columbus pinta?

Johan

Medlem
columbus pinta?
Man kan köpa en columbus pinta till reducerat pris, är det något att satsa på? De är ju duktiga på butiken så man får nog rätt storlek och sådär, men är det en lagon utrustningsnivå för en nybörjare som mig?

/Johan

columbus pinta?
Ja! Har en själv sedan slutet på juli med Campa Veloce (8 200:-). Som alltid med billiga cyklar är det frågan om kompromisser. Men man har kompromissat på rätt sätt, tycker jag:

+ Finfina reglage med mycket fin "klick-klick-känsla" (det var så här jag trodde att Campa Record skulle kännas!)
+ Underbar känsla i ram och gaffel (Velocevarianten har kolfibergaffel, de andra cromo)
+ sadeln är skön och ger ett bra kvalitetsintryck. (Har den just för tillfället på mtb:n sedan sista långloppet då den är så skön).
+ Jag skulle ge dubbla plus för styret som är hyperergonomiskt med en stor, platt yta att lägga händerna på efter 20 mil på Vätternrundan.
- något tung; ram, hjul, sadelstolpe, styre, sadel är något tunga och hör till de billigare klasserna. Men ändå helt ok.
- fälgar, däck och oreducerade ekrar är billiga och halvdåliga. Uppgradera gärna.

columbus pinta?
Johan S skrev:
-------------------------------------------------------

> + sadeln är skön och ger ett bra kvalitetsintryck.
> (Har den just för tillfället på mtb:n sedan sista
> långloppet då den är så skön).

Tack för tipset, kanske är precis så man ska göra, fick ju sätta på orginalsadeln på MTB'n för någon vecka sedan men Pave sadeln från racern är ju riktigt skön...

/T

Tillbaka
Topp