Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
REO sa:Det ser lite klurigt ut..
Frank69 sa:Fick med följande i en påse...
Men ingen instruktion på hur och var de skall monteras... :)
Jeppe_E sa:Vad är det där svarta med orange detaljer på, som är inplastat? Saknar monteringsbild på detta. Är det reservdelar som inte behöver monteras?
Akoa sa:Glöm inte hjälm!
jojjesthlm sa:Vart köptes cykeln? Fick du något bra pris?
Ser ut som Dura Ace-pedaler.Jeppe_E sa:Åttatusentvåhundra?
Jösses... Måste vara premium.
marr sa:Tycker de ser ut som en schysst välspeccad standardhoj :)
Hoppas du får många trevliga mil på den.
Frank69 sa:marr sa:Tycker de ser ut som en schysst välspeccad standardhoj :)
Hoppas du får många trevliga mil på den.
Det var exakt det jag letade efter...
En enkel lätt cykel... och växlarna har ju fått bra beröm...
Har hittills beställt belysning, sadel, lås
marr sa:Håller den de lovade 12kg? Får ju ses som schysst med tanke på typen av hoj.
Frank69 sa:marr sa:Håller den de lovade 12kg? Får ju ses som schysst med tanke på typen av hoj.
Vägde den nu på en +-100g personvåg...
12,2kg ink ringklocka och reflexer... & pedaler förståss ;)
Så deras angivelse stämmer bra.
Henrik_E sa:Ser ut som Dura Ace-pedaler.
marr sa:Najs! Som sagt lycka till. Kör hårt!
Frank69 sa:marr sa:Najs! Som sagt lycka till. Kör hårt!
Tackar så mycket!
Tror denna cykeln kommer bli perfekt för mina behov/önskemål.
marr sa:Det är det som är de viktigaste. För vissa är en mtb för 60k rätt, andra vill ha en fultysk lvg hoj. Och du ville ha en muddus :)
Verkar som om du tänkt igenom ordentligt och hittat en cykel som uppfyller dina krav. Kul :-)Frank69 sa:1. Några av mina önskemål var utanpåliggande växlar... då dess montering ger lite fördelar.
Dvs bakhjulet behöver inte justeras i längsled för att spänna kedjan.
2. skivbromsar då varken inbyggd bakbroms (som har en irriterande montering) eller fälgbromsar som fungerar sådär i regn...
3. endast ett drev fram... så man slipper växling där...
Osv...
Det är precis som det ska. Det är nog bara enklare växelreglage som har siffror.Frank69 sa:Det sitter en enklare variant av växelindikator på styret:
NickPick sa:Går man in på prisjakt, köper billigaste lagerhojen som man får hempostad så kan man väl inte direkt räkna med ett annat svar av cykelföretaget...
Skogsgubben sa:Verkar som om du tänkt igenom ordentligt och hittat en cykel som uppfyller dina krav. Kul :-)
Det är precis som det ska. Det är nog bara enklare växelreglage som har siffror.
NickPick sa:Hur är framgaffeln?
Konkret sa:Men hur många backar har du i närheten som är brantare än 12 procent och längre än 100m?
Träna vidare så kommer backen bli lättare, alt att du cyklar upp för den snabbare bara.
REO sa:Billigast och enklast är nog att byta till en mindre klinga på vevpartiet
Bor du i Porjus?Frank69 sa:Konkret sa:Men hur många backar har du i närheten som är brantare än 12 procent och längre än 100m?
Träna vidare så kommer backen bli lättare, alt att du cyklar upp för den snabbare bara.
Beror vilken runda man väljer... tror jag har 3backar i 10-12% lutningsgraden och 7backar som har 5-7%.
Längsta backen är ca 2000meter och har mestadels 5% men 2separata delar har partier med 12-15%.
Vi har en 8,5mils runda (som frugan har cyklat en del gånger) den är det säkert ett 20tal liknande backar på...
Själv kör jag oftast en runda på 1,2mil där det är hälften backar och hälften flackt. Alt en runda på 2,2mil som är ca 70% flack.
På grus stigarna har någon filmat lite på de flacka delarna... bra stigar att cykla på!
Kanske skulle man skaffa en hjälmkamera... :)
Frank69 sa:Var hittar man passande klingor?
Den jag har på cykeln ser ut så här: