ComHem, fuck you!

ComHem, fuck you!
Ingen risk att den här tråden dör. ComHem är en följetong utan ände.

Efter min senaste incident med nötterna på ComHem ringde jag och sa att jag INTE vill ha några fler erbjudanden från dem hem i brevlådan. Puckot jag pratade med LOVADE att det var noterat och att jag skulle slippa all reklam i framtiden... NOT.

Fick såklart ett erbjudande häromdagen som hamnade i pappersinsamlingen.

Nog ingen idé att skicka den här tråden till deras pressansvarige.
ComHem är som ett gäng gäss där allt bara rinner av dem direkt.

Senast redigerad av en moderator:
ComHem, fuck you!
Vad fan nu då? Här har jag laddat inför mötet med teknikern genom att läsa i tråden och minnas alla samtal med den så kallade supporten.

Nu var det här ju visserligen en kille som inte hade fått vara kvar hos com hem utan nu jobbade för en underleverantör.
Inom 5 min efter att ha parkerat bilen har han både blivit polare med hunden och hittat felet!
Efter lite noggrannare undersökningar, några varv i trappan mellan källare och lägenheten på tredje våningen och ett telefonsamtal har han även listat ut hur det ska lösas och bokat in nya besök för att åtgärda felet.
Han tyckte att det var närmast pinsamt att inte de tidigare 3 teknikerna från den konkurrerande underleverantören hade hittat felet...

Jag hoppas att dom som faktiskt ska åtgärda felet är lika effektiva...

ComHem, fuck you!
comhem, de har väll inga egna, utan hyr in? men man kan ju konstatera att om han blivit av me jobbet, o fått anställning på en ny firma, verkar den gamla firman ha gjort ett misstag o den nya ett klipp :D

vad var felet? för skarp böjj? skada på kabeln?

ComHem, fuck you!
Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
>
> vad var felet? för skarp böjj? skada på kabeln?

Kortis i ett uttag hos en granne. Han mätte sig till vilken granne men de var inte hemma. Hade han kommit in i lägenheten hade han kanske kunnat lösa det direkt.
Men nu måste de få tag på grannen och laga det uttaget, sen måste de ev komma och byta ut mitt odämpade uttag mot ett vanligt.

ComHem, fuck you!
funderar på om inte en dålig tv hos nån granne även kan påverka. har fått höra en hel del om det. o även upplevt det lite genom att få en liten stöt av ett uttag. som jag fått det förklarat för mig kunde det bero på att nån granne hade en dålig tv som ledde ut lite ström på kabel nätet.

ComHem, fuck you!
Ha ha

Blev abuseavstängd från Comhem pga virus men inte nöjer de sig med att stänga bredbandet utan tar telefonen också.

Följetongen fortsätter är jag rädd

ComHem, fuck you!
smiley skrev:

> Efter min senaste incident med nötterna på
> ComHem ringde jag och sa att jag INTE vill ha
> några fler erbjudanden från dem hem i
> brevlådan. Puckot jag pratade med LOVADE att det
> var noterat och att jag skulle slippa all reklam i
> framtiden... NOT.
>
> Fick såklart ett erbjudande häromdagen som
> hamnade i pappersinsamlingen.

Är inget fan av comhem själv, av uppenbara skäl. Men DR kan ju vara knepigt.

Frågan är om reklamen du från dem är adresserad till dig med namn och allt? I så fall skall du vara arg. Jag kan tänka mig ett annat scenario - som går ut på att comhem distribuerar reklam till alla "comhem-hus" och anlitar Posten, Citymail eller annan utbärare av dessa. Kan vara svårt att övertyga vederbörande om att du vill ha reklam men INTE från comhem specifikt.

Dock gissar jag ju att det är helt normal DR med din adress - och således har du fog för att vara fortsatt argsint. På dem bara!

ComHem, fuck you!
Simpanovic skrev:
> smiley skrev:
>
> > Efter min senaste incident med nötterna på
> > ComHem ringde jag och sa att jag INTE vill ha
> > några fler erbjudanden från dem hem i
> > brevlådan. Puckot jag pratade med LOVADE att
> det
> > var noterat och att jag skulle slippa all reklam
> i
> > framtiden... NOT.
> >
> > Fick såklart ett erbjudande häromdagen som
> > hamnade i pappersinsamlingen.
>
> Är inget fan av comhem själv, av uppenbara
> skäl. Men DR kan ju vara knepigt.
>
> Frågan är om reklamen du från dem är
> adresserad till dig med namn och allt? I så fall
> skall du vara arg. Jag kan tänka mig ett annat
> scenario - som går ut på att comhem distribuerar
> reklam till alla "comhem-hus" och anlitar Posten,
> Citymail eller annan utbärare av dessa. Kan vara
> svårt att övertyga vederbörande om att du vill
> ha reklam men INTE från comhem specifikt.
>
> Dock gissar jag ju att det är helt normal DR med
> din adress - och således har du fog för att vara
> fortsatt argsint. På dem bara!

