Conti GP4000s Tubeless?

Bandit1250

Ny medlem
Conti GP4000s Tubeless?
Har tänkt konvertera till tubeless på mina notubes alpha340. Blir tveksam om conti gp4000 funkar då däcket hoppar av fälgen vid första uppumpningen. Någon som har provat denna Setup?

Tar gärna emot tips innan jag tar på mig hörselskydden och försöker igen.

Senast ändrad:
Conti GP4000s Tubeless?
Att köra tubeless med lvgdäck, som inte är gjorda för detta är livsfarligt, som du redan har konstaterat. Kanttråden måste vara förstärkt för att inte däcket skall flyga av fälgen när du minst önskar det.
Såvitt jag vet har Conti inga lvgdäck som är TLready. Finns däremot hos Hutchinson o Schwalbe.

/S

Conti GP4000s Tubeless?
C-dale skrev:
-------------------------------------------------------
> Att köra tubeless med lvgdäck, som inte är
> gjorda för detta är livsfarligt, som du redan
> har konstaterat. Kanttråden måste vara
> förstärkt för att inte däcket skall flyga av
> fälgen när du minst önskar det.
> Såvitt jag vet har Conti inga lvgdäck som är
> TLready. Finns däremot hos Hutchinson o
> Schwalbe.
>
> /S

Tack C-dale!

Conti GP4000s Tubeless?
Luktapåblommorna skrev:
> Någon måste varit så dum att den lyckats med ett par gp4000s?

Kan man få det att funka om man är riktigt korkad, eller hur menar du?

Conti GP4000s Tubeless?
Verkar det inte klokare att vara smart och köra med däck som är avsedda för tubeless?
Bontrager R3 finns i version för tubeless och även om jag inte kört flera tusen mil med dom ännu så är jag nöjd med dom.
Edit: Skriver som en kratta

Senast ändrad:
Conti GP4000s Tubeless?
Weiman skrev:
> Luktapåblommorna skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon måste varit så dum att den lyckats med
> ett par gp4000s?
>
> Kan man få det att funka om man är riktigt
> korkad, eller hur menar du?

Jag vet inte, kanske. Alla sätt är bra utom dom dåliga osv. Ska fixa ett par R3 eller andra tubeless, men under tiden fram tills dess är det väl värt ett försök!? Om jag förstått det rätt verkar det funka att stansa alla mtbdäck, oavsett om de är tubelessready eller ej. Iofs är det ju lite lägre tryck.

Conti GP4000s Tubeless?
Luktapåblommorna skrev:
> Iofs är det ju lite lägre tryck.
Och det är väl i 8 fall av 10 inte lika allvarligt om det hoppar av...

Conti GP4000s Tubeless?
Väcker liv i denna gamla tråden 5 år senare. Hade ett par GP4000 över så jag drog på dem på en 29" smal fälg (21mmm) och det gick utmärkt, Märkte dock att sidorna läcker utan vätska så jag antar att de inte är tubless men borde fungera med lite gunck i hjulen. Någon som har provat? Eller är det nya schwalbe One som gäller?

Conti GP4000s Tubeless?
För jag har GP4000 liggande ?. Nä skämtesido viste inte att det fanns GP5000 TL, får beställa det istället för att chansa med TL på däck som inte är avsedda för det.

Conti GP4000s Tubeless?
BanzaiPH sa:
För jag har GP4000 liggande ?. Nä skämtesido viste inte att det fanns GP5000 TL, får beställa det istället för att chansa med TL på däck som inte är avsedda för det.

Det heter skämt åsido.

Conti GP4000s Tubeless?
Har monterat och cyklat min första runda med GP5000 TL, 28 mm på 22 mm fälgar (innermått). De rullar riktigt mjukt och lätt. De håller även trycket.

Conti GP4000s Tubeless?
Använd för jissi namn fälgar och däck avsedda på TL om ni skall köra så. Det är potentiellt livsfarligt att chansa med osupporterade kombinationer.

Kör med riktiga grejor!

Conti GP4000s Tubeless?
Bengt-re sa:
Använd för jissi namn fälgar och däck avsedda på TL om ni skall köra så. Det är potentiellt livsfarligt att chansa med osupporterade kombinationer.

Kör med riktiga grejor!

Håller med dig. Jag kör med DT Swiss 1600 spline, tubless ready.

Senast ändrad:
Conti GP4000s Tubeless?
Man bör alltså inte testa detta på ett par American classic 40 mm kol-fälgar... Vad skiljer på tl fälgar och vanliga? Kraftigare kant för att hålla kvar kanttråden?

Conti GP4000s Tubeless?
Mart24speed sa:
Man bör alltså inte testa detta på ett par American classic 40 mm kol-fälgar... Vad skiljer på tl fälgar och vanliga? Kraftigare kant för att hålla kvar kanttråden?

Tajtare innerdiameter där kanttråden hela tiden har kontakt med fälgbotten. Icke TL-fälgar så är det primärt slangen med fälgens innerkant som håller kvar däcket på fälgen. TL-fälgar kan däcket sitta kvar på fälgen även när det inte finns någon luft i medans på en icke-TL så rullar däcket av istället.

tubeles-rire-puncture-carbon-rims.jpg

Tillbaka
Topp