Crescent Muddus

Crescent Muddus
BLEKINGE BAD ASS sa:
Frank69 sa:
Var hittar man passande klingor?
Den jag har på cykeln ser ut så här:

Kolla vad det är för bcd på din framklinga. Jag har en ny raceface 44T klinga 5-arms 130 bcd oöppnad i förpackning som du kan få köpa till rätt pris om den passar.

Jag har en halvfullt kalaspuffspaket som du kan få köpa till rätt pris om du gillar kalaspuffar.

Crescent Muddus
Frank69 sa:
Konkret sa:
Men hur många backar har du i närheten som är brantare än 12 procent och längre än 100m?
Träna vidare så kommer backen bli lättare, alt att du cyklar upp för den snabbare bara.
Beror vilken runda man väljer... tror jag har 3backar i 10-12% lutningsgraden och 7backar som har 5-7%.
Längsta backen är ca 2000meter och har mestadels 5% men 2separata delar har partier med 12-15%.
Vi har en 8,5mils runda (som frugan har cyklat en del gånger) den är det säkert ett 20tal liknande backar på...
Själv kör jag oftast en runda på 1,2mil där det är hälften backar och hälften flackt. Alt en runda på 2,2mil som är ca 70% flack.
Tror nog det är ett antal personer som är lite avundsjuka på att ha den mängden backar tillgängligt så enkelt.
Dom flesta har det ju åt helsike för flackt...

Crescent Muddus
BLEKINGE BAD ASS sa:
Kolla vad det är för bcd på din framklinga. Jag har en ny raceface 44T klinga 5-arms 130 bcd oöppnad i förpackning som du kan få köpa till rätt pris om den passar.

Tackar så mycket för erbjudandet!
Tyvärr passar det inte då jag behöver 140 BcD

Crescent Muddus
läste lite, det är ju bra lustigt, jag hade en Crescent Yotta som verkar vara i princip samma hoj fast med enklare växlar (och annan färg). Den hade också för utväxling, köpte dock en "glesare" kassett så löste man det.

Tillbaka
Topp