Mitt namn och adress finns på kuvertet, så det är ingen DR.

ComHem, fuck you!
hahaha, igår ringde de o sa "du har ju gjort en felanmälan, ville bara höra hur det går", o jag svarade ju att han nog fick specificera lite mer noga när jag hade anmält, för jag mindes inte, eftersom ja inte kunde minnas att jag anmält nått inom närmaste tiden. o fick som svar "ja det var i början av maj". man kan ju bara skratta åt att de nu, 2 månader senare upptäcker att jag felanmält på deras hemsida :D

ComHem, fuck you!
Jensen skrev:
> hahaha, igår ringde de o sa "du har ju gjort en
> felanmälan, ville bara höra hur det går", o jag
> svarade ju att han nog fick specificera lite mer
> noga när jag hade anmält, för jag mindes inte,
> eftersom ja inte kunde minnas att jag anmält
> nått inom närmaste tiden. o fick som svar "ja
> det var i början av maj". man kan ju bara skratta
> åt att de nu, 2 månader senare upptäcker att
> jag felanmält på deras hemsida :D

HA HA!!

ComHem, fuck you!
Ok, är det så att det bara typ är jag som är nöjd med comhem? Visserligen har jag bara TV men det har funkat klanderfritt i fem år nu och nu när vi ska flytta är comhem den enda operatören som kan leverera alla tre sakerna så jag undrar om det är någon här som har deras com bo paket och tycker att det funkar bra?
Det finns inget alternativ till teven då vi vill ha tvillingkort och den har ju som sagt funkar super i fem år.
Ringde och frågade om dom visste var man kunde få tag på en ny fjärrkontroll med och den skickade dom samma dag så min lilla erfarenhet av deras kundtjänst är ju oxå bra.

ComHem, fuck you!
Johan A skrev:
> Ok, är det så att det bara typ är jag som är
> nöjd med comhem? Visserligen har jag bara TV men
> det har funkat klanderfritt i fem år nu och nu
> när vi ska flytta är comhem den enda operatören
> som kan leverera alla tre sakerna så jag undrar
> om det är någon här som har deras com bo paket
> och tycker att det funkar bra?
> Det finns inget alternativ till teven då vi vill
> ha tvillingkort och den har ju som sagt funkar
> super i fem år.
> Ringde och frågade om dom visste var man kunde
> få tag på en ny fjärrkontroll med och den
> skickade dom samma dag så min lilla erfarenhet av
> deras kundtjänst är ju oxå bra.

+1 Tyvärr försvann min gratiseurosport straxt innan Touren förra året, men 8 favoriter har fungerat klanderfritt sen dess. :-) T

ComHem, fuck you!
Kollade kontot igår och upptäckte att ComHem inte dragit pengar. Ringde nu på morgonen för att se vad som hänt.

Fick besked att det inte skulle dras några pengar den här månaden. När jag frågade varför hade hon såklart ingen aning. Då sa jag att det måste vara som kompensation för all terror som de utsätter/utsatt mig för.

Jag krävde att få beslutet svart på vitt och jag fick namnet på henne jag pratade med. Återstår att se om hon verkligen gör det hon lovade. Jag är skeptisk.

Det spelar ingen roll vad ComHem gör. Alla absurt fruktlösa samtal genom åren kan inte radera ut mina aversioner gentemot detta värdelösa företag.

ComHem, fuck you!
smiley skrev:
> Det spelar ingen roll vad ComHem gör. Alla absurt
> fruktlösa samtal genom åren kan inte radera ut
> mina aversioner gentemot detta värdelösa
> företag.

varför byter du inte till någon annan leverantör då?

ComHem, fuck you!
mattel skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det spelar ingen roll vad ComHem gör. Alla
> absurt
> > fruktlösa samtal genom åren kan inte radera
> ut
> > mina aversioner gentemot detta värdelösa
> > företag.
>
> varför byter du inte till någon annan
> leverantör då?

Jag ska säga upp mitt abonnemang i oktober. Mitt avtal med dem går ut i början av nästa år.

ComHem, fuck you!
Hehe, säga upp ett abonemang kan vara spännade det med. Bredbandbolaget gjorde verkligen sitt bästa för att jag skulle misslyckas. Tror knapapst comhem e bättre. Så spara alla faxkvitton fall de kräver att du säger upp ditt abonemang skrifligt. Och om de kärver detta. kolla så det verkligen e sant.

