Continental Attack/Force eller GP 4000s

DrEnglund

Ny medlem
Tjena allvetande Happymtb.

Det börjar bli dags att byta däck på finhjulen. Har ett par Continental Gp attack/Force eller ett par GP 4000s 23mm att välja mellan. Jag har aldrig testat Attack/Force. Finns det någon erfarenhet här som kan vägleda mig. Har någon testat båda alternativen och kan delge sina åsikter?

Bike Discount sålde ut 2012 års Force/Attack för under 400:- paret tidigare, nu tycks de dessvärre tagit slut.
Läste f.ö i Tour där man menade att GP4000S var lite bättre än Force/Attack (om jag inte läste alldeles galet), så det är nog ett bra alternativ hursomhelst.

Däcken testades inte samtidigt (GP4000s i 2012-9 och Attack/Force i 2011-9) så det
är lite svårt att dra några slutsatser. Däremot skriver man att rullmotståndet för
Attack/Force är i nivå med GP4000s och ett snäpp sämre än GP4000RS (som inte tillverkas längre?)
Vidare skrivare man att livslängden är likvärdig mellan däcken.

Men bara för att det är ett tyskt test behöver det inte spegla just dina eller mina körförhållanden.
Min erfarenhet är att A/F har bättre rull (och kanske lägre luftmotstånd) men sämre livslängd.
Men det finns säkert andra erfarenheter här också.

Jupp, GP4000s 25mm är det som passar oss välväxta herrar med grånande tinningar bäst :-)
Tror till och med det finns någon tysk graf på det... så vips ut på internätet och beställ nya nu!

Tillbaka
Topp