Commencal

Commencal
Senast redigerad av en moderator:
Commencal
i England annars eftersom Cykloteket är de som tar hem de numera. De har ganska bra priser om man jämför med utomlands tycker jag. Finns en på forumet som har 3 Commencal (Danne) och en annan som har en ny Commencal Meta 4.20 eller 4.30

Commencal
Min tjej köpte en Commencal Super Normal från Cykloteket. Har ännu inte kört så jättemycket med den eftersom hon fick hem den i fredags. Men den är riktigt hyffsat specad, själv blev jag förälskad i Reba-gaffeln som satt på. SRAM-komponenter X9/X7 satt på från början. Tjejjen fastnade väl mycket för att cykeln var skitsnygg också.
Ramen har vissa små detaljer som gör den så cool, bl.a. bak-gaffeln.

Edit: Inte en aning om vad du är ute efter för nivå på cykeln. Men i tjejjens fall var tror jag att den är perfekt som uppgradering från hennes tidigare Felt

Senast redigerad av en moderator:
Commencal
Jag tävlade på en Commencal Flame för två år sen...
flame_xl.jpg

Och jag kan bara säga som så att den var grym! både till utseende och beteende. Accelarationen var makalös och lika så följsamheten i skogen, mycket tack vare framdämparen som låste sig själv (Fox F80X).

Men det jag mins mest av den är att den var så grymt sober och snygg, man stod verkligen ut när man körde på den genom tävlingsfälet =)

Commencal
Jag köpte en Commencal Combi Disc igår. Har inte hunnit cykla annat än till jobbet än så länge men jag gillar den.
Hyfsat pris känndes det som också.

Commencal
Scand skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är Commencal?
>
> Max Commencal är mannen som låg bakom det
> franska kultmärket Sunn, på den tiden de vann
> allt som fanns att vinna inom XC å DH.
> För några år sedan lämnade Max Sunn för att
> starta ett eget, mindre företag och på så sätt
> hitta tillbaka till det han ansåg viktigt när
> det gäller att bygga cyklar.
>

Satt och förundrades över hur elegant Scand formulerade det där svaret. Jag insåg dock snart att anledningen till att jag tyckte att det var så välformulerat var det faktum att det faktiskt är jag som skrivit det...

Commencal
>
> Satt och förundrades över hur elegant Scand
> formulerade det där svaret. Jag insåg dock snart
> att anledningen till att jag tyckte att det var
> så välformulerat var det faktum att det faktiskt
> är jag som skrivit det...

stämmer klippt från vertex, klarade inte av formeleringen.

Tillbaka
Topp