ComHem, fuck you!
Ville skrev:
> Hehe, säga upp ett abonemang kan vara spännade
> det med. Bredbandbolaget gjorde verkligen sitt
> bästa för att jag skulle misslyckas. Tror
> knapapst comhem e bättre. Så spara alla
> faxkvitton fall de kräver att du säger upp ditt
> abonemang skrifligt. Och om de kärver detta.
> kolla så det verkligen e sant.

Jo, tack, jag är förberedd på en riktig cirkus kring min uppsägning. Men Ville, vi är ganskade luttrade, så det ska nog lösa sig.

ComHem, fuck you!
mattel skrev:
> ja, har man inte lyckats byta leverantör på ett
> par år men gillar att gnälla så är det ju bara
> att hänga kvar såklart.

Hade saker varit så lätt hade man självklart bytt för länge sedan...

ComHem, fuck you!
Ville skrev:
> mattel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ja, har man inte lyckats byta leverantör på
> ett
> > par år men gillar att gnälla så är det ju
> bara
> > att hänga kvar såklart.
>
>
> Hade saker varit så lätt hade man självklart
> bytt för länge sedan...

+1

ComHem, fuck you!
Ja du mattel, det e 5 sidor med folk som gnäller på comhem och så har ingen kommit upp med den smarta idén. Du verkar helt klart ha koll på läget.

Du kan nog gott somna om så ska du se att det löser sig dethär i varje fall..:)

ComHem, fuck you!
haha.. ja, jag är lite konfunderad över just det. varför är det ingen som bytt leverantör?

med tanke på hur bra ni har löst det hittills så ser jag fram emot minst fem sidor gnäll till.

ComHem, fuck you!
mattel skrev:
> nä, det är klart.. att säga upp ett abonnemang
> med comhem måste ju vara det svåraste som går
> att göra typ.

Ungefär lika svårt som att köpa köksluckor från marbodal?
;-)

Skämt åsido så är de ju rätt skarpa på att låsa in en på lååånga avtal. Typ, du får den hära superduperdealen i 18 månader om du binder dig på 36 månader...

ComHem, fuck you!
Jag är äntligen fri att byta leverantör av telefon (död åt comhems ip!). Men eftersom det är sommar råkade det komma lite annat i mellan innan jag ringde. Stort misstag: ringde 1 juli och eftersom de går efter kalendermånad så blir vi först fria sista augusti... Påtalade idiotin med att inte ha 30dagar uppsägning, speciellt med tanke på hur många gånger jag felanmält. Men absolut inte förvånad.

Begärde givetvis skriflig bekräftelse.

ComHem, fuck you!
ComHem är vidriga. De försökte debitera min avlidna far för telefonsamtal fyra månader efter hans bortång. Abonnemanget var avslutat sen tre månader tillbaka (flyttat till min mor). De fortsatte skicka nya räkningar. Fick ringa på varje räkning. Dom verkar ha slutat skicka räkningar nu efter att min mor skrivit ett par brev till dom.

Dom ville heller inte ersätta oss för att vi inte fick någon bild på allsvensk PPV-match vi köpt för 139 kronor. Detta trots att deras PR-gubbe gått ut och bett om ursäkt i massmedia. De menade att vi skulle ringt direkt. Dvs på en söndag när deras kundtjänst hade stängt.

Det finns fler skäl att undvika comhem än att de håller på och tar bort kanaler utan förvarning.

ComHem, fuck you!
haha, det ä fan typiskt comhem, lite regn ute, o de får problem att leverera digitaltv utan att tappa kanaler eller köra med sin "mosaik" tv. trodde de hade krävt ner kablarna utomhus o inte lagt dem ovan mark :D värdelösa ä va de ä

ComHem, fuck you!
Nu börjar mitt hat mot Com Hem luckras upp en aning, men bara en aning.

Senaste ronden:
Samma gamla vanliga fel är tillbaka, uppkopplingen klipps då och då för kortare eller längre perioder.
Detta varnade dock teknikern om vid senaste besöket, att det kanske skulle krävas ett besök till för att byta ut mitt specialuttag till ett vanligt.
Så idag ringde jag kundtjänst...som svarade direkt! Ingen telefonkö, måste vara vädret?

Tjejen i kundtjänsten tittade på ärendet och sa:
"Såhär länge får det ju inte ta att fixa ett fel men jag får bara ge max 800kr i kompensation och det här tycker jag är värt mer. Jag mailar "kundrelationsavdelningen" att de ska kontakta dig med ett erbjudande om rejäl kompensation."
Hon flyttade även tillbaka mitt ärende till teknikerna så att de får boka en ny tid och komma hit å byta mitt uttag.

Visserligen misslyckas de fortfarande med att leverera tjänsten men kontakten med deras support och tekniker är en helt annan upplevelse än tidigare.

Har ComBort äntligen förstått att deras kundtjänst/support varit under all kritik och faktiskt gjort något åt det?

