cs 600 power

cs 600 power
Ja, CS600X har en hel del mer minne för datalagring. Otroligt begränsat i den nuvarande. Tänk om de hade flyttat in i 2000-talet och haft en plats för microSD eller liknande!

Jag är supernöjd med min (har inte X-modellen), men stör mig på att fartsensorn inte har utbytbart batteri och samtidigt kostar ca 600 kr! Riktigt korkat!

cs 600 power
bergsget skrev:
-------------------------------------------------------
> geologen är du nöjd med wattfunktionen

Absolut!

Siffrorna jag får stämmer perfekt med resultatet från testet på Aktivitus, dessutom.

cs 600 power
Allt beror ju på vilken detaljprecision du är ute efter. Plus minus några procent och sampling en gång i sekunden (CS600) eller plus minus nån procent och sampling ett par gånger i sekunden (SRM). Jag tror nog att det senare bara behövs för att utvärdera riktiga maxprestationer under ett fåtal sekunder. För en normal motionär räcker Polars mätare bra.

Dessutom väger systemet ganska lite, är helt okänsligt för fukt och temperatur, är oberoende av hjul och vevparti och behöver inte omkalibreras efter första inställningen vid installationen. Klara fördelar jämfört med SRM och PowerTap.

Nackdelarna är att den kan ge felaktiga värden om vägen är för slät (sällsynt slät), eller om man har cykeln på trainer (i båda fallen handlar det om för lite vibrationer). Det kanske inte ser så snyggt ut heller, med några svarta blobbar baktill, men för min del bryr jag mig inte om det. Jag har helsvart ram ändå... :D

Hela systemet mäter samtidigt puls, fart/distans, höjd (barometrisk), effekt, kadens och dessutom analyserar den pedalvarvet för att få fram balans mellan hö/vä ben och ett värde som jag antar kan liknas vid rundtrampseffektivitet.

cs 600 power
kul att se att det sitter lite folk framför datorn en lördag kväll
tack för tipsen geologen.
har geologen blivit bättre med watt träningen eller har det blivit roligare att träna eller både och

cs 600 power
Bättre kan jag inte anklagas för att ha blivit, men det är fasen så mycket mer motiverande att träna med den på cykeln! Framför allt är effektmätaren ett bra stöd när man nästan står stilla i motvinden, och kan se på mätaren att man verkligen ligger på en lagom hög effekt! Då känner man att man inte bara latar sig. Omvänt kan man i samma situation använda effektvärdet för att undvika att man bränner ut sig i motvinden, bara för att man vill att det ska gå lite fortare!

Jag är en liten siffernörd, så att få en hel uppsättning data att pilla med efter rundan, under tiden man slurpar i sig nåt återhämtande, det är inte alls dumt! :D

Sen är det väl ganska tragiskt att jag sitter framför datorn en lördag, men det är en annan historia...

Tillbaka
Topp