt inlägg i feministdebatten.

Det finns idioter som förstör för andra över allt. Med det resonemanget ovan borde jag hata fotboll och alla som spelar fotboll för det är bara massa huliganer som slåss och kostar skattepengar... eller förbjuda alla hundar, för de bits...
Eller så är det så att det är en klick av personer som går lite till överdrift?

Ska man va krass - utan de där besvärliga damerna som för väsen hade tjejer inte ens haft rösträtt ;) Det gäller fö i de flesta områden som har förändrats och förbättrats genom tiderna.

Det är tyvärr så att kvinnor och män inte har samma förutsättningar i allt. De är inte lika inför lagen. http://peterxeriksson.com/2014/01/1...ehandlade-bankran-pa-samma-satt-som-valdtakt/ Brott mot kvinnor utreds inte eller så läggs åtalet ner pga "bristande bevisföring"

Ja, jag uttrycker mig "de" eftersom jag har haft tur att beskaffats med lite jävlar anamma, teknikintresse och sökte mig till mansdominerad bransch för att säkra en hyfsad inkomst.
Trots att kvinnor generellt har högre utbildning finns det en osaklig löneskillnad mellan män och kvinnor (Ref interpellation 2012/13:230 "Sett till hela arbetsmarknaden är kvinnors löner 86 procent av mäns löner. Störst löneskillnad finns inom landstingen, där skillnaden mellan kvinnor och män överstiger 26 procent.")

Jag tror att problemet grundar sig i att många föräldrar lämnar sitt genustänkande vidare till sin barn. Flickor ska vara söta och beröms för sitt utseende och pojkar ska vara tuffa och beröms för sina kunskaper. Nästa gång du pratar med ett barn, fundera på vad och hur du uttrycker dig. Jag slår vad om att du har lika svårt som jag att inte berömma flickans vackra hår/klänning.

Vad är det tex för budskap vi ger våra barn genom Disneyfilmerna vi visar. De ÄR fina och gulliga men hur många flickor är det i huvudrollerna som inte bara vill gifta sig med prinsen.
Den värsta är väl ändå skönheten och odjuret, där odjuret är jätteelak, låser in flickan och dödar hennes pappa. Sen när hon förlåter honom förvandlas han till en stilig prins.

Hur ofta får jag inte mig en släng av sleven av mina väninnor (!!! Ja kvinnor är lika goda kolsupare) eftersom de inte tycker att jag ägnar tillräckligt mycket tid i hemmet (vad tycker de att jag ska göra? Baka kakor och sy gardiner?) och att min dotter bara bor hos mig var annan vecka. Men dotterns pappa där emot är en riktigt bra pappa som ägnar så mycket tid med sitt barn för han har ju henne halva tiden (WTF!?)

Kvinnor tas inte på allvar i sjukvården i samma utsträckning som män.

Hur fördelas kommunens ekonomiska stöd till sport och idrottsanläggningar i din kommun? Tja, tror det är som de flesta ställen. Kommunen stöttar fotboll och ishockey mest. På ridklubben får medlemmarna betala nästan allt själva.

Så klart tycker jag att det finns många orättvisor i många olika nivåer i samhället. Men nej jag tror inte tvång är ett framgångsrikt medel. Jag försöker verka för rättvisa samt att lära min dotter (och andra barn i min närhet) att inte begränsa sig bara för att andra säger att hon inte kan. Så klart är jag feminist. Det finns ju trots allt en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.

Senast ändrad:
rickards skrev:
> Jag tycker nog allt är bögarnas fel faktiskt.

Patriarkalisk struktur i sitt ässe?

rickards skrev:
> Jag tycker nog allt är bögarnas fel faktiskt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp