Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Crosstrainer med vettiga program är ett grymt bra verktyg för att hålla formen under vintern. Den bränner onödiga kalorier så det dånar om det och är skonsam mot kroppen. Nackdelen är att det blir tråkigt i längden och det finns bättre sätt att träna kondition. Hade jag haft plats hemma så hade det funnits en här.
Har plats hemma, och lånade hem en över vintern så jag tänkte ge den en chans åtminstone. Låter inte lovande när alla tycker det är tråkigt, men samtidigt är det väl precis lika trist att sitta på en motionscykel?
Får väl ställa upp iPaden så man kan glo på den medan kanske..
Han som skulle gå från soffpotatis till topp-10 på Cykelvasan körde väl mycket crosstrainer har jag för mig? Det var hans PT som tyckte att det var ett bra upplägg för att bli Sverigeelit inom MTB, så det kan ju inte vara fel.
Det är bra grejor, sätt den framför TV:n och sätt på en lååång film, sen är det bara att köra. Jag har en sådan hemma och brukar köra på den när det är drivis och isbjörnar ute.
Den funkar svinbra för konditionsträning, men det är ju ungefär lika så upphetsande som att titta på färg torka.
Men kan du köra hemma, så gör som vissa härovan, framför tv'n, på med en bra film eller serie och kör så det ryker.
Är väl bra för lågintensiva pass för att träna upp grundkonditionen men sjukt tråkigt. Promenader är bra mycket roligare. För intensiv uppbyggnadsträning? Näe.. det gick ju inte så bra heller för allas vår soffpotatis ;-)
Jag tycker crosstrainer är bra mycket bättre/roligare än motionscykel, får upp pulsen mycket lättare på CT.
(det kan ha något att göra med att jag har en motionscykel som är kass)
gör en spellista på spotify sen är det bara att flåsa på.
grump skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är inte bara pulsen man vill träna...
CT är ju bra på gymmet om man tar den längst bak och det finns lite ögongodis framför en ... annars är det j-kligt tråkigt. Men, p s s som cykling är det mkt milt för kroppen från ett skadeperspektiv i alla fall.
Bra om den står framför en tv/dator/ipad. Grymt tråkigt annars, men det gäller väl alla inomhusmaskiner. Och den ska vara så stor & stadig som möjligt. Små tv-shop/jula/rusta maskiner kränger som f-n.
Har problem med rygg samt opererat mitt ena knä. Min sjukgymnast förklarade det lite som så här just i mitt rehabsyfte att spinningcykel är jättebra för att "pressa" ut vätska som finns i knät efter operation.
CT är bra för att hålla igång konditionen pga mina ryggproblem eftersom att det är milt mot ryggen (inga stötar) samt att knät inte belastas onödigt hårt.
Min svägerska hade problem med höften inför Sthlm Marathon och fick istället köra 60min CT-pass för att behålla kondition/puls.
Om det sen är bra för att träna sin cykling etc, vette fan. Handlar nog mer om vad man själv tror på och kör för kompletterande övningar till CTn.
CT är säkert helt OK för att upprätthålla den centrala kapaciteten och/eller att förbränna kalorier från julmaten.
Betydligt bättre än ingen träning alls i alla fall. Fast något fullgott substitut för att cykla lär det inte vara, om det nu är att vara/bli snabb på cykeln som är målet med träningen. Men det är ju inte heller målet för alla.
Aj aj aj, akta dig för det där! Innan du vet ordet av har du sålt dina cyklar och är ute och går med stavar och grejer!
DETTA HAR HÄNT! Jag och två kompisar skulle ut på en fin cykelrunda, när den ena kompisen ringer och säger att han inte kan för han ska till gymmet och köra INDOORWALKING!!! Jag trodde det var ett skämt, men det var det inte.