Controltech Hjul

Deore XT

Ny medlem
Controltech Hjul
Tjena, sitter haer for tillfaellet i kina och har just faatt ett erbjudande paa ett par controltech comp 45mm hjul for runt 7-8k kronor, har sokt bland traadarna men ej funnit naagot angaaende dessa hjul.
Det staar nu mellan dessa och ett par 50mm Token T50 hjul for samma pris.

Finns det naagon som skulle vilja ge lite feedback ang dessa?
Naagot hjulset som Ni skulle foredra?
Tack paa forhand/Xingjian

Controltech Hjul
köpte nyss ett par nya på ebay/frankrike med DT ekrar o campa nav. Svårt att hitta några tester på nätet.. det enda jag har hittat är en hänvisning
"Hjulsættet fik meget flotte anmeldelser i Cykelmagasinet´s test af carbon hjulsæt (nr.oo8//okt-dec 2005)."

fast 8000:- lät lite dyrt du får ju ett par American Classic 58 med zipp fälg för 500 mer i tyskland

http://move-cycles.hostingforyou.de...American-Classic-Carbon-58mm-Laufradsatz.html

Controltech Hjul
Jensen skrev: AC gör ju skitnav, så det är ju egentligen inte ett alternativ tycker då jag i alla fall

Jo visst, men controltech naven ser ju ut som Ac nav nastan, du tror inte att det ar det?

Controltech Hjul
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> det är väl den gamla bodyn (2005) som spökade,
> har dom inte fixat det ?

ehhehe, som de andra fyra-fem gångerna de säger sig fixat det de senaste 4 åren? :D de har ju bytt konstruktion SÅ många gånger på SÅ kort tid :D visst kanske de löst det nu, men jag skulel då inte lita på det i alla fall.

xinge, ingen aning om det är samma nav.

Controltech Hjul
Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> ehhehe, som de andra fyra-fem gångerna de säger
> sig fixat det de senaste 4 åren? :D de har ju
> bytt konstruktion SÅ många gånger på SÅ kort
> tid :D visst kanske de löst det nu, men jag
> skulel då inte lita på det i alla fall.

Enligt initierade källor så har de uppenbarligen löst navproblemen nu. Många andra märken har därför börjat köra med AC-nav. T.ex. kör Planet-X med AC-nav och av vad jag har förstått har de inte haft några nämnvärda problem med dem.

Controltech Hjul
planet X har ju kört med AC sen rätt länge väll, alltså säger inte det så mycket egentligen.
just ja, förut hade de väll även special lager i sina hjul, så at man måste beställa nya lager från dem, o inte bara knata in o köpa dem på skf ställe, men kanske har ändrats. de kanske blivit bättre, men jag skulle då inte lita på det märket.

Controltech Hjul
Senast redigerad av en moderator:
Controltech Hjul
Controltech-hjulen borde väl kosta typ 7-8kkr här i Sverige också, så om man kan skippa alla mellanhänder borde det vara betydligt billigare på plats i Kina (tycker jag). För övrigt kan man ju få ett par nya Mavic Cosmic Carbone för 8-9kkr, vilket känns som ett schysst alternativ det med. Annars kan du ju alltid ta en sväng till Japan och kolla in Shimanos högprofilhjul som verkar vara riktigt bra (om man nu kör Shimano på hojen alltså)

Tillbaka
Topp