Columbus?

• Trådstartare Trådstartare JPKC
  • Start datum Start datum
J

JPKC

Guest
Columbus?
Har tänkt att köpa en racer för första gången efter flera års MTB-åkande. Jag har tittat lite på Cykel Citys Columbus för 11000 kr. Är det någon som har synpunkter - är det ett bra köp, finns det bättre dealar etc.?

Tack på förhand!

Johan

Columbus?
Har tänkt att köpa en racer för första gången efter flera års MTB-åkande. Jag har tittat lite på Cykel Citys Columbus för 11000 kr. Är det någon som har synpunkter - är det ett bra köp, finns det bättre dealar etc.?

Tack på förhand!

Johan

Columbus?
Använder du sökfunktionen så ska du se att det dyker upp en massa träffar på Columbus.

Om man inte får svar på hela 11 minuter så behöver man inte posta en fråga till, eller?

Columbus?
Jag är nöjd med min Pinta!

Men sadeln passar inte min rôv. Andra gillar sadlar med hål i, jag får bara mer ont i den-där-punkten-mellan-anus-och-pungen (vad heter den?) med hål-mitt-i-sadeln-sadlar.

Men jag anade det, men ville ge den medföljande en chans. Den fick två: 6+7 mil. Ska kolla på ny i em.

Columbus?
nypan skrev:
-------------------------------------------------------
> "den-där-punkten-mellan-anus-och-pungen (vad heter
> den?)"
>
> Perineum.

Tack!

> Kan även kallas för dansbanan på det kvinnliga
> könet.

Eh, det får du gärna förklara...

Columbus?
När jag var yngre, jobbade jag i en cykelaffär. En av de äldre kollegorna, förklarade att cykelbyxor minsann skonar det som på damer kan kallas för "dansbanan". Varför kallas det för dansbanan frågade jag, och fick föklarat:
-Där brukar pungen dansa loss när man gökar gumman- var svaret jag då fick.

Därav dansbanan.

Columbus?
nypan skrev:
>när man gökar
> gumman- var svaret jag då fick.

Kan du förklara det där också snälla? Jag förstår inte...

Columbus?
Får du tag i en fjolårs-Pinta så blir du förmodligen ännu lyckligare eftersom de är med Campagnolo Veloce-komponenter och inte fiskeutrustning, he-he:-)

Se så vackert (kommentera inte sadelinställningarna, den är enbart lagd ovanpå i fotosyfte):

pinta.jpg

pinta4.jpg

pinta5.jpg

Columbus?
Jag körde 2 och en 1/2 säsong på en Columbus Pinta 1492 av 2002 års modell och vi älskade varandra både djupt och hårt... Hahhaa... Näh men skämt åsido så var det en riktigt, riktigt, riktigt bra cykel... Fram tills man började pressa på riktigt ordentligt.

Stod man på riktigt hårt ut ur en halvlång svepande kurva med en del nedförslut så flexade sadelröret så mkt att framväxeln ibland (en gång var 50:e timme kanske, som jag cyklade...) spökväxlade på framväxeln... RIKTIGT obehaglig känsla...

Men så var den cykeln nu fyra år gammal och har säkert förbättrats, och i sanningens namn använde jag den nog mer som tempo-racer än den instegs-motionärs-hoj den var byggd som... Köpte 2004 en Felt F100 (ungefär samma kategori av cykel, stålgaffel, Sora rakt igenom etc...) och denna hade betydligt styvare ram - men var samtidigt i känslan helt död... Pintan må ha svikit i sin mjuka ram ibland - men hon var åtminstone full av liv!

Ja, där har ni mina fem öre tankar om det ;)

Columbus?
Har bara kört ca 30 mil, 27 förra veckan på 3 dar. Och jag har aldrig haft en lvg förr, så vad ska jag säga? Försöker med 6, men mest för att jag, axlarna och ryggen är förbaskat ovan att sitta å slicka knäskålarna vid cykling. Men när jag väl vant mig vid det, så kommer det säkert å bli 8! Så det är 2 avdrag för att _jag_ är ovan.

Sadeln däremot får -10! Fyfan vilken hemsk sadel, andra gången jag provar dretsadlar (som man kan skita igenom hålet på). Ska köpa en riktig sadel, där tillverkaren har råd med material som är hel istälelr för halv.

Men det finns de som älskar saldar med hål i! Bra för dom, illa för mig.

Columbus?
perujocke skrev:
> Var på cykelcity Sthlm idag. Pintan är slutslåld
> för säsongen...

Tråkigt! Men jag sa ju till dig för... vare 2 månader sen?

Columbus?
Jag köpte min i februari, sen vare inte väder för att cykla. Sen när det blev väder för att cykla, var det inte hälsa för att cykla. Sen först i april när det var både väder för att cykla och hälsa för att cykla, då cyklade jag på den!

Tillbaka
Topp