Färdigjobbat, nu ska jag ut och leka i skogen!

ComHem, fuck you!
Hade Comhem:s bredband i början men den uppkopplingen åkte ju bergochdalbana varje vecka, så för 3 år sedan bestämde Fastighetsägaren sig för att dra in 100 Mbit i huset från (dåvarande) Bredbandsbolaget - riktigt bra beslut.

Sedan dess har det varit slut på arga telefonsamtal och mitt blodtryck är på normal nivå.

Allting bara funkar, det är så man blir tårögd.

ComHem, fuck you!
Freeskier skrev:
> Nu börjar mitt hat mot Com Hem luckras upp en
> aning, men bara en aning.
>
> Senaste ronden:
> Samma gamla vanliga fel är tillbaka,
> uppkopplingen klipps då och då för kortare
> eller längre perioder.
> Detta varnade dock teknikern om vid senaste
> besöket, att det kanske skulle krävas ett besök
> till för att byta ut mitt specialuttag till ett
> vanligt.
> Så idag ringde jag kundtjänst...som svarade
> direkt! Ingen telefonkö, måste vara vädret?
>
> Tjejen i kundtjänsten tittade på ärendet och
> sa:
> "Såhär länge får det ju inte ta att fixa ett
> fel men jag får bara ge max 800kr i kompensation
> och det här tycker jag är värt mer. Jag mailar
> "kundrelationsavdelningen" att de ska kontakta dig
> med ett erbjudande om rejäl kompensation."
> Hon flyttade även tillbaka mitt ärende till
> teknikerna så att de får boka en ny tid och
> komma hit å byta mitt uttag.
>
> Visserligen misslyckas de fortfarande med att
> leverera tjänsten men kontakten med deras support
> och tekniker är en helt annan upplevelse än
> tidigare.
>
> Har ComBort äntligen förstått att deras
> kundtjänst/support varit under all kritik och
> faktiskt gjort något åt det?
>
>
> Färdigjobbat, nu ska jag ut och leka i skogen!

för allt i världen, ropa inte hej innan du fått nått. det finns trevliga o duktiga personer på supporten. men ibland lovas det mycket, o hålls kort. jag bytte ju som sagt min digitalbox 4-5 gånger osv. som står tidigare i tråden. till sist sa en mycket trevlig tjej i supporten att jag skulle få byta till en HDTV pvr box gratis (efter att ha pratat med sin chef), eftersom jag testat en HDTV box o fått bättre resultat, ända hållhaken var att jag skulle behöva försöka reparera min befintliga digitalbox en sista gång, skulle det inte funka, skulle jag bara behöva ringa in o säga till så skulle de skicka ut en HDTV pvr box, MEN nu till det fina, när jag får tillbaka boxen o det inte funkar, så ringer jag ju självklart för att få en HDTV box jag blivit lovad, tyvärr får jag ju inte prata med samma trevliga tjej, utan nu med nån annan, som bara säger att "nej, det kan vi inte lova att ge dig, står inget om det här" osv. inte förän jag klagat hos deras reklamations avdelning, o även påpekat att jag blivit lovad en HDTV pvr box, så fick jag en. o då var det andra gången jag hade klagat hos dem, o den andra "reklamationen" ja gjorde lade han i supporten på att det var brådskade. den första reklamationen ringde de mig om 3 månader efter att ja fått min nya hdtv box, då var ju problemet redan löst :D

säger inte att du inte kommer få rejäl kompensation, men vänta tills du verkligen fått nått :D

ComHem, fuck you!
Funkar tv och bredband för er ikväll?
Bredbandet har inte fungerat på ett par dagar (de "fixar" ett fel). Men ikväll är också tvn död. Kundtjänst går ej att nå ! (Skandalöst)

ComHem, fuck you!
alarix skrev:
> Funkar tv och bredband för er ikväll?
> Bredbandet har inte fungerat på ett par dagar (de
> "fixar" ett fel). Men ikväll är också tvn död.
> Kundtjänst går ej att nå ! (Skandalöst)

En helt vanlig dag med ComHem.

ComHem, fuck you!
Jag trodde att den här Comhem diskussionerna var lite överdrivna (jag jobbar för ett konkurerande företag). Men nu när jag flyttade var Comhem den enda möjligheten att få vettigt Internet. Tre samtal och 2 timmar i telefon för att beställa. Sedan var jag tvungen att ringa tillbaks 2ggr för att de gjorde fel. Då hade jag inte ens hunnit att bli kund. Sedan fick jag fel på min faktura, sedan så bytte de alla mina kanaler, nästa faktura var också fel.

Nu låter det inte så hemskt men jag har varit kund i 1,5 månader... och så är alla skitsura som jag pratar med.

Tillbaka
